get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





همه‌ی ما به نحوی اضطراب و استرس را تجربه کرده‌ایم، از سخنرانی در برابر جمعیت گرفته تا جریمه شدن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل نبستن کمربند ایمنی در ماشین و موارد دیگر در زندگی که امروزه کم هم نیستند اما مطالعات جدید نشان می دهند چک کردن ایمیل هم به نوعی می تواند حالت پریشانی را افزایش دهد.

بررسی ها نشان می دهند، دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از افرادی که در محیط منزل هم مقداری از کارهای اداری را انجام می دهند سطح استرس بالاتری دارند.

گفتنی است، پژوهشگران بر این باورند در زمان استراحت استرس و اضطراب تا حدودی کاسته می شود اما انجام امور کاری می تواند میزان آن را چندین برابر کند و حالت پریشانی را در فرد برای ساعت های طولانی افزایش دهد.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: ایمیلای میلاضطراباسترس
[ پنج شنبه 1 آبان 1393 ] [ 15:48 ] [ Admin ]

براساس تحقیقات انجام شده مردان در مقایسه با زنان به اثرات کافئین حساس ترند و بدنشان بیشتر به آن واکنش نشان می دهد.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

اگرچه مقدار متوسط کافئین ضرر خاصی ندارد اما مصرف بیش از حد آن تأثیرات ناخوشایندی برای زنان به همراه دارد و موجب نرمی استخوان ها و ضعف و لرزش اندام های بدن می شود.

بررسی ها نشان می دهند کافئین موجب می شود خون بیشتری در بدن مردان به گردش دربیاید و میزان رشد موها چندین برابر شود این در حالی است که کافئین موجود در قهوه و نوشیدنی ها موجب تداخل در هورمون های زنان می شود و اثرات نامطلوبی را به همراه دارد.

گفتنی است،دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی زنان و مردان دریافتند مغز مردان هنگام نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار تا حد زیادی آرام می شود در حالیکه میزان خشونت ها و حالت های عصبی در زنان افزایش می یابد.

نتایج مطالعات نشان می دهند،میزان نوشیدن مواد کافئین دار نباید بیشتر از 8 لیوان در روز باشد زیرا موجب به وجود آمدن مشکلاتی از جمله تپش قلب،خستگی طولانی مدت،بی خوابی و حمله های میگرنی خواهد شد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادCaffeineکافئیناعصاب
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 20:16 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد مصرف یک لیوان آب ولرم همراه با عسل و لیمو برای حفظ سلامتی بسیار مفید است.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________



برخی معتقدند که مصرف این نوشیدنی جادویی سبب شکسته شدن توده های چربی در بدن می شود و به نوعی این محصول  تصفیه کننده سیستم لنفاوی بدن است. 

 
بررسی ها نشان می دهند، با مصرف این نوشیدنی به صورت ناشتا در جمع می توانید سیستم ایمنی را بهبود بخشید زیرا لیمو حاوی آنزیم هایی است که باعث هضم تمام مواد باقی مانده از روز قبل از درون بدنتان می شود. 
 
گفتنی است، همچنین در مواقعی که احساس خستگی و کسالت می کنید از این محصول استفاده کنید زیرا حاوی مواد انرژی دهنده بدون کالری است. 
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، موجود در این محصول سیری در شما ایجاد می کند و مخلوط عسل با آب در کاهش وزن بسیار موثر است. 
 
آب لیمو خون را تصفیه می کند و قدرت پاکسازی پوست را نیز افزایش می دهد و در تقویت کلاژن نیز موثر است. 

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادلیموآبولرمآب ولرمعسلسلامتیخونتصفیه
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 13:25 ] [ Admin ]

تحقیقات نشان داده مصرف ویتامین های B,C و ویتامین k در کاهش علائم حساسیت نقش موثری دارد.

 _________________________________________________________________________________________________________________________________________________
نصیر دهقان پژوهشگر و پزشک طب سنتی گفت: آلرژی‌ها یا حساسیت های فصلی، یکی از شایع ترین انواع آن ها است که بسیاری از افراد در فصل بهار و پاییز مبتلا می‌سازد. بررسی الگوی تغذیه ای افراد و الگوی زندگی، میزان خواب و بیداری و استرس های روزانه فرد در درمان حساسیت فصلی باید مورد توجه قرار بگیرند.   
 
وی گفت: آلرژی‌ها معمولاً در دوران کودکی شروع می‌شوند، البته ممکن است در هر سن دیگری نیز آغاز شوند. میزان حساسیت‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابند، ولی ممکن است بعدها مجدداً عود کنند.  
 
وی افزود: افرادی که به حساسیت فصلی دچار شده اند و یا سابقه ابتلا به آن را دارند، بهتر است از سیگار، انواع ادویه‌ها، غذاهای تند و بودار، خوراکی‌های فرآوری‌شده و غذاهای سرخ‌کردنی دوری کنند.   
  
نتیجه مطالعات نشان می دهد مصرف ویتامین های B، C و K  می تواند در کاهش علائم حساسیتی موثر باشد؛ هم چنین استفاده از گیاهانی مانند بادرنجبویه، زردچوبه، شاه تره و دارچین نیز در کاهش علائم موثر هستند.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: آرادنوروزیآلرژیفصلیدارچینزردچوبهبادرنجبویهشاهتره
[ شنبه 17 خرداد 1393 ] [ 9:10 ] [ Admin ]

ماساژ درمانی یک روش موثر برای درمان بسیاری از بیماری ها و تسکین درد هاست  و در عین حال که ساده است می تواند به سلامت پایدار و شادابی شما بیانجامد. 
بررسی ها نشان می دهند، ماساژ درمانی باعث کاهش تنش و اضطراب بدن می شود و هنگامی که بدن شما از توان جسمی و ذهنی کاملی برخوردار نباشد نیاز به تمرین ماساژ درمانی خواهد داشت تا به ارگانیسم بدن نیروی تازه ای ببخشد. 

ماساژ درمانی امروزه یک عمل بهداشتی آرام بخش شناخته شده است و دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی هزاران داوطلب دریافتنند حتی موثر تر از قرص ها نیز عمل کند و هنگام استراحت باعث می شوند مواد سمی بدنتان با سرعت بیشتری از بدنتان دفع شوند. 

ماساژ گره های چوبی حبس شده در اندام ها را باز نموده و سبب جریان آزاد مایعات در بدن می شود و درد های ناشی از جراحی ها را نیز کاهش می دهد. 

مدت ماساژ برای اندام های مختلف 10 الی 20 دقیقه است که اگر ماساژ همراه با روغن های طبیعی باشد اثر بخشی آن بیشتر است و درد های جسمی تان آرام تر می شود .

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: ماساژدرمانیآرادنوروزیمسکنقویدار
[ جمعه 16 خرداد 1393 ] [ 17:5 ] [ Admin ]

6 غذای مغز در وعده صبحانه می‌تواند عاملی برای "ارتقای وضعیت مغزی" فرد در طول روز باشد.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 این 6 ماده غذایی در صورتی که در وعده صبحانه گنجانده شوند تأثیرات بسیاری در عملکرد مغز خواهند گذاشت.

 

بری دیدن بقیه به ادامه ی مطلب بروید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: صبحانهغلاتتخم مرغانگور
ادامه مطلب
[ جمعه 4 بهمن 1392 ] [ 13:23 ] [ Admin ]

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد کودکان دختر تنها تایک سن مشخص اجازه بازی با عروسک ها را دارند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

دخترانی که در کودکی به خاله بازی علاقه زیادی دارند و همواره با یک عروسک خاص بازی می کنند در بزرگسالی از "اضطراب و استرس" کمتری برخوردارند و سطح "اضطراب" در آن ها کمتر است. 
 
بررسی ها نشان می دهند کودکانی که علاقه دارند برای عروسک شان نقش مادر را بازی کنند و همواره از او مراقبت می کنند در آینده مادران موفقی هستند و در "زندگی زناشویی" خود و در برخورد با همسر و فرزندانشان بهتر عمل می کنند. 
 
گفتنی است خاله بازی در کودکان نباید بیشتر از سنی مشخص طول بکشد و والدین باید انجام این بازی را بعد از 8 سالگی برای کودکان محدود کنند. 
 
کودکانی که تا 10 الی 11 سالگی خاله بازی می کنند از "روحیه حساسی" برخوردار خواهند شد و آسیب پذیری آن ها بیشتر است از این رو نقش این بازی در بین بازی هایشان از سن 8 سالگی باید کمتر شود. 
 
کودک هنگام بازی کردن می تواند خود و استعداد هایش را بشناسد و کشف کند و شرکت والدین در جریان بازی های آن ها به کودکان نوعی احساس "اعتماد به نفس" و دل گرمی می دهد. 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: بازیکودکعروسکهمسراسترساضطراب
[ چهار شنبه 7 بهمن 1392 ] [ 19:37 ] [ Admin ]

برای از بین بردن افکار منفی و جایگزین کردن آنها با نگرشی مثبت‌تر چه باید بکنید؟ حتی اگر ذاتاً خوش‌بین نباشید، راه‌هایی هست که از طریق آن بتوانید مهارت‌های مثبت‌اندیشی را در خود تقویت کرده و از فواید آن بهره ببرید.

 

برای خواندن بقیه به ادامه ی مطلب رجوع کنید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
ادامه مطلب
[ جمعه 27 دی 1392 ] [ 9:15 ] [ Admin ]
دانشمندان هشدار می‌دهند که گاهی اوقات بوییدن غذاهای خوشمزه می‌تواند سبب ایجاد سرطان‌های خطرناک در افراد شود.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-

 پژوهشگران در نتایجی تکان‌دهنده دریافته‌اند که بوی گوشت کبابی در محیط بسته می‌تواند به اندازه‌ی استشمام "بوی اگزوز خودرو" برای سلامتی بدن مضر باشد.
 
گفتنی است، دانشمندان ترکیبات سرطان‌زای جدیدی را در دود حاصل از گوشت کبابی به‌دست آورده‌اند که مشابه ترکیبات شیمیایی سرطان‌زا در دود اگزوز خودروها و وسایل نقلیه آلوده‌کننده هوا است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان با مطالعه بر روی افراد مبتلا به سرطان به ویژه "سرطان ریه" دریافته‌اند که این افراد در رژیم غذایی خود از گوشت کبابی بیشتر از سایر افراد استفاده می‌کردند.
 
پژوهشگران هشدار می‌دهند که با وجود مفید بودن کباب‌های پروتئینی به علت عدم داشتن روغن، افراد باید کباب را در محیط باز درست نمایند و یا از وجود یک "سیستم تهویه" مناسب در "محیط آشپزخانه" خود مطمئن باشند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
[ دو شنبه 23 دی 1392 ] [ 19:20 ] [ Admin ]

تنها یک هفته کم خوابی می‌تواند کارکرد صد‌ها ژن را مختل کرده، خطر ابتلا به بیماری‌های مهلک مرتبط با استرس، ایمنی و التهاب را افزایش دهد، کشف جدید دانشمندان توضیح می‌دهد که چرا کمبود خواب به سلامت جسمانی صدمه می‌زند.

_______________________________________________________________________________________________________________________________--

محققان برای انجام این تحقیقات به بررسی فعالیت ژنتیکی در ۲۶ داوطلبی که کمبود خواب داشتند پرداختند و به این نتیجه رسیدند که خواب ناکافی تأثیر قابل توجهی روی بیش از ۷۰۰ ژن در بدن دارد. این امر موجب می‌شود که فعالیت عده‌ای از ژن‌ها کاهش یابد و عده‌ای دیگر بیش از حد فعال شوند. 
 
بقیه در ادامه ی مطلب

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: ژنخوابسیستم ایمنی حافظه
ادامه مطلب
[ جمعه 13 دی 1392 ] [ 15:39 ] [ Admin ]

اگر مثلا وارد آشپزخانه می‌شوید و دور خودتان می‌چرخید که برای چه آنجا رفته‌اید زمان آن رسیده دستی به سر و گوش حافظه‌تان بکشید.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________--

برای دیدن بقیه به ادامه ی مطلب بروید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: حافظهمغزآلزایمر
ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 دی 1392 ] [ 13:58 ] [ Admin ]

تحقیقات کارشناسان تغذیه نشان می‌دهد که مواد نشاسته‌ای می‌توانند باعث افزایش
انرژی بچه‌ها شوند و میزان آزار و اذیت آن‌ها را افزایش دهد.

________________________________________________________________________________________________________________________________

مواد غذایی نشاسته‌ای مانند سیب زمینی سرخ کرده، نان‌های آرد سفید، برنج خارجی و ... باعث تحریک ترشح هورمونی در بدن کودک می‌شود و کودک را بسیار پر جنب و جوش و مضطرب می‌کند. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، خامه‌ها و مواد قندی و بسیار شیرین مانند آب میوه‌ها "سیسنم عصبی" را پیش فعال می‌کند اما مواد غذایی مانند شیر، پنیر، نان جو، سبزیجات سرخ شده، ذرت و ... می‌تواند آرام بخش باشد و باید در "رژیم غذایی" کودکان گنجانده شود. 
 
 نتایج مطالعات نشان می‌دهد آجیل‌ها و پودر شکلات، نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، نسکافه و ... کره و بستنی می‌توانند کودکان را آرام کنند. 
 
مطالعات نشان می‌دهند خوردن تنقلاتی مانند "چیپس" و‌ پفک و آبمیوه‌ها سیسنم عصبی کودکان را دچار اختلال می‌کنند و باعث ایجاد بد خلقی و بهانه جویی در کودکان می‌شوند. 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: قهوهچیپسرژیم غذایی
[ دو شنبه 2 دی 1392 ] [ 13:55 ] [ Admin ]

معجون‌ها علاوه بر چاق کنندگی خوراکی کاملا طبیعی و سالم به شمار می‌آیند که تمام ارگان‌های بدن را تقویت کرده و باعث ایجاد یک چاقی سالم طبیعی و یکنواخت در تمام بدن می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهند دانشمندان با انجام آزمایشات روی 1800 فرد لاغر دریافتند افرادی که از چاقی و "ضعف جسمی" و بدنی بسیار گله و شکایت می‌کنند می‌توانند با خوردن معجون "بی‌اشتهایی" را درمان كرده و کم خونی و "کمبود ویتامینی" در بدنشان را جبران نمايند. مخوط شیر و پودر تنقلات (بادام، پسته، بادام زمینی، تخمه آفتاب گردان) کشمش، خرما و "عسل" می‌تواند معجونی سالم به شمار بیاید که انرژی زیادی را به بدن افراد وارد می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند این معجون "آنتی اکسیدان‌هایی" بسیار قوی در برابر"رادیکال‌های آزاد" و مواد سمی دارد و می‌تواند "سيستم ایمني بدن" را در برابر بیماری‌ها تقویت کرده و خوراکی محبوب جهت تقویت عضله‌های بدن به ویژه در بدنسازان است.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیهورزشی
برچسب‌ها: معجونطب سنتيسوپر من
[ چهار شنبه 27 آذر 1392 ] [ 16:22 ] [ Admin ]

امسال با خرید کارت تبریک‌هایی متفاوت و جذاب یلدا را به گونه‌ای دیگر به اقوام و نزدیکانتان تبریک بگویید تا در خاطره‌شان بماند. گفتنی است در اين شب با اعضای خانواده دور یکدیگر جمع شوید و از کدورت‌ها و مشکلاتی که بين تان به وجود آمده صحبت‌ کنید و آنها را برطرف کنید. در این شب با یک برنامه‌ریزی صحیح و مناسب برای زمستان امسال یک برنامه‌ی اساسی بچینید و اگر کارهایی را که قرار بود امسال انجام دهید فرصتی برای انجام آنها پیدا نکرده‌اید، می‌توانید با یک برنامه‌ی اساسی تا قبل از شروع سال جدید آنها را به پایان برسانید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: ايده هایلدای متفاوتتجربه
[ چهار شنبه 27 آذر 1392 ] [ 16:18 ] [ Admin ]
ادویه ها از "آنتی اکسیدان" بالایی برخوردار هستند که با بسیاری از بیماری های مختلف به شدت مقابله می کنند و از جایی که هر ادویه خاصیت ویژه خود را دارد قبل از مصرف از خواص شان باید مطلع شویم.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
مناسب ترین ادویه ای که برای فصل سرما بسیار پرفایده است "زنجبیل" است که مصرف روزانه این ادویه به درمان طبیعی سرماخوردگی و "آنفولانزا" بسیار کمک می کند.
 
بررسی ها نشان می دهند این داروی خوراکی التهاب و درد را به شدت کاهش می دهد و جزو "مسکن های طبیعی" است.
 
گفتنی است "ادویه میخک" نیز جزو آن دسته از ادویه هایی است که به دلیل دارا بودن "ویتامین های c , "a و آهن و "منگنز" میتواند "عفونت ها" را از بین ببرد و خاصیت ضد اسپاسمی و "ضد التهابی" دارد.
 
"زیره سیاه" نیز از دیگر ادویه های پرخاصیتی است که برای "سیستم گوارشی" بسار مناسب است و "درجه حرارت" را در این فصل در بدن ایجاد می کند.
 
زیره سیاه خاصیت ضد عفونی دارد و در درمان "سرماخوردگی" و رفع علایم آن از جمله "سرفه" بسیار موثر است و "خلط" را زود هنگام خشک کند.
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 14:17 ] [ Admin ]

پژوهشگران لندن در جدیدترین یافته های خود دریافتند که "خواب خوب" آزار و شیطنت کودکان را تا 40 درصد کاهش می دهد.
__________________________________________________________________________________________________________________________________

دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 10 هزار کودک بین سنین 5 تا 7 ساله دریافتند که ساعات خواب نامنظم با اختلال در ریتم طبیعی بدن کودکان بر رفتار آن ها تاثیر می گذارد و باعث محرومیت از خواب و ایجاد افسردگی می شود.
 
بررسی ها نشان می دهند خواب نامنظم و ناصحیح در کودکان پیامد های منفی در رفتار آن ها خواهد داشت و می تواند باعث بهانه گیری های شدید در آن ها شود.
 
دانشمندان در جدیدترین مطالعات خود دریافتند کودکان حداکثر باید بین 8 الی 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند و کمتر و بیشتر از این زمان خطرات بسیاری را برای سلامتی کودک به وجود می آورد.
 
نتایج مطالعات نشان می دهند که کودکان بعد از یک خواب طولانی مدت نیازمند غذایی مقوی هستند که با سوء تغذیه روبرو نشوند  زیرا در خواب بدن کودکان "مواد مغذی" و املاح ضروری را تا حدودی دفع می کند از این رو بعد از خواب حتما باید مواد مغذی مصرف شود.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 14:10 ] [ Admin ]

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد اگرمدام به فکر پول جمع کردن باشید و از خرج
کردن آن بترسید خیلی زود به بیماری های روانی از قبیل "افسردگی"، "وسواس فکری" و
استرس های مزمن دچار می شوید.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

به گفته محققان خرید کردن نه تنها باعث کاهش استرس روانی می شود بلکه به افراد کمک می کند تا استرس را از وجودشان از بین ببرند.
 
بررسی ها نشان می دهند، اگر آدم صرفه جو و اقتصاد دانی نیستید به نوعی آسیب مغزی مبتلا هستید زیرا به گفته محققان افرادی که اقتصاد دان نیستند و از یک مدل لباس چندین رنگ را می خرند در پردازش اطلاعات دچار مشکل هستند. 
 
گفتنی است کم خرجی و "پس انداز کردن" در حد معقول و مناسب می تواند از شما انسان صبوری بسازد اما لمس کردن و "شمارش کردن پول" نیز می تواند یک حس خوب را به انسان منتقل کند و قدرت خود کفا بودن انسان ها را افزایش می دهد. 
 
محققان می گویند حتی فکر کردن به پول نیز می تواند درد را کاهش دهد و فکر کردن به پول آسیب های جسمانی را از بین می برد و حس بهتری را به افراد منتقل می کند. 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 13:52 ] [ Admin ]

وقت صرف کردن والدین و صحبت کردن آن ها با کودکانشان تاثیر بسزایی در رشد "خلاقيت" و "قدرت ذهنی" آن ها دارد. بررسی ها نشان می دهند والدین امروزه حداقل باید 20دقیقه در روز را در گوشه ای بنشیند و با کودکان خود در مورد مسائل مهم و اتفاقات گذشته صحبت کنند. گفتنی است، دانشمندان با مطالعه روی کودکان دریافته اند آن دسته از کودکانی که والدین با آن ها زیاد به بحث و گفتگو می پردازند در دوران تحصیل خود قادر به کسب نمرات بهتری هستند و در آثار شخصیتی آن ها ویژگی های بارز و مثبت زیادی وجود دارد. کودکانی که وقت زیادی از طول روز را به گفتگوی و بازی کردن با والدینشان می پردازند 30 درصد از کودکان دیگر دچار "بیماری های روحی" و روانی و "بیماری های قلبی" می شوند.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: کودکنابغه
[ جمعه 10 آبان 1392 ] [ 20:45 ] [ Admin ]

"آرامش" معلولي است که براي آن مي توان علت هاي دروني و محيطي در نظر گرفت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر منصوری شهریاری احمدی روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران مرکز با بیان اینکه آرامش در زندگی دست یافتنی است و برای هر کس متناسب با شخصيتي که دارد متفاوت است افزود: برای بدست آوردن آرامش تنها محیط تامین کننده و تضمین کننده ی آن نیست و اعتقادات و باورها ابزارهایی است که فرد در زندگی از آنها استفاده می کند و این ابزارها هم فاکتورهایی برای دست یابی به آرامش است. 
 
وی گفت:‌ نوع نیازها در زندگی بسیار مهم است که مادی یا معنوی باشد و باید براساس نیازها آرامش را برای خود معنا کنیم که به شخصیت فردی برمی گردد و به مسیرهایی که در زندگی انتخاب می شود مرتبط است. شخص با توجه به شناختی که از خود دارد می تواند در مسیرهایی قدم  بگذارد که آرامش او را برهم نزد.
 
 
 
 
 
منبع: yjc.ir

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: چگونهزندگیآرامشبرسیم
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:14 ] [ Admin ]

رنگ، بر ذهن و روح کودک تاثیر می گذارد و این مساله به طور علمی ثابت شده است. به همین منظور، در ادامه رنگ های مختلف و تاثیرات آنها را برایتان ذکر کرده ایم تغییر دکوراسیون اتاق کودک را آگاهانه انجام دهید.

 حساسیت های طبیعی، نداشتن استراحت و آرامش کامل، اعتماد به نفس و ... همه مسایل مهم در رشد کودک هستند. حتی جزئی ترین وساده ترین مسایل نیز تاثیر بسیاری در این روحیه فرزندان ما دارند. از جمله باید به تاثیر رنگ ها اشاره کرد. والدین در تعیین رنگ اتاق کودک دلبند خود باید حساسیت بالایی داشته باشند تا در جهت آرامش و سلامت کودک باشد.

 

 

بقیه را در ادامه ی مطلب بخوانید!


موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسینکته های خانه داری
برچسب‌ها: رنگاتاقکودکتاثیرشخصیت
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 18:50 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند صبح ها می توانید بلند بلند از ته دل بخندید تا بتوانید روزی بدون دغدغه، با آرامش و بدون هیچ مشکل و نگرانی را بگذرانید.

خندیدن در صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خواب شبانه باعث می شود سلامتی افراد به میزان 40 درصد افزایش یابد. 
 
بررسی ها نشان می دهند خندیدن باعث به گردش در آمدن خون در سیستم بدنی شده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. 
 
گفتنی است اگر حتی صبح و شبها سوژه های خنده داری براي خندیدن پیدا نکردید با یادآوری اتفاقات خنده دار روزمره خودتان را به خنده بیاندازید. 
 
نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند دانشمندان با انجام آزمایشاتی دریافتند خندیدن از ته دل می تواند حتی بسیاری از بیماری های صعب العلاج را بهبود بخشد.
 
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: بهترینزمانخندیدنموقع
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:48 ] [ Admin ]

كمبود اين ويتامين ها باعث بروز افسردگي و به هم خوردن آرامش اعصاب خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

كمبود كلسيم باعث تخريب سلول هاي مغزي خواهد شد و سيستم عصبي را دچار مشكلات زيادي خواهد كرد.
 
بررسي ها نشان مي دهند، ويتامين D از جمله ويتامين هايي است كه تقريباً در تمام منابع غذايي وجود دارد و مي توان آن را از انرژي خورشيد نيز به دست آورد.
 
گفتني است، اين ويتامين از زمان جنيني تا پيري نقش عمده اي در حفاظت از سلول هاي عصبي دارد و باعث افزايش استقامت بافت هاي عصبي نيز خواهد شد.
 
مطالعات نشان مي دهد كه كمبود ويتامين D باعث به هم خوردن آرامش اعصاب خواهد شد همچنين ابتلا به بيماري هاي مغز و اعصاب را نيز افزايش خواهد داد.
 
نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند، افراد بايد حتماً روزي 15 دقيقه آفتاب بگيرند تا دچار كمبود اين ويتامين در بدن نشوند.
 
نکته: با مصرف تخم مرغ، غلات سبوس دار هم مي توانيد اين ويتامين را به دست بياوريد.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: ویتامینآرامشاعصاببدنکنترل
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:36 ] [ Admin ]

محققان دانشگاه هاروارد در جديدترين يافته هاي خود در يافتند كه احساس غم و خلق و خوي بد منجر به تصميم گيري هاي نادرست و ضعيف خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ----

دانشمندان با نشان دادن يك فيلم غم انگيز و احساسي به تعداد زيادي داوطلب دريافتند كه داوطلب ها بعد از ديدن فيلم غم انگيز مايل بودند پول نقد خود را صرف هزينه هاي مختلفي كنند.
 
در حالي كه افرادي كه احساس شادي مي كنند و اميد خود را تحت هيچ شرايطي از دست نمي دادند براي خرج هاي اضافي محتاط تر مي شدند.
 
محققان براين باورند غم و اندوه مي تواند احساس بي خبري را در انسان ها افزايش دهد و منجر به شروع انجام ضربه هاي عميق كاري شود.
 
بررسي ها نشان مي دهد كه خلق و خوي منفي باعث كاهش در آمد افراد مي شود و انسان ها بايد تحت هر شرايطي به ميزان رضايت مالي دست يابند.
 
نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند كه خلق و خوي افراد تاثير زيادي روي كاهش و افزايش پول در حساب بانكي افراد دارد و افراد شاد و سرزنده اغلب از وضيعت مالي بهتري برخوردار هستند و زندگي مرفه و راحت تري دارند.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسی
برچسب‌ها: خوشاخلاقخوش اخلاقثروتمند
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:23 ] [ Admin ]

بررسي هاي جديد دانشمندان نشان مي دهند كه مردان جوان به ويژه پسران بايد در سال هاي طلايي زندگي خود داده هاي مالي و تصميم گيري هاي اقتصادي پدرشان را مد نظر قرار دهند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


تحقيقات جديد دانشگاه كلمبيا نشان مي دهد مغز يك پسر جوان در امور مالي منطقي تر و بزرگ تر است و تجربه هاي مالي شما مي تواند كمك زيادي به پدرتان بكند.
 
بررسي ها نشان مي دهند در آزمون سواد مالي بدهي و طلب پول بچه هاي قديمي تر 70 درصد بالاتر از مردان مسن و مردان بالاي 60 سال سواد دارند و در اندازه گيري خطرات طولاني مدت مالي و قرض گرفتن بهتر از بزرگترها عمل مي كنند.
 
همچنين مطالعات نشان مي دهند كه پسران و مردان جوان بايد درباره معضلات مالي با پدران خود بحث كنند و از مهمترين سوال هايي كه بايد از پدران خود بپرسند مي توان به گرفتن وام درخواست براي كارت هاي اعتباري جديد و استخدام كلي براي مديريت پول اشاره كرد.
 
فرزندان حتماً اگر پدرانشان سن شان بالا است بايد به وظيفه مديريت پولي پدرانشان رسيدگي كنند و درباره معضلات و گرفتاري هاي مالي با پدرانشان به گفتگو و حل و فصل بپردازند.
 
 
 
source:www.yjc.ir

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: سؤاليپسرانحتماًبايدپدرانشانبپرسند
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 13:18 ] [ Admin ]

بررسی ها نشان می دهند این خوراکي سرشار از ویتامین های گروه B است که موجب آرامش بدن و اثرات مثبتی برای روح و روان فرد می شود.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________


 آردی که در تهیه ماکارونی استفاده می شود بایستی غنی از نشاسته باشد و از نظر عناصر معدنی بخصوص آهن و روی بسیار قوی باشد کیفیت آرد مصرفی در افزایش کیفیت ماکارونی بسیار قابل توجه است و بسیاری از املاح و ویتامین ها در فرآیند تولید ماکارونی از بین می رود و با غنی سازی آرد ماکارونی می توان میزان املاح از بین رفته را جبران کرد.
 
گفتنی است، ماکارونی باعث آرامش اعصاب شده و نورون های مغزی را فعال می کند و از عصبانیت های نابجا و بی مورد در فرد جلوگیری می نمايد.
 
ماکارونی املاح مختلفی از جمله روی، کلسیم و فسفر دارد و غنی از ویتامین های B است که این ویتامین نقش زیادی در آرامش اعصاب خواهد داشت.
 
همچنین افرادی که کم خونی دارند و دچار پوکی استخوان هستند می توانند از این غذا استفاده کنند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: ماکارونیرشتهغذاآرامشاعصابمفید
[ پنج شنبه 18 مهر 1392 ] [ 12:31 ] [ Admin ]

اگر پس از یک پایان یک روز شلوغ همه چیز در خانه شما از یک چیدمان اصولی و دکوراسیونی مناسب برخوردار باشد از میزان استرس، تنش و هیاهوی شما در طول روز می کاهد.

___________________________________________________________________________________________________________

برای چیدن زندگیتان اولین قدم رنگ است سعی کنید همیشه رنگ های روشن و آرام بویژه رنگ سفید برای رنگ دیوارهای خود و وسایل دکوراسیون انتخاب کنید.
 
گفتنی است، اگر می خواهید برای منزلتان مبلمان خریداری کنید حتما سراغ مدل های ساده و تک رنگ بروید زیرا مبلمان با طرح های شلوغ بیش از حد فضای خانه را شلوغ و کوچک نشان می دهند.
 
بررسی ها نشان می دهند برای چیدن اتاق خواب های خود از تابلو و قاب عکس کمک بگیرد و وجود هر چه بیشتر آیینه در دیوارها جلوه خانه شما را افزایش می دهند. با یک نورپردازی مناسب هم می توانید بیشتر مشکلات اساسی در ساخت و ساز خانه را از بین ببرید.
 
لوازم تزیینی با عناصر طبیعی همچون چوب ، سنگ و فلز حال و هوای خاصی به خانه شما می دهند و ناخودآگاه با دیدن این عناصر احساس آرامش خواهید کرد.
 
به کار بردن اشیا با رنگ های تند و تیز از دیگر قاعده هایی است که اگر در خانه وجود داشته باشند با دیدن آنها احساس آرامش می کنید و خستگی و کسالت از شما دور خواهند شد. 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسی
[ پنج شنبه 4 مهر 1392 ] [ 19:0 ] [ Admin ]

مطالعات جدید نشان می دهد فشار خون و میزان سکته قلبی و مغزی در آقایان ارتباط مستقیمی با قیمت ماشین دارد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آقایان به میزان 75 درصد بیشتر از خانم ها علاقه به ماشین و خریداری آن دارند از این رو از هر فرصتی استفاده می کنند تا بتوانند بهترین نوع آن را خریداری کنند. 

بررسی ها نشان می دهند قیمت مسکن و قیمت ماشین تاثیری زیادی در سلامت آقایان دارند زیرا دانشمندان با انجام مطالعاتی روی 190 داوطلب مرد دریافتند هنگامی که قیمت ماشین و مسکن بالا می رود آقایان به طور ناخودآگاه ايستي در قلب و مغزشان به وجود می آید و برای چند لحظه سیستم گردش خونی شان به پایین ترین میزان خود می رسد و همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات و دردسرهای زیادی برای سلامتی آقایان می شود.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: رابطهقیمتماشینقیمتماشینخودرواتومبیلسلامتآقایان
[ چهار شنبه 3 مهر 1392 ] [ 22:16 ] [ Admin ]

اختلال وسواسی یک نوع اختلال اضطرابی ناتوان کننده است. در این اختلال مدام افکار مزاحم و ناخواسته ای شکل می گیرند که فرد نمی تواند از دست آنها خلاص شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
علت ایجاد وسواس چیست؟
علت دقیق ایجاد وسواس مشخص نشده است ولی علل مختلفی از جمله علل مربوط به مغز، عوامل ژنتیکی و محیطی بر آن تاثیر دارند. تصویر برداری از مغز در بیماران نشان می دهد که فعالیت مغز این افراد الگوی متفاوتی دارد و فعالیت قسمت خاصی از مغز در آنها غیر طبیعی است. این یافته ها و نیز به هم خوردن تعادل واسطه های شیمیایی خاصی مانند سروتونین ممکن است با بیماری در ارتباط باشد.
 
علائم اختلال وسواسی چیست؟
وسواس یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. ممکن است علائم زمانی افزایش و زمانی کاهش یابند. درمان، علائم بیماری را تخفیف می دهد ولی ممکن است برخی از علائم مدتی پس از شروع درمان نیز باقی بمانند. اضطراب شایع ترین علامت این بیماری است. مثلاً ممکن است فرد احساس کند که اگر یک کار خاص را انجام ندهد اتفاق وحشتناکی رخ می دهد. یا ممکن است مکرراً اجاق گاز ، شیر آب، بخاری، قفل در و ... را چک کند و اگر این کار را نکند احساس اضطراب شدید، پریشانی و بی کفایتی به فرد دست می دهد. وسواس چک کردن یکی دیگر از انواع وسواس است.
 
 نشانه های اختلال وسواسی شامل :
١- وسواس :
افکار نا بجا، تکرار شونده، ناخواسته و اجبار کننده ای است که افکار طبیعی فرد را مختل می کند و موجب اضطراب یا هراس می شود. این افکار می توانند فجیع و بیرحمانه، جنسی و یا به صورت ترس از بیماری باشد. و یا مانند ترس زیاد از صدمه دیدن خود یا افراد مورد علاقه ، نیاز شدید به این که باید همه ی کارها کاملاً دقیق و صحیح انجام شوند ، هراس از آلودگی و کثیفی اشیا و...
 
٢- اضطرار و اجبار :
رفتارها یا کارهای عمدی است که برای کنترل افکار وسواسی مکرراً انجام می شوند. فرد به این روش تلاش می کند تا از دست افکار آزار دهنده خود خلاص شود. مانند شستن مکرر یا چک کردن مداوم کاری که انجام شده ، شمردن مکرر یک عمل مانند شمردن مکرر دفعات شستشو ، تکرار کردن کارها مثلاً چیدن مکرر اشیا برای این که منظم شوند ، جمع آوری و انباشتن اشیا خاص و... 
افراد مبتلا در آگاهی از بیماری خود متفاوتند. ممکن است گاهی متوجه باشند که افکارشان صحیح نیست و گاهی عمیقاً به آن معتقد باشند.
 
 چگونه اختلال وسواسی تشخیص داده می شود؟
تشخیص اختلال وسواسی با توجه به علائم آن، تاریخچه بیماری و معاینه توسط پزشک صورت می گیرد. وسواس یا اجبار به انجام کار خاص وقت گیر بوده و معمولاً بیش از یک ساعت در روز طول می کشد. همچنین به میزان زیادی روال عادی زندگی روزمره، کار، روابط اجتماعی یا تحصیل فرد را مختل می کند.
 
اختلال وسواسی چگونه درمان می شود؟
درمان اختلال وسواسی از طریق مشاوره، روان درمانی و همچنین به وسیله داروها صورت می گیرد. داروهای ضد افسردگی خاصی هستند که بر واسطه های شیمیایی مغز مانند سروتونین اثر می کنند. برای تاثیر این داروها بر افکار و رفتارها ممکن است به چند هفته زمان نیاز باشد. روان درمانی نیز از طریق روش رفتار شناختی انجام می شود. با مواجهه تدریجی با عامل هراس و خودداری از انجام کارهای خاص به مرور از اضطراب و هراس فرد کاسته می شود. مثلاً اگر وسواس شستشو دارید مکرراً شیئی را که تصور می کنید آلوده است لمس کنید و پس از آن دستهای خود را نشویید. اگر این کار را تکرار کنید به تدریج از هراس و اضطراب شما کاسته خواهد شد. این کار در مورد افکار نا بجا نیز موثر است. بهترین روش ،استفاده همزمان از دارو و روان درمانی است.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: وسواس
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:56 ] [ Admin ]

از جمله راه هاي تقويت ذهن و مغز مشاهده چند منظره به صورت موازي و همزمان است و دقت بيشتر بر روي اشياء و منظره ها و تفكر، در باره آن ها به اين وسيله سلول هاي مغزي بيشتري كار بكنند. 

گفتني است به خاطر سپردن شعرها و سرودها نيز مي تواند به تقويت حافظه و ذهن كمك فراواني كند تمرين مداوم آن هابه صورت دوره اي موجب مي شود تا فرد دچار فراموشي نشود. 

بررسي ها نشان مي دهند ياد گرفتن كار با اشياء جديد مانند تلفن هاي همراه، تبلت ها وسايل برقي و ساير وسايل مرتبط با فناوري هاي نوين نيز مي تواند باعث تقويت نيروي ذهن و حافظه شود. 

پزشكان هشدار مي دهند تنها جدول حل كردن نمي تواند باعث جلوگيري از زوال مغزي در افراد شود و انجام كارهاي ديگر نيز لازم است. 

پايين كشيدن صداي راديو و تلويزيون و تمركز بر صداي پايين افراد و حدس زدن اتفاقات و مكالمات فيزيكي از ابتكارات نو در زمينه تقويت ذهن است. 

استفاده و تلاش براي كار كردن با دست متضادي كه افراد با آن مي نوسيند مي تواند باعث تقويت قواي مغزي افراد شود. 

بر روي سطوح غير هم سطح و شيب دار و فاقد تعادل خوب راه رفتن باعث افزايش هوشياري و تمركز در افراد با كنترل شرايط ايمني براي جلوگيري از صدمه ديدن مي شود. 

حل پازل نيز مي تواند باعث درگيري فكري و افزايش خورساني به سلول هاي مغزي در افراد شود.


موضوعات مرتبط: پزشکیروانشناسی
[ چهار شنبه 27 شهريور 1392 ] [ 18:58 ] [ Admin ]

شما در مرحله اول باید خاطرات شیرین و تلخي که در آن بازه ی زمانی بوده است را روی یک کاغذ یادداشت کرده و با متنفر شدن از اتفاقات و رویدادها تمام آسیب هایی که به روح و روان وارد شده است را فراموش کرد. 
  
فریاد زدن در طبیعت افکار منفی را کاهش می دهد و به دنبال آن افکار مثبت جایگزین آن می شوند. 
  
یکی دیگر از راهکارها برای فراموشی خاطرات تلخ از بین بردن یادگاری هاست که این کار باعث می شود تا حدود 80 درصد احساس خلاء کنید و قدم های بزرگی برای فراموشی خاطرات تلختان بردارید. 
  
سعی کنید با افراد با تجربه و کاردان زیاد مشورت کنید و نقاط مثبت و قوی درون خود را پرورش دهید با این کار افزایش اعتماد به نفس را در خود خواهید دید و افزایش اعتماد به نفس باعث فراموشی خاطرات تلخ شما خواهد شد.

 

 

منبع:باشگاه خببرنگاران


موضوعات مرتبط: روانشناسی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:14 ] [ Admin ]

براساس جديدترين پژوهش هاي انجام شده افرادي كه به ميگرن مبتلا مي شود و در هنگام حمله ي ميگرن نسبت به نور حساسيت زيادي پيدا مي كنند تا 21 درصد در معرض ريسك خطر بروز سكته ي مغزي قرار دارند. گفتني است علت اين امر فشار بر مغز است كه سبب لخته شدن خون در بخشي از مغز و يا بروز خونريزي در رگهاي مغزي شده در اينصورت فرد دچار سكته ي مغزي مي شود. بررسي ها نشان مي دهند. اين مطالعه بر روي حدود 19000 زن و مرد در طول 26 سال صورت گرفته است. در موارد بسيار شديد حملات ميگرن حتي مي تواند باعث كوري و از دست دادن بينايي در افراد شود. پزشكان توصيه ي اكيد مي كنند تا افراد به هنگام بروز حملات ميگرن از درمان هاي خود سرانه خود داري كرده و با پزشك متخصص مشورت نمايند.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:1 ] [ Admin ]

دانشمندان و پزشکان اخیرا یافتند که رنگ های زرد و سفید، نارنجی برای درمان افسردگی بسیار مفیدند و پزشکان توصیه می کنند حتما مردان برای کنترل میزان خشم و عصبانیت های خود از پوشیدن این رنگ لباس ها کمک بگیرند.
 
 گفتنی است، ذهن زنان بسیار خلاق تر از مردان است و 80 درصد اینخلاقيت به دلیل استفاده از رنگ های شاد است از این رو رنگ ها می توانند تاثیر بسزایی حتی در سلامتی نیز ایفا کنند.
 
همچنین رنگ های تیره و مشکی باعث افسردگی و  تغییر خلق و خود می شوند و بر روی سلامت روح و روان جنبه های منفی بازی کنند.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)

موضوعات مرتبط: روانشناسی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 11:55 ] [ Admin ]

دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 2000 داوطلب زن و مرد دریافتند افرادی که اهمیت و توجه زیادی به سلامتی خود دارند بیشتر در معرض افسردگی هستند این افراد انگیزه خود را برای پرورش روح و جسم خود از دست می‌دهند و تنها به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند.
 بررسی‌ها نشان می‌دهند توجه به ظاهر و زیبایی نباید بیش از حدی باشد که فرد را دچار دغدغه کند و از زندگی خود به خاطر افزایش زیبایی‌اش بگذرد.نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد آینه از وسایلی است که باعث می‌شود فرد دچار افسردگی‌های مزمن شود و سلامتی‌اش به خطر بیفتد و هنگامی که فرد روبروی آینه می‌ایستد و تصویر خودش را در آینه می‌بیند امواجی از مغز ساطع شده که این امواج خود به خود باعث بروز افکار منفی می‌شوند.
 
منبع :باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش

موضوعات مرتبط: روانشناسی
[ جمعه 15 شهريور 1392 ] [ 21:44 ] [ Admin ]

متخصصان روان شناسی دریافته اند تحصيلات زیاد و درس خواند افراطی می تواند تاثیر مخربی روی سلامت روان داشته باشد. 
 
 به گفته این متخصصان هر چند نداشتن تحصيلات دانشگاهی و عالی آینده افراد را تحت تاثیر قرار می دهد اما افرادی که برای رسیدن به مدارج علمی همه وقت و انرژی شان را روی درس خواندن می گذراند به نتیجه ایده آل نمی رسند و در معرض ابتلا به افسردگی قرار می گیرند. 
 
بررسی ها نشان می دهند افراد باید هر چند وقت یک بار به مغز خود استراحت بدهند تا دچار افسردگی های روحی و روانی نشوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسی
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:54 ] [ Admin ]

داشتن بدهی باعث افزایش فشار خون، تپش قلب و بروز استرس های ناگهانی می شود. 
  
در عین حال هر چه قدر میزان بدهی افراد بیشتر باشد میزان افزایش اضطراب و افسردگی و ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی  افزایش می یابد و زمینه بروز سکته را فراهم می کند. 
  
بنابر این متخصصان توصیه می کنند تا جایی که می توانید زیر بار قرض نروید تا سلامتیتان به خطر نیفتد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسی
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:16 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .