get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گفتگو با پیام صادقیان، بازیکن 21 ساله پرسپولیس که در 11 هفته بازی کردن برای این تیم به ستاره قرمزها تبدیل شده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این مطلبو فقط به عشق پرسپولیس گذاشتم

پرسپولیسیا بدوئن عضو شن سریع

کیسه کشام لازم نیست عضو شن

وان تو تری فور،رحمتی لایی خور

پرسپولیسیا می خوام قسمت اعضا منفجر شه

هر کی پسندید نظر بزاره.نظر تبلیغاتی نزاره ها

فقط نره موناکو خیلی خوبه


برچسب‌ها: پیام صادقیانعلی کریمینسخهآذری
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 مهر 1392 ] [ 23:6 ] [ Admin ]

سونی، Vaio Tap 11 را به عنوان «باریک ترین تبلت ویندوز هشتی دنیا» معرفی کرد. به همین دلیل، بسیار کنجکاو شدیم ببینیم این تبلت باریک چه مشخصات و امکاناتی دارد و آیا همه افتخار آن لاغر بودنش است یا ویژگی های دیگری نیز دارد؟

این دفعه مخصوص اعضا نیست ولی عضو شو

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: سونیVaio Tap 11باریک‌ترینتبلتویندوزهشتی
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 مهر 1392 ] [ 23:1 ] [ Admin ]

مايكروسافت به عنوان آخرين توليد كننده سيستم عامل‌هاي همراه قصد دارد دستيار صوتي خود را با نام كورتانا طراحي كند.

 

 

 

دسترسی به مطلب فقط مخصوص به اعضا وبلاگ می باشد

(باور کن از ارزش هات کم نمیشه اگه عضو شی.ضرر نداره بخدا)


موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: کورتانامحصولجدیدمایکروسافت
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 مهر 1392 ] [ 22:56 ] [ Admin ]
در دنیای فناوری همیشه کشف و کشوفات بسیاری روی می دهد. برخی از آنها ادعای انقلاب بزرگ در دنیای فناوری را داشتند. اما مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند و همچون هزاران اختراعی که ناشناخته ثبت می شوند، در گوشه ای از دنیای مدرن در حال زندگی هستند.
ادامه ی مطلب رو بزن .

اگه برات جالبن


موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: 10تکنولوژینتوانستنددنیازیر و رو
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 مهر 1392 ] [ 22:43 ] [ Admin ]
ویژگی های عجیب و غریب ماشین‌های آینده را
 
 
 
در ادامه ی مطلب بخوانید
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: ویژگیغجیبغریبماشینآینده
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 مهر 1392 ] [ 9:29 ] [ Admin ]

بررسی ها جدید نشان می دهد اين خشکبار ها هوش "کودکان" را افزایش داده و باعث می شوند کودکی باهوش و نخبه داشته باشید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


 "خرما" و "نخود و کشمش" اشتهای کودک را تقویت می کنند و میل آنها به خوردن غذا به ویژه غذای سالم افزایش می دهند.
 
بررسی ها نشان می دهند یکی از بهترین و مناسب ترین "تنقلات" برای کودکان کشمش، نخود و خرما است که مصرف آن ها کودکان را "باهوش" مي کند.
 
گفتنی است، متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف این وعده های غذایی کم حجم در روز برای کودکان بسیار مفید است.
 
اگر کودکتان دچار "کمبود وزن" است نیز پس از هر وعده غذایی می توانید مشتی از این تنقلات را به او بدهید و پس از مدتی شاهد "افزایش وزن" چشمگیری در او خواهید شد.
 
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: خشکباراندازهشیر مادرمفید
[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 22:37 ] [ Admin ]

بررسي ها نشان مي دهند خوراکي مانند چيبس به دليل "کلسترول" بالايي که دارد مستقيما در قلب رسوخ کرده و خطر ابتلا به "سکته قلبي" را تا 20 درصد افزايش مي دهد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-

هنگام مصرف چيبس حتما بايد به ياد داشته باشيد که خوردن آن نيازمند مصرف غذا يا خوراکي است که "اثرات منفي" آن را به حداقل برساند از اين رو ماست موسير گزينه پزشکان امروزي به حساب مي آيد. 
 
گفتني است "ماست موسير" اگر هنگام مصرف چيبس استفاده شود به "قلب" کمک مي کند تا "مواد سمي" چيبس به قلب نفوذ نکند. 
 
مطالعات نشان مي دهند ماست موسير به دليل پروتئين و آهني که دارد مي تواند در کنار چيبس گزينه مناسبي باشد تا اثرات منفي آن را از بين ببريد. چيبس ها طعم دار بدترين گزينه چيبس محسوب مي شوند زيرا ادويه هاي موجود در آن ها باعث تداخل و برهم زدن "هورمون هاي بدن" شما مي شوند و باعث به وجود آمدن "مشکلات گوارشي" در بدن شما نيز خواهند شد.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: تکنیکافزایشخاصیتچیپس
[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 21:18 ] [ Admin ]

احمدرضا درستی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: افرادی که مبتلا به" فشار خون بالا" هستند بایستی بدانند که مشکلات سلامت ناشی از کلسترول از جایی منشا می گیرد که وجود مقدار زیاد آن در دیواره سلولی موجب سختی بیجای دیواره سلول می شود و سخت شدن دیوار سلول ها نیز به پیری زودرس و کاهش توانایی های آنها منجر می شود. وی افزود: هر چه میزان این سختی ها زیاد باشد در دیواره سلول هایی از قبیل سلول های رگ خونی بسیار خطرناک شده و موجب بالا رفتن فشار خون و ضایعات قلبی عروقی می شود. وی خاطرنشان کرد: استر کلسترول ماده ای است که در "تصلب شرایین" تقش دارد و در اطراف دیواره رگ ها به آرامی رسوب می کند و رسوباتی به نام بلاک(آترواسکلروزی) ایجاد می کند. وی اذعان داشت: مجموعه سخت شدن رگ ها و رسوبات دیواره رگ ها در نهایت منجر به ضایعات عروقی می شود. وی در پایان به افرادی که مبتلا به بیماری کلسترول خون بالا هستند توصیه کرد: مقدار کلسترول خون نبایستی در هیچ زمان از محدوده مناسب تجاوز کنند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: کنترلکلسترولخون
[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 18:46 ] [ Admin ]

 متخصصان مي‌گويند شايد مجبور شويد براي هميشه با عطر محبوبتان خداحافظي كنيد زيرا كه اتحاديه‌ي اروپا در نظر دارد استفاده از عصاره‌ي بسياري از گياهان را در ساخت محصولات آرايشي به ويژه عطرها ممنوع كند. بررسي‌ها نشان مي‌دهند عطرهايي كه بوي جنگل و خاك مي‌دهند و از عصاره‌ي گل‌سنگ‌ها ساخته مي‌شوند و همچنين عطرهايي كه در ساخت 50 درصد از آنها مواد طبيعي به كار گرفته مي‌شود آلرژي‌زا هستند. از طرفي عصاره‌ي اسطوخودوس، گل سرخ و ميخك نيز كه در ساخت بسياري از عطرهاي پرطرفدار استفاده مي‌شود نيز در گروه آلرژي‌زاها طبقه‌بندي شده است و بايد مصرفشان محدود و بعد از مدت كوتاهي ممنوع شود. پزشكان همچنين توصيه مي‌كنند عطرها را به مچ دست و گردن و بدن نزنيد زيرا به مرور باعث ايجاد لك‌هاي تيره و قهوه‌اي رنگ در پوست مي‌شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: عطرمحبوبخداحافظی
[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 18:35 ] [ Admin ]

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ استفاده از لیوان مشترک باعث ایجاد یک عفونت در اطراف مغز و نخاع شده که منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن، آسیب های مغزی و حتی مرگ منجر می شود. بررسی ها نشان می دهند افراد به طور میانگین 3 بار در هفته از لیوان های مشترک استفاده می کنند و این در حالی است که این عادت نادرست احتمال ابتلا به بیماری مسری مننژیت باکتریایی را تا 40 درصد افزایش می دهد. پزشکان توصیه می کنند در کیف یا ماشین تان یک لیوان کوچک داشته باشید تا لیوان دهنی کار دستتان ندهد. گفتنی است، ماکارونی باعث آرامش اعصاب شده و نورون های مغزی را فعال می کند و از عصبانیت های نابجا و بی مورد در فرد جلوگیری می نمايد. ماکارونی املاح مختلفی از جمله روی، کلسیم و فسفر دارد و غنی از ویتامین های B است که این ویتامین نقش زیادی در آرامش اعصاب خواهد داشت. همچنین افرادی که کم خونی دارند و دچار پوکی استخوان هستند می توانند از این غذا استفاده کنند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: بفرماییدلیوانباکتری
[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 18:23 ] [ Admin ]

 خوردن "سيب و كرفس" مي تواند باعث سفيد و مقاوم شدن دندان هاي شما بشوند تمام پلاك و "جرم هاي دنداني" را از بين مي برند و به عنوان يك "مسواك" طبيعي عمل مي كند. گفتني است اين دو ميوه به دليل "بافت سلولوزي" كه دارند براي دندان هاي پر كرده بهترين گزينه هستند و پزشكان توصيه مي كنند جويدن 5 دقيقه از هر كدام از اين ميوه ها يا توام با هم باعث سفيدي و تميز و روشن شدن دندان ها مي شود. نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند كه اين گياهان باعث خوشبو شدن "دهان و دندان" مي شوند و تا حد زيادي مي توانند تمام مشكلات مربوط به "لثه" و دهان و دندان را برطرف كنند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: خوراكيباعثصندليدندانپزشکی
[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 18:27 ] [ Admin ]

10 حقیقت جالب درباره جواهر منظومه شمسی  را در ادامه ی مطلب بخوانید


موضوعات مرتبط: مطالب علمینجوم
برچسب‌ها: 10حقیقتجالبدربارهجواهرمنظومهشمسی
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:35 ] [ Admin ]

 

یافتن سالن ورزشی مناسب می تواند به شما در رسیدن به تناسب بدنی یاری برساند. برای یافتن یک سالن ورزشی مناسب که نیازهای شخصی تان را برآورده کند و به شما کمک کند تا انگیزه تان را برای ادامه ورزش حفظ کنید باید یادداشت برداری کنید، به برخی از پرسش های مهم پاسخ دهید و درباره اهدافی که می خواهید به آن برسید واقع گرا باشید...

 


 

 

بقیه را در ادامه ی مطلب بخوانید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: تناسببدنیسالنورزشیمناسب
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:31 ] [ Admin ]

این که همه ما می دانیم برای لاغر شدن و رسیدن به اندام متناسب، تنها رژیم گرفتن کافی نیست و باید ورزش کنیم اما باز هم بسیاری از ما با هر بهانه ای که شده از ورزش کردن دوری می کنیم


بهانه هایی مثل کمبود وقت، دور بودن باشگاه ورزشی، آماده نبودن بدن برای انجام تمرینات ورزشی و ده ها دلیل دیگر باعث می شوند روزبه روز بدنی ضعیف تر و اضافه وزن بیشتری داشته باشیم اما برای ترغیب خود به ورزش کردن چه کاری باید انجام دهیم؟ شاید یکی از راه های موثر، انتخاب یک ورزش جدید و هیجان انگیز باشد. در ادامه مطلب می توانید چند ورزش که شاید کمتر به آن ها فکر کرده باشید، مرور کنید؛ به این شرط که بعد از خواندن آن ها یکی را انتخاب کرده و دست به کار شوید!

 

 

بقیه رادر ادامه ی مطلب بخوانید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیورزشی
برچسب‌ها: هشتورزشیلاغر
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:25 ] [ Admin ]

 

به گزارش  مهر، براساس اندازه گیریهای جدیدی که توسط مریخ نورد کنجکاوی ناسا انجام شده، آب در خاک نرم سطح مریخ کشف شده که شاید منبع خوبی برای مأموریتهای آینده انسان به سیاره سرخ باشد.نمونه های خاک نشان دهنده 0.946 لیتر آب در هر یک فوت مکعب است که البته به سادگی در دسترس قرار نمی گیرد اما وجود این آب تعیین کننده سایر مواد معدنی در خاک است.

مریخ نورد کنجکاوری ناسا که از آگوست سال گذشته در مریخ حضور داشته و در محوطه ای نزدیک خط استوای مریخ که به آن دهانه برخوردی گیل گفته می شود فرود آمده و قصد دارد از کوه شارپ که در مرکز این دهانه برخوردی است بالا رود. این کوه دارای ارتفاع 5 کیلومتری است که از سنگها و صخره هایی پوشانده شده که می تواند به دانشمندان کمک کند به اطلاعات جدیدی درباره تاریخ مریخ دست یابد.

دانشمندان ناسا مقالات خود را در مجله ساینس منتشر کردند که طی آن جزئیات آزمایشهای انجام شده به وسیله ابزارهای مختلف علمی کنجکاوی در چهار ماه اولیه حضور این مریخ نورد در سطح سیاره سرخ را منتشر کردند. اگرچه نکات مهم این مأموریت یک ساله در همایشها و نشستهای خبری ناسا مطرح شده اما نتیجه وجود آب در مریخ برای اولین بار به طور رسمی منتشر شده است.

لوری لشین رئیس موسسه علمی رنسلر پلی تکنیک و نویسنده مقاله مجله ساینس که وجود آب در خاک مریخ را نشان می دهد، گفت: ما همواره مریخ را یک سیاره خشک تصور می کردیم، اما کشف آب در سطح خاک مریخ برایمان بسیار هیجان انگیز بود. اگر یک فوت مکعب از خاک مریخ را برداشته و آن را گرم کنیم 0.946 لیتر آب از آن بدست می آوریم. حدود 2 درصد از خاک مریخ از نظر وزنی را آب تشکیل داده است. مریخ نورد کنجکاوی با برداشتن یک نمونه از خاک مریخ که در زیر چرخهای خود قرار داشت و قرار دادن آن در ابزاری که در قسمت داخلی خود دارد، اندازه گیری ها را انجام داده است.

شواهدی در مورد سنگهایی که اوایل امسال کاوشگر کنجکاوی مورد بررسی قرار داد هست و امکان حیات میکروبی در مریخ وجود دارد. یکی از این سنگها گلسنگی بوده که کنجکاوی آن را حفاری کرده است. محققان در این سنگ کانی‌های رسی را شناسایی کردند که به معنی ایجاد آن با آب یا تغییر قابل توجه آن با این مایع است.

لشین اظهار داشت: ما خاک را در محفظه داخلی کنجکاوی تا دمای 835 درجه سانتیگراد رساندیم و با خارج کردن مواد فرار آن را اندازه گیری کردیم. روش ما برای تشخیص این موارد بسیار حساس است از این رو می توانیم هنگام خارج شدن مواد دیگر آب را شناسایی کنیم. جدا از آب از خاک گرم شده مریخ دی اکسید سولفور، دی اکسیدن کربن، اکسیژن و سایر مواد معدنی آن که در اثر گرم شدن تجزیه شده نیز کشف شد. زمانی تصور می شد که سطح مریخ دارای آب روان بوده اما امروزه از بین رفته است. تنها منابع مستقیم آب که تاکنون کشف شده یخ در دو قطب این سیاره بوده است.

منبع : bigbangpage.com -


موضوعات مرتبط: مطالب علمینجومتکنولوژِی
برچسب‌ها: کشفآبمریخ
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:22 ] [ Admin ]

 

اگرچه انسان هزاران سال است که به مطالعه آسمان ها و کیهان پرداخته، اما هنوز اطلاعات بسیار اندک و ناچیزی پیرامون فضا و جهان اطراف خود دارد. همچنان که در راستای افزایش دانش و آموخته های خود گام برمیداریم، هر روزه با مسائل شگفت آور جدیدتری آشنا می شویم و این درحالیست که برخی از آنها بسیار پیچیده و گیج کننده می باشند. در ادامه این مقاله به مجموعه ای از شگفت انگیزترین، جالب ترین و عجیب ترین حقایق نجوم و دانش ستاره شناسی اشاره خواهیم نمود.

 
 

1- دانشمندان بر این باورند که ما فقط قادر به دیدن 5 درصد از ماده در جهان هستی می باشیم. این در حالیست که باقی کیهان از ماده ای نامرئی به نام "ماده تاریک" و همچنین نوع اسرارآمیزی از انرژی به نام "انرژی تاریک" تشکیل شده است.

 

2- ستارگان نوترونی آنقدر چگال و متراکم می باشند که در مقام مقایسه، جرم یک قوطی کنسرو از مواد یک ستاره نوترونی ، بیشتر از جرم کره ماه می باشد.

 

3- انرژی آزاد شده از خورشید آنقدر زیاد است که حتی تصور آن نیز دشوار است. انرژی آزاد شده از هسته خورشید در هر ثانیه، معادل 100 میلیارد بمب اتم می باشد.

 

تصویر گرافیکی از گالیله
 

4- گالیله به اشتباه مخترع تلسکوپ نامیده شده است. نتایج مطالعات تاریخدانان نشان می دهد مخترع اولین تلسکوپ یک عینک ساز هلندی به نام "یوهانس لیپرشی" بوده است. درعین حال گالیله نخستین فردی می باشد که از ابزار تلسکوپ برای مطالعات نجومی و دانش فضا استفاده نموده است.

 

 

5- سیاه چاله ها آنقدر فشرده و چگال بوده و چنان جاذبه شدیدی تولید می نمایند که حتی نور نیز نمی تواند از آن فرار نماید. فیزیکدانان نظری پیش بینی می کنند که شرایطی وجود دارد که تحت آن نور قادر به فرار است. (این وضعیت 'تابش هاوکینگ' نامیده شده است)

 

6- رسیدن نور ستارگان و کهکشان های دور به ما آنقدر زمان می برد که آنچه ما امروز می بینیم در واقع وضعیت این اجرام را در صدها، هزاران و حتی میلیون ها سال قبل نشان می دهد. از اینرو همانطور که به آسمان می نگریم براستی سفری در زمان و گذشته های بسیار دور داریم.

 

7- سحابی خرچنگ بواسطه یک انفجار ابرنواختری در سال 1054 میلادی بوجود آمد. منجمان عرب و نیز ستارشناسان چینی در آن زمان اشاره کرده اند که این انفجار آنقدر درخشان بوده که برای ماه ها باعث روشنی آسمان شب شده و حتی در روشنی روز نیز قابل مشاهده بوده است.

انرژی آزاد شده در هسته خورشید در هر ثانیه، معادل 100 میلیارد بمب اتم می باشد

 

8- شهاب ها معمولاً فقط ذرات ریز گرد و غبار در حال سقوط از میان جو زمین می باشند. دنباله دارها گاهی اوقات از میان مدار زمین عبور کرده و ردی از گرد و غبار را در مسیر پشت سر خود بر جای می گذارند. سپس همانطور که زمین در مسیر حرکت خود از میان این گرد و غبار عبور می کند ، این ذرات داغ شده و رگه هایی از نور در آسمان شب نمایان می سازند.

 

انرژی آزاد شده در هسته خورشید در هر ثانیه، معادل 100 میلیارد بمب اتم می باشد

 

9-  اگرچه عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است اما با اینحال  گاهی اوقات دمای آن تا منفی 280 درجه فارنهایت می رسد. اما چرا؟

از آنجا که سیاره عطارد تقریباً هیچ اتمسفری ندارد، لذا هیچ چیز برای به دام انداختن و نگه داشتن گرما در نزدیکی سطح آن وجود ندارد. از اینرو نیمه تاریک  سیاره عطارد (سمتی که از خورشید دور است) بسیار  سرد است.

 

10- اگرچه سیاره زهره نسبت به خورشد، در فاصله ای دورتر از سیاره عطارد قرار دارد، اما به طور قابل ملاحضه ای داغتر از عطارد است. علت این امر جو غلیظ و متراکم سیاره زهره است که باعث حفظ گرما در نزدیکی سطح سیاره می شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمینجوم
برچسب‌ها: 10واقعیتعجیبشگفتانگیدربارهنوجوم
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:17 ] [ Admin ]

"آرامش" معلولي است که براي آن مي توان علت هاي دروني و محيطي در نظر گرفت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر منصوری شهریاری احمدی روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران مرکز با بیان اینکه آرامش در زندگی دست یافتنی است و برای هر کس متناسب با شخصيتي که دارد متفاوت است افزود: برای بدست آوردن آرامش تنها محیط تامین کننده و تضمین کننده ی آن نیست و اعتقادات و باورها ابزارهایی است که فرد در زندگی از آنها استفاده می کند و این ابزارها هم فاکتورهایی برای دست یابی به آرامش است. 
 
وی گفت:‌ نوع نیازها در زندگی بسیار مهم است که مادی یا معنوی باشد و باید براساس نیازها آرامش را برای خود معنا کنیم که به شخصیت فردی برمی گردد و به مسیرهایی که در زندگی انتخاب می شود مرتبط است. شخص با توجه به شناختی که از خود دارد می تواند در مسیرهایی قدم  بگذارد که آرامش او را برهم نزد.
 
 
 
 
 
منبع: yjc.ir

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: چگونهزندگیآرامشبرسیم
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:14 ] [ Admin ]

در صنعت روزنامه نگاری، ابتدا فقط خبرنگاری بود، بعد بلاگ نویسی به آن اضافه شد، سپس وب سایت و اکنون مایکروبلاگ کردن مد شده است. در مورد ثبت خاطرات و رویدادهای روزانه زندگی نیز ابتدا دفتر خاطرات وجود داشت اما اکنون «لایف‌لاگینگ» است.

لایف‌لاگینگ یعنی چه؟ یعنی از طریق عکس و تصویر همه رویدادهای زندگی خود را ثبت کنید.

اینکه دوربین بردارید و عکس های معمولی از زوایای مختلف زندگی خود بگیرید خیلی معمولی است و پس از مدتی خسته و کسل کننده می شود. اما با کمک Lifelogging می توانید عکاسی های ادامه دار داشته باشید و حتی در مواقع لزوم به حالت فیلم‌برداری سوئیچ کنید.


همیشه همه انسان ها رویدادهای مهم زندگی خود را با دوربین های عکاسی، فیلم برداری یا موبایل های هوشمند ثبت و ضبط می کنند. این از زمان اختراع این وسایل وجود داشته است و تا آخر دنیا هم ادامه خواهد داشت. عروسی، تولد، مهمانی، چشن، سفر و ... . اما با لایف‌لاگینگ می توانید دقیقه به دقیقه زندگی خود را ثبت کنید. این دوربین برای زندگی روزمره بسیار مفید هم  هست. به طور مثال، اگر سوئیچ اتومبیل خود را پیدا نکنید می توانید تصاویر این دوربین را تماشا کنید و ببینید آخرین بار آن را کجا گذاشته اید.

این دوربین همه لحظه های زندگی کاربر را ثبت و در اینترنت ذخیره می کند. اگر تمایل داشته باشید می توانید یک روز از زندگی خود را در اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارید. اما این کار عواقب منفی بسیاری هم دارد. همه از جزئی ترین مسایل زندگی، محل زندگی و محل کار شما آگاه می شوند و این مساله از نظر امنیتی و اخلاقی به هیچ عنوان درست و منطقی نیست.

اما ضبط ثانیه به ثانیه زندگی این مزیت را دارد که انسان ها رفتارهای درست و غلط خود را متوجه می شود و می توانند کنترل بیشتری بر رفتارشان داشته باشند. حتی برای سلامت جسم و تناسب اندام نیز مفید است.


این دوربین به اندازه کافی کوچک هست که بتوان همچون کلیپس به لباس وصل کرد. از دوربین های مشابه لایف‌لاگینگ می توان به Memoto با قیمت 250 دلار آمریکا اشاره کرد. این دوربین اندازه یک تمبر پستی است و تا آخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. این دوربین هر 30 ثانیه یک بار عکس می گیرد و اطلاعات تکمیلی در مورد موقعیت مکانی آن را نیز ثبت می کند.

Pivothead Durango نیز دوربین دیگری است که هم اکنون در بازار موجود است. دورانگو یک دوربین فیلم برداری به همراه عینک دودی است که تصاویر با کیفیت ضبط می کند. Zeo دستگاهی است که فعالیت های مغز شما را هنگام خواب ضبط می کند. این وسیله از طریق بلوتوث با اسمارت فون سینک می شود و نمودارهایی می کشد که صبح می توانید تماشا کنید. همچنین اطلاعات دیگری نیز به شما می دهد. مثلا اینکه چند دقیقه پس از دراز کشیدن در رختخواب، خوابتان برده است و چند ساعت خواب عمیق و کامل داشته اید. استفاده از Lifelogging در محیط کار می تواند صدماتی برای کاربر داشته باشد. زیرا هیچ شرکتی نمی خواهد مسایل داخلی آن به بیرون بروز کند.

 

 

 

برگرفته از سایت برترینها

 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: ثبتخاطراتسبکمدرن
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:11 ] [ Admin ]

برای حالت روحی که انسان در لحظه ای خاص دارد، پیدا کردن آهنگ مناسب چندان هم آسان نیست. اما هدفون های جدید Mico با توان خواندن ذهن کاربر این کار را برای شما راحت کرده اند. این هدفون ها که طراحی و ساخت شرکت ژاپنی Neurowear هستند آهنگ های دلخواه مغز شما را پیدا و پخش می کنند و دیگر لازم نیست مدام آهنگ های فهرست موسیقی خود را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آنها حالتان را خوب می کند.

این زاپنی  ها عشق روبات و فناوری های عجیب و غریب هستند. با طراحی این هدفون هم بار دیگر این مساله را ثابت کرده اند. هدفونی که مغز کاربر را اسکن و برایش موسیقی‌ای پخش می کند که در آن لحظه نیاز دارد!


این هدفون دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد: بدنه هدفون و اپلیکیشن آی‌فون. بخش فیزیکی آن حسگرهایی در بخش پیشانی دارد که امواج مغز کاربر را اسکن و آنالیز می کند و حالت روحی او را تشخیص می دهد. سپس آن را به واسطه اپلیکیشن آی‌فون با پایگاه داده Mico به اشتراک می گذارد. هدفون نیز موسیقی متناسب را از  فهرست موسیقی های neuro انتخاب و پخش می کند.

اگر حس و حالتان تغییر کرد و دیگر نمی خواستید آن موزیک ها را گوش کنید، فقط کافی است آی‌فون را تکان دهید تا فهرست موجود پاک شود و حسگرها دوباره ذهن شما را اسکن کنند و مود جدیدتان را تشخیص دهند.

این هدفون های انقلابی و بسیار جالب، نشانگر ال‌ای‌دی داخلی نیز دارند که حالت روحی شما را به اطرافیان نیز نمایش می دهد. همه این آیکون ها خواب آلوده بودن یا استرس های شما را تشخیص و نمایش می دهند.

البته این هدفون هنوز به تولید انبوه نرسیده است و در حال حاضر فقط پروتوتایپ است. اما کمپانی Neurowear امیدوار است به زودی بازار برای تولید عمده این محصول آماده شود. این شرکت در حال حاضر، یکصد آهنگ در پایگاه داده موسیقی های خود دارد اما گویا قرار است با سرویس هایی همچون اسپاتیفای همکاری دوجانبه داشته باشند تا فهرست موسیقی های این پایگاه زیاد و متنوع شود. همچنین گویا قرار است در طراحی آن نیز تغییراتی ایجاد شود زیرا در حال حاضر بدنه هدفون بسیار بزرگ و حجیم است.

منبع:bartarinha


موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: هدفونذهنمی خوانند
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:9 ] [ Admin ]

رنگ، بر ذهن و روح کودک تاثیر می گذارد و این مساله به طور علمی ثابت شده است. به همین منظور، در ادامه رنگ های مختلف و تاثیرات آنها را برایتان ذکر کرده ایم تغییر دکوراسیون اتاق کودک را آگاهانه انجام دهید.

 حساسیت های طبیعی، نداشتن استراحت و آرامش کامل، اعتماد به نفس و ... همه مسایل مهم در رشد کودک هستند. حتی جزئی ترین وساده ترین مسایل نیز تاثیر بسیاری در این روحیه فرزندان ما دارند. از جمله باید به تاثیر رنگ ها اشاره کرد. والدین در تعیین رنگ اتاق کودک دلبند خود باید حساسیت بالایی داشته باشند تا در جهت آرامش و سلامت کودک باشد.

 

 

بقیه را در ادامه ی مطلب بخوانید!


موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسینکته های خانه داری
برچسب‌ها: رنگاتاقکودکتاثیرشخصیت
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 18:50 ] [ Admin ]

این نوشیدنی حاوی ویتامین های گروه ب است که مصرف آن برای رشد مو و پیشگیری از ریزش مو بسیار مناسب است.

_______________________________________________________________________________________________

بررسی ها نشان می دهند در ماءالشعیر چند ترکیب مفید همچون ویتامین های گروه ب، ویتامین ث انواع آمینو اسیدها، املاح ساکاروز، گلوکز، مالتوز و آب گازدار وجود دارد. گفتنی است،برخی از ویتامین های موجود در این نوشیدنی همچون ویتامین های گروه ب و آمینو اسیدها برای پوست و مو بسیار مفید است و ماده ای به نام زارک در این نوشیدنی وجود دارد که موجب دفع سنگ کلیه خواهد شد. نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند این نوشیدنی می تواند استرس را از فرد دور کند و پرپشتی موها را برای فرد به آرمغان بیاورد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ جمعه 19 مهر 1392 ] [ 9:59 ] [ Admin ]

كمبود كلسيم باعث تخريب سلول هاي مغزي خواهد شد و سيستم عصبي را دچار مشكلات زيادي خواهد كرد. بررسي ها نشان مي دهند، ويتامين D از جمله ويتامين هايي است كه تقريباً در تمام منابع غذايي وجود دارد و مي توان آن را از انرژي خورشيد نيز به دست آورد. گفتني است، اين ويتامين از زمان جنيني تا پيري نقش عمده اي در حفاظت از سلول هاي عصبي دارد و باعث افزايش استقامت بافت هاي عصبي نيز خواهد شد. مطالعات نشان مي دهد كه كمبود ويتامين D باعث به هم خوردن آرامش اعصاب خواهد شد همچنين ابتلا به بيماري هاي مغز و اعصاب را نيز افزايش خواهد داد. نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند، افراد بايد حتماً روزي 15 دقيقه آفتاب بگيرند تا دچار كمبود اين ويتامين در بدن نشوند. نکته: با مصرف تخم مرغ، غلات سبوس دار هم مي توانيد اين ويتامين را به دست بياوريد


موضوعات مرتبط: مطالب علمی
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 17:30 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند صبح ها می توانید بلند بلند از ته دل بخندید تا بتوانید روزی بدون دغدغه، با آرامش و بدون هیچ مشکل و نگرانی را بگذرانید.

خندیدن در صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خواب شبانه باعث می شود سلامتی افراد به میزان 40 درصد افزایش یابد. 
 
بررسی ها نشان می دهند خندیدن باعث به گردش در آمدن خون در سیستم بدنی شده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. 
 
گفتنی است اگر حتی صبح و شبها سوژه های خنده داری براي خندیدن پیدا نکردید با یادآوری اتفاقات خنده دار روزمره خودتان را به خنده بیاندازید. 
 
نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند دانشمندان با انجام آزمایشاتی دریافتند خندیدن از ته دل می تواند حتی بسیاری از بیماری های صعب العلاج را بهبود بخشد.
 
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: بهترینزمانخندیدنموقع
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:48 ] [ Admin ]

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد امروزه از اين میوه می توان در درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج کمک گرفت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 خرما از میوه های بسیار مفیدی است که سرشار از تمام ویتامین هاست و آهن آن برای خانم ها بسیار مفید است. 
 
بررسی ها نشان می دهند خرما به علت چربی کمی که دارد می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید باشد. 
 
گفتنی است خرما می تواند بسیاری از بیماری های صعب العلاج مانند سرطان ها و ام اس را از ریشه کن کرده و مصرف آن برای تمام گروه های سنی به ویژه کودکان و سالمندان ضروری است. 
 
خرما مي تواند براي شکستگی های استخوانی مفید باشد. 
 
قبل از انجام فعالیت های سنگین حتما باید مقداری خرما بخورید زیرا مطالعات جدید نشان می دهند خرما می تواند انرژی به بدن برساند بعد از ورزش 2 عدد خرما به تمامی ورزشکاران برای بهبود عضله هایشان توصيه مي شود.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: خرمامعجزهفوایدبیشماری
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:46 ] [ Admin ]

برسي هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد دفعه بعد که خواستيد پول خريدهايي را که کرديد حساب کنيد با پول نقد به جاي کارت اعتباري اين کار ار انجام دهيد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دانشمندان دريافتند كه استفاده از كارت هاي اعتباري به جاي پول نقد منجر به خريد موادغذايي ناسالم مي شود.
 
دانشمندان با انجام آزمايشاتي روي 6000 خانوار و تحليل بيش از 1000 نوع موادغذايي خانوارها دريافتند خانوارهايي كه براي خريد مايحتاج خود از پول نقد استفاده مي كنند از وضعيت سلامتي سالم تري برخوردار هستند.
 
گفتني است پرداخت محصول با پول نقد باعث كاهش شانس افراد از پشيماني بعد از خريد خواهد شد و افراد هنگامي كه با كارت اعتباري پول محصولي را پرداخت مي كنند شانس پشيمان شدنشان افزايش مي يابد .
 
نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند كارت هاي اعتباري باعث مي شوند افراد خريدهاي ناسالمي انجام دهند و با اين كار سلامتي خود را به خطر بيندازند در نتيجه دچار چاقي نيز خواهند شد.
 
بررسي ها همچنين نشان مي دهند استفاده كنندگان از كارت هاي اعتباري براي خريد هر محصولي 20 در صد بيشتر از استفاده كنندگان از پول نقد دچار چاقي و اضافه وزن هستند
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتکنولوژِی
برچسب‌ها: چاقیکمیناستفادهکارت اعتباریکارتاعتباری
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:43 ] [ Admin ]

بررسي هاي جديد دانشمندان نشان مي دهند خوابيدن باعث افزايش سوخت و ساز بدن خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در هنگام خوابيدن مغز به سلول هاي بدن فرمان مي دهد كه كالري و مواد اضافي را بسوزاند و آن را تبديل به انرژي كند تا سلول هاي بدن دچار گرسنگي نشوند.
 
بررسي ها نشان مي دهند، افرادي كه كمبود خواب دارند و ساعات خوابي آن ها از نظم مناسبي برخوردار نيست به سمت چاقي گرايش پيدا مي كنند اين در حالي است كه افرادي كه خواب كافي و استراحت مشخصي در طول روز دارند سوخت و ساز بدني آن ها بسيار زيادتر است.
 
گفتني است، خواب نيمروزي نيز باعث مي شود تا افراد دچار اشتها و گرسنگي هاي كاذب نشوند و بدنشان مقدار زيادي كالري دريافت نكند.
 
دانشمندان همچنين دريافتند افرادي كه ساعات خواب طولاني تري دارند از تناسب اندام بيشتري برخوردار هستند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها: خوابالوخوش اندان
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:41 ] [ Admin ]

آيا تا به حال خوردن بستني را در فصول پاييز و زمستان تجربه كرده ايد؟ اگر بر اين باوريد که خوردن بستني در پاييز و زمستان باعث سرماخوردگي مي شود، سخت در اشتباهيد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بستني در فصول سرد سال كرختي و خستگي را كاهش داده و فوايد بيشتري نسبت به استفاده از آن در ساير فصول دارد.
 
بررسي ها نشان مي دهند، خوردن بستني در سرما به ويژه در پاييز و زمستان باعث به تعديل رساندن درجه حرارت بدن خواهد شد و مي تواند به عنوان خوراكي براي روزهاي سرد سال براي كودكان حساب كرد.
 
گفتني است، بستني اگر از روي اصول و با اندازه مصرف شود، مي تواند فوايد زيادي براي كودكان باشد و مادران حتماً بايد قبل از خريد بستني از شير تازه و سالمي كه در تهيه آن استفاده شده است، آگاهي يابند.
 
بستني زمستاني به دليل كالري كمي كه دارد، مي تواند به عنوان يك ميان وعده مناسب براي كودكان به كار رود و غذايي خوشمزه براي كودكان و نوجوانان به حساب مي آيد.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: بستنی زمستانیبستنیحتماپاییززمستانبخورید
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:39 ] [ Admin ]

كمبود اين ويتامين ها باعث بروز افسردگي و به هم خوردن آرامش اعصاب خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

كمبود كلسيم باعث تخريب سلول هاي مغزي خواهد شد و سيستم عصبي را دچار مشكلات زيادي خواهد كرد.
 
بررسي ها نشان مي دهند، ويتامين D از جمله ويتامين هايي است كه تقريباً در تمام منابع غذايي وجود دارد و مي توان آن را از انرژي خورشيد نيز به دست آورد.
 
گفتني است، اين ويتامين از زمان جنيني تا پيري نقش عمده اي در حفاظت از سلول هاي عصبي دارد و باعث افزايش استقامت بافت هاي عصبي نيز خواهد شد.
 
مطالعات نشان مي دهد كه كمبود ويتامين D باعث به هم خوردن آرامش اعصاب خواهد شد همچنين ابتلا به بيماري هاي مغز و اعصاب را نيز افزايش خواهد داد.
 
نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند، افراد بايد حتماً روزي 15 دقيقه آفتاب بگيرند تا دچار كمبود اين ويتامين در بدن نشوند.
 
نکته: با مصرف تخم مرغ، غلات سبوس دار هم مي توانيد اين ويتامين را به دست بياوريد.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: ویتامینآرامشاعصاببدنکنترل
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:36 ] [ Admin ]

مطالعات جديد دانشمندان نشان مي دهد جراحي هاي زيبايي به ويژه جراحي بيني در سنين خاص باعث آسيب رساندن به سيستم ايمني بدن خواهند شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عده اي براين باورند انجام جراحي بيني هرچه زودتر انجام شود بيني زودتر به فرم دلخواهشان خواهد رسيد اما اين باور نادرستي است و دانشمندان به عكس اين قضيه دست يافته اند.
 
بررسي ها نشان مي دهند كه جراحي هاي زيبايي در سنين پايين انجام شوند باعث سريع تر شدن روند پيري پوست خواهند شد و پوست را افتاده جلوه خواهند داد.
 
گفتني است جراحي بيني در سنين پايين باعث مي شود تا حجم زيادي از خون بدن خانم ها از بين برود و از اين رو تا آخر عمر گرفتار كم خوني خواهند شد.
 
پزشكان به افرادي كه از فرم بيني خود راضي نيستند پيشنهاد مي كنند تا قبل از انجام جراحي به يك مشاور حتماً مراجعه كنند تا از نظر روحي و رواني مورد بررسي قرار گيرند و اگر به زور خواهان انجام اين جراحي هستند حتماً بايد تا سن 27 سالگي جراحي كنند پس براي انجام جراحي هاي زيبايي اقدام كنند.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: بهترینسنانجامعملجراحیبینی
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:34 ] [ Admin ]

يافته هاي جديد دانشمندان نشان مي دهند ميزان رسيدگي آقايان به سلامت و وضعيت دهان و دندان بسيار ضعيف است و اغلب بيشتر دچار مشكلات مربوط به دهان و دندان مي شوند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 صبح ها بعد از بيدار شدن از خواب آقايان حتماً بايد دندان هايشان را با آب به خوبي شستشو دهند تا در طول روز دهانشان بوي مطبوعي بدهد.
 
مراجعه به متخصص دهان و دندان و دندانپزشك در سال دو مرتبه براي آقايان ضروري است و حتماً بايد با معاينه كامل تمام بيماري هاي دهان و دندانشان را درمان كنند.
 
دندان و لثه آقايان بافت ظريف تري نسبت به خانم ها دارد از اين رو آسيب پذيرتر است و كمبود ويتامين Dو ويتامين هاي B12 به مراتب در بدن آقايان بيشتر ديده مي شود از اين رو بيشتر دچار مشكلات و گرفتاري هاي مربوط به دهان و دندان مي شوند.
 
آقايان بايد با استفاده از نخ دندان، مسواك و فلورايد دندان هايشان را تميز كنند در غير اين صورت تا سن 40 سالگي تمام دندان هايشان تخريب و دچار پوسيدگي خواهد شد.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: توصیهمردانهبهداشتدهاندندان
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:30 ] [ Admin ]

محققان دانشگاه هاروارد در جديدترين يافته هاي خود در يافتند كه احساس غم و خلق و خوي بد منجر به تصميم گيري هاي نادرست و ضعيف خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ----

دانشمندان با نشان دادن يك فيلم غم انگيز و احساسي به تعداد زيادي داوطلب دريافتند كه داوطلب ها بعد از ديدن فيلم غم انگيز مايل بودند پول نقد خود را صرف هزينه هاي مختلفي كنند.
 
در حالي كه افرادي كه احساس شادي مي كنند و اميد خود را تحت هيچ شرايطي از دست نمي دادند براي خرج هاي اضافي محتاط تر مي شدند.
 
محققان براين باورند غم و اندوه مي تواند احساس بي خبري را در انسان ها افزايش دهد و منجر به شروع انجام ضربه هاي عميق كاري شود.
 
بررسي ها نشان مي دهد كه خلق و خوي منفي باعث كاهش در آمد افراد مي شود و انسان ها بايد تحت هر شرايطي به ميزان رضايت مالي دست يابند.
 
نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند كه خلق و خوي افراد تاثير زيادي روي كاهش و افزايش پول در حساب بانكي افراد دارد و افراد شاد و سرزنده اغلب از وضيعت مالي بهتري برخوردار هستند و زندگي مرفه و راحت تري دارند.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسی
برچسب‌ها: خوشاخلاقخوش اخلاقثروتمند
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:23 ] [ Admin ]

بررسي هاي جديد دانشمندان نشان مي دهند كه مردان جوان به ويژه پسران بايد در سال هاي طلايي زندگي خود داده هاي مالي و تصميم گيري هاي اقتصادي پدرشان را مد نظر قرار دهند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


تحقيقات جديد دانشگاه كلمبيا نشان مي دهد مغز يك پسر جوان در امور مالي منطقي تر و بزرگ تر است و تجربه هاي مالي شما مي تواند كمك زيادي به پدرتان بكند.
 
بررسي ها نشان مي دهند در آزمون سواد مالي بدهي و طلب پول بچه هاي قديمي تر 70 درصد بالاتر از مردان مسن و مردان بالاي 60 سال سواد دارند و در اندازه گيري خطرات طولاني مدت مالي و قرض گرفتن بهتر از بزرگترها عمل مي كنند.
 
همچنين مطالعات نشان مي دهند كه پسران و مردان جوان بايد درباره معضلات مالي با پدران خود بحث كنند و از مهمترين سوال هايي كه بايد از پدران خود بپرسند مي توان به گرفتن وام درخواست براي كارت هاي اعتباري جديد و استخدام كلي براي مديريت پول اشاره كرد.
 
فرزندان حتماً اگر پدرانشان سن شان بالا است بايد به وظيفه مديريت پولي پدرانشان رسيدگي كنند و درباره معضلات و گرفتاري هاي مالي با پدرانشان به گفتگو و حل و فصل بپردازند.
 
 
 
source:www.yjc.ir

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: سؤاليپسرانحتماًبايدپدرانشانبپرسند
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:18 ] [ Admin ]

يافته هاي جديد دانشمندان نشان مي دهدبعضي از وسايلي که مستقيما با نبض در ارتباط هستند باعث به خطر انداختن سلامتي قلب مي شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ساعت مچي هنگامي كه در دست چپ بسته مي شود باتري آن مستقيماً روي نبض قرارمي گيرد وآن را درگير خواهد كرد.
 
بررسي ها نشان مي دهند دانشمندان با انجام آزمايشات و مطالعه روي سلامت زنان دريافتند ساعت هاي مچي بزرگ كه اغلب سفت و محكم بسته مي شوند باعث كاهش ضربان قلب خانم ها خواهند شد در نهايت باعث به وجود آمدن مشكلات و بيماري قلبي زيادي نيز خواهند شد.
 
گفتني است ساعت مچي حتماً بايد روي دست طوري قرار بگيرد كه با نبض و محل اتصال رگ هاي پشت دست ارتباط نداشته باشد.
 
مدت زمان استفاده ازساعت براي زنان محدود است و هر 2 ساعت بايد از دست باز شود اما براي مردان استفاده از آن محدوديتي ندارد زيرا پوست مردانه ضخيم تر است و باتري ساعت نمي تواند تاثيري روي نبض آقايان داشته باشد.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: وسیلهضروریمهممضرخانم
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:12 ] [ Admin ]

بررسی ها نشان می دهند این خوراکي سرشار از ویتامین های گروه B است که موجب آرامش بدن و اثرات مثبتی برای روح و روان فرد می شود.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________


 آردی که در تهیه ماکارونی استفاده می شود بایستی غنی از نشاسته باشد و از نظر عناصر معدنی بخصوص آهن و روی بسیار قوی باشد کیفیت آرد مصرفی در افزایش کیفیت ماکارونی بسیار قابل توجه است و بسیاری از املاح و ویتامین ها در فرآیند تولید ماکارونی از بین می رود و با غنی سازی آرد ماکارونی می توان میزان املاح از بین رفته را جبران کرد.
 
گفتنی است، ماکارونی باعث آرامش اعصاب شده و نورون های مغزی را فعال می کند و از عصبانیت های نابجا و بی مورد در فرد جلوگیری می نمايد.
 
ماکارونی املاح مختلفی از جمله روی، کلسیم و فسفر دارد و غنی از ویتامین های B است که این ویتامین نقش زیادی در آرامش اعصاب خواهد داشت.
 
همچنین افرادی که کم خونی دارند و دچار پوکی استخوان هستند می توانند از این غذا استفاده کنند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: ماکارونیرشتهغذاآرامشاعصابمفید
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 12:31 ] [ Admin ]

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند که شغل مکان افراد رابطه ی مستقیمی با گروه خونی آنها دارد.

__________________________________________________________________________________________________________________

بافراد دارای گروه خونی o معمولا با محیط و شرایط کاری خود را وفق می دهند و تقریبا کار در تمام محیط ها برایشان راحت و امکان پذیر است. 
 
افراد دارای گروه خونی A و B معمولا افرادی هستند که علاقمند به کارهای سخت و پیچیده بوده از رشته های انسانی خوششان نمی آید و معمولا سخنرانان و نویسندگانی خوبی نیستند. 
 
گفتنی است افراد دارای گروه خونی B معمولا افرادی با عاطفه و احساساتی هستند که به کارهای هنری علاقه ی خاصی دارند و قادرند هنر را به بهترین نحو انجام دهند. 
 
نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند افراد اگر با توجه به کارها و اقدامات خود شغل و کار مورد نظر خود را بیابند می توانند رهبران عالی باشند. 
 
شغل افراد اگر با توجه به گروه خونی آنها انتخاب شود افراد با توجه به استعدادها و توانایی های خود می توانند به درجات و اهداف بالایی برسند.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ سه شنبه 16 مهر 1392 ] [ 16:4 ] [ Admin ]

اين خوراکي جزو غذاهايي است كه مصرف حداقل دو وعده آن در هفته توصيه مي‌شود.

بررسي‌هاي اخير متخصصان نشان مي‌دهد كه اگر ماهي تازه به سرعت و به صورت بهداشتي منجمد شود و براي ماهي كنسروي هم شرايط لازم و زمان پخت در نظر گرفته شود. بين ارزش غذايي اين ماهي و ماهي منجمد شده تفاوت چندان زيادي وجود ندارد. 
 
گفتني است مصرف تن ماهي براي افرادي كه فشار خون بالا دارند و افرادي كه دچار تنگي نفس و بيماري‌هاي قلبي و عروقي هستند بايد مصرف تن ماهي را محدود كنند زيرا نمك موجود در آن براي افزايش ماندگاري آن خطرات زيادي را براي بدن به وجود مي‌آورد. 
 
پزشكان همچنين توصيه مي‌كنند كه خوردن ماهي باعث افزايش هوش و قدرت يادگيري به ويژه در جوانان و نوجوانان خواهد شد.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: رازدربارهخوراکیتن ماهیقوطی
[ سه شنبه 16 مهر 1392 ] [ 15:59 ] [ Admin ]

اين ادويه علاوه بر طعم‌دار كردن غذاها مي‌تواند بسياري از بيماري‌ها و مشكلات بدني را برطرف كند و امروزه جايگاه ويژه‌اي در طب سنتي دارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مرتضي صفوي متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: دارچين يكي از ادويه جاتي است كه خواص بسياري دارد و بهتر است هر فردي براي بهره‌گيري از خواص مفيد، آن را مورد استفاده قرار دهد. 
 
وي افزود: مصرف روزانه‌ي دارچين براي سلامت انسان بسيار اهميت دارد و مصرف آن نيز موجب افزايش قواي بدن مي‌شود جرا كه باعث گرم نگه داشتن كليه‌ها مي‌شود.
 
وي در ادامه گفت: اين ادويه پرخاصيت از ضعف كمر و پاها جلوگيري مي‌كند. 
 
وي اذعان داشت: دارچين به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومي بدن و انعقاد خون بسيار مفيد است. 
 
وي تصريح كرد: دارچين قوي‌ترين و بهترين دارو براي دردهاي عضلاني بوده كه خاصيت آرام‌كننده و شادكنندگي دارد. 
 
وي به افراد توصيه كرد: براي برخورداري از تمام خواص پراهميت دارچين بهتر است در وعده‌هاي غذايي خود  از اين ادويه استفاده کنند.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: ادویهداچینحتماچای
[ سه شنبه 16 مهر 1392 ] [ 14:58 ] [ Admin ]

عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد نرم کنده‌ی سینه است و توصیه می شود برای درمان بیماری‌های سینه از جوشانده‌ی عناب، انجیر، خرما و کشمش استفاده نمایید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر نصير دهقان پزشک و پ‍ژوهشگر طب سنتي گفت: درخت عناب بومی مناطق گرمسیر است و در ایران این درخت در مناطق شمالی و نیز در بسیاری از شهرهای جنوب کشور رواج دارد.
 
عناب از نظر طب قدیم ایران معتدل است و میوه آن دارای حدود پنج درصد مواد پروتئینی، چهار درصد مواد قندی و مقدار زیادی ویتامینC ، املاح و لعاب فراوان است.
 
وي افزود: عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد نرم کننده‌ی سینه است و توصیه می شود برای درمان بیماری‌های سینه از جوشانده‌ی عناب، انجیر، خرما و کشمش استفاده نمایید. جوشانده‌ آن گرفتگی صدا را برطرف کرده و برای سرفه و درد سینه نیز مفید بوده و برای پایین آوردن تب استفاده می شود.
 
با خوردن عناب تنگی نفس و آسم را برطرف کرده و برای تقویت عمومی و حافظه انسان توصیه می شود.هم چنین هسته عناب خواب آور است و خستگی شدید را برطرف می کند.
 
نکته: که اگر عناب در اشخاص سرد مزاج به نفخ کردن بدن منجر شود، بهتر است که همراه با شکر و مویز استفاده گردد.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: بااينميوهسرفههايمزمنرادرمانکنيد
[ دو شنبه 15 مهر 1392 ] [ 16:53 ] [ Admin ]

 

تمیز کردن لباس سفید, سایت اسرار خانه داری

داشتن کمدی پر از لباس‌های سفید، نتیجه شستشو صحیح و آگاهی از تکنیک‌های شستشو است. لباس‌های سفید را با هم شسته، بهتر است از صابون استفاده نمایید.
روش‌های مختلفی برای سفید شدن البسه وجود دارد حتی با استفاده از موادی که در خانه موجود است. آب‌لیمو سفیدکننده طبیعی است که می‌توانید برای تمیز کردن لکه دستمال‌ها، پارچه‌ها، لباس‌ها و حتی کف جوراب‌ها از آن استفاده کنید.
برای این منظور ظرفی بی‌استفاده را پر از آب کنید و چند برش از لیمو ترش‌های تازه را داخل آن بیندازید. بگذارید آب روی گاز به جوش آید سپس آن را خاموش کنید تا جوراب یا لباس سفید یکی دو ساعت خیس بخورد. 
آب را عوض کرده، این بار ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به آب گرم اضافه کنید. لباس یا پارچه سفید را نیم ساعت داخل آن خیس کنید و سپس طبق معمول بشورید. 
برای سفیدتر شدن لباس‌ها، از روش قدیمی استفاده کرده، آن‌ها را در آفتاب پهن کنید تا نیازی به استفاده از سفیدکننده کلردار نداشته باشید.

تمیز کردن لباس سفید, سایت اسرار خانه داری

نکته :
- داشتن کمدی پر از لباس‌های سفید، نتیجه شستشو صحیح و آگاهی از تکنیک‌های شستشو است. لباس‌های سفید را با هم شسته، بهتر است از صابون استفاده نمایید.
- همیشه قبل از شستشو لباس با ماشین لباسشویی، ابتدا لکه آن را برطرف کنید.
- در صورت نبود لیمو تازه، از آبلیمو استفاده نمایید.
- در صورتی که می‌خواهید از سفیدکننده استفاده کنید، نوع ملایم آن که مخصوص تمام پارچه‌ها باشد را تهیه کنید.
- استفاده بیش از حد از سفیدکننده‌های آماده، باعث زرد یا خاکستری شدن لباس‌های سفید و آسیب به بافت پارچه می‌شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داری
برچسب‌ها: راهیفوقالعادهبرایتمیزکردنالبسهسفید
[ دو شنبه 15 مهر 1392 ] [ 16:50 ] [ Admin ]

 

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

تصاویری از کارخانه تولید اسکناسهای جدید 100 دلاری
اینجا فورت ورث تگزاس و کارخانه چاپ اسکناسهای جدید 100 دلاری است که قرار است از 8 اکتبر وارد بازار شود.از 8 اکتبر اسکناس های جدید 100 دلاری با نوار آبی سه بعدی ضد جعل به بازار می آید.
از اسکناس قبلی رنگ سبز اش کم رنگ تر بوده و دارای فناوری جدیدی بوده که شامل نوار آبی رنگ سه بعدی با واترمارک جدید است که مانع از جعل و انتشار جعلی آن می شود.

 

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

دلار/ اسکناسهای جدید 100 دلاری

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

دلار/ اسکناسهای جدید 100 دلاری

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

دلار/ اسکناسهای جدید 100 دلاری

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

دلار/ اسکناسهای جدید 100 دلاری

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

دلار/ اسکناسهای جدید 100 دلاری

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

دلار/ اسکناسهای جدید 100 دلاری

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

دلار/ اسکناسهای جدید 100 دلاری

دلار,اسکناسهای جدید 100 دلاری,اسکناسهای ضد جعل 100 دلاری

 منبع:khabaronline.ir


موضوعات مرتبط: متفرقه
برچسب‌ها: دلار تصاویریازکارخانهتولیداسکناسهایجدید100دلاری
[ دو شنبه 15 مهر 1392 ] [ 16:48 ] [ Admin ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .