get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و یک موز با اندازه متوسط، حدود 100 کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود 22 تا 25 گرم است که از نوع مناسبی است و

کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.

بررسی های اخیر محققان نشان می دهد نوشیدن شیر موز می تواند علاوه بر تامین انرژی اشتها را سرکوب کند و پروتئین موجود در شیر و موز مانع از افزایش اشتها می شوند.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از داوطلبانی که در رزیم غذایی آن ها لبنیاتی همچون شیر و میوه های مغذی و انرژی زا مانند موز و انبه وجود دارد روند عضله سازی در بدنشان بیشتر است و تجمع توده های چربی در بدن آن ها نسبت به سایرین کمتر است.

رژیم شیر و موز برای افرادی که اضافه وزن دارند و می خواهند سموم بدن خود را دفع کنند می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیموزشیرشیرموزشیر موزپروتئینسمومدفعدفع سموم
[ دو شنبه 7 مهر 1393 ] [ 14:9 ] [ Admin ]

اگر از دندان پزشکان بپرسید ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک چگونه باید باشد، احتمالا با این پاسخ مواجه خواهید شد که هیچ مدرک قطعی و محکمی وجود ندارد که ثابت کند بهتر است اول از نخ دندان استفاده کرد یا مسواک. در واقع اهمیتی هم ندارد که اول مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید. آنچه اهمیت دارد این است حتما روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید. بسیاری از مردم از هر دو روش استفاده می‌کنند و نتیجه یکسانی هم داشته است.
 
بیشتر دندانپزشکان معتقدند اگر از هرکدام از این دو روش استفاده می‌کنید و در 10 سال گذشته دندا‌‌ن‌هایتان سالم بوده‌اند لازم نیست روشتان را عوض کنید. به هر حال، استفاده از نخ دندان برای سلامت دندان‌ها و لثه مفید است و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان و از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که وقتی از نخ دندان استفاده می‌کنید همه پلاک‌ها از بین نمی‌روند و ممکن است پلاک‌هایی که به نخ دندان چسبیده‌اند در دهان شما باقی بمانند، در حالی که اگر بعد از استفاده از نخ دندان مسواک بزنید همه این پلاک‌ها از بین می‌روند.
 
از دیگر مزایای استفاده از نخ دندان این است که فلوراید موجود در خمیر دندان در بین دندان‌های شما، جایی که قبلا پلاک بوده است، قرار می‌گیرد. پس اگرچه تفاوت چندانی بین ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک نیست، اما در مجموع می‌توان این‌طور توصیه کرد که مسواک زدن بعد از نخ دندان کشیدن اندکی بهتر از نخ دندان کشیدن بعد از مسواک زدن است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیدندانخمیردندانخمیردندانخمیر دندانمسواکفلورایدسلامتسلامتینخ دندان
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 16:38 ] [ Admin ]

محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین یک مانیتور قادر به ردیابی بیماری قلب و پوست را به طور پراکنده بر روی پوستبه صورتی توسعه داده اند که در صورت کم رنگ شدن به کاربر هشدار می دهد به بیماری فلبی عروقی و سایر بیماری ها مبتلا شده است.


این پچ طراحی شده شامل 3600 کریستال های مایع است که دمای پوست را به طور مدام اندازه گیری می کنند. با ردیابی این تغییرات در درجه حرارت، دستگاه می تواند میزان جریان خون به پوشنده لباس را که نشان دهنده سلامت قلب و عروق است نشان دهد و همچنین نظارت بر هیدراتاسیون پوست را تشخیص دهد. این دستگاه قادر است در کنتر از 30 ثانیه با هشدار دادن و تغییر رنگ بسیاری از بیماری ها را در بدن مشخص کند.

امواج الکترومغناطیسی در نیروی هوایی از سیستم گرمایش بی سیم دستگاه، استفاده شده است که برای ارزیابی خواص حرارتی از پوست است. محققانبا فناوری های پیچیده ای در این دستگاه توانستند تشخیص بیماری ها را برای پزشکان آسان تر کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیسرطان:
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 16:1 ] [ Admin ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 179
بازدید ماه : 1313
بازدید کل : 49963
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .