get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانشمندان در جدیدترین یافته های خود دریافته اند هنگامی که غذاها سرخ می شوند "کلسترول" موجود در غذاها به شدت بالا می رود و سطح "هورمون" بد موجود در غذاها افزایش پیدا می کند. بررسی ها نشان می دهند هورمون های مواد غذایی در حالت عادی برای بدن مفیدند اما وقتی غذاها به ویژه مرغ و "مواد گوشتی" در روغن سرخ می شوند سرطان ها گریبانگیر فرد خواهد شد. گفتنی است حتی غذاهای سرخ کردنی باعث بروز بیماری ها می شوند و از این رو این غذاها برای فرد درد سر ساز و خطرناک می شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ پنج شنبه 16 آبان 1392 ] [ 21:49 ] [ Admin ]

وقت صرف کردن والدین و صحبت کردن آن ها با کودکانشان تاثیر بسزایی در رشد "خلاقيت" و "قدرت ذهنی" آن ها دارد. بررسی ها نشان می دهند والدین امروزه حداقل باید 20دقیقه در روز را در گوشه ای بنشیند و با کودکان خود در مورد مسائل مهم و اتفاقات گذشته صحبت کنند. گفتنی است، دانشمندان با مطالعه روی کودکان دریافته اند آن دسته از کودکانی که والدین با آن ها زیاد به بحث و گفتگو می پردازند در دوران تحصیل خود قادر به کسب نمرات بهتری هستند و در آثار شخصیتی آن ها ویژگی های بارز و مثبت زیادی وجود دارد. کودکانی که وقت زیادی از طول روز را به گفتگوی و بازی کردن با والدینشان می پردازند 30 درصد از کودکان دیگر دچار "بیماری های روحی" و روانی و "بیماری های قلبی" می شوند.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: کودکنابغه
[ جمعه 10 آبان 1392 ] [ 20:45 ] [ Admin ]

همیشه سعی کنید غذاي کودکانتان را به نحوی آماده سازی کنید که بچه ها با دیدن آن ها شوق و اشتیاقشان برای خوردن آنها زیاد شود. اگر کودکتان به خوردن غذایی که درست کرده اید واکنش نشان نمی دهد آن را در کنار برخی خوراکی ها و تنقلات به او بدهید این کار باعث می شود تا کودک علاوه بر خوردن تنقلات غذای آماده شما را نیز بخورد. اگر کودکتان بد غذاست سر ساعت به او غذا بدهید درهر زمان فرصتی گیر آوردید او را در گوشه ای بنشانید و مقداری غذا به او بدهید زیرا کودکان بدغذا اغلب از خوردن یک جا غذا در وعده ای مشخص بیزارند. مادران با به کار گرفتن این راهکارها می توانند مشکل کودکان بدغذا را به درستی برطرف کنند و کودکانشان دچار سوء تغذیه نشوند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ جمعه 10 آبان 1392 ] [ 20:42 ] [ Admin ]

فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: شکلات به دلیل غنی بودن از "آنتی اکسیدان" موجب به تاخیر انداختن "مشکلات قلب و عروق" می شود که این مسئله مربوط به ماده اصلی و مفید این ماده خوراکی است. وی افزود: تمامی شکلات هایی که از "قنادی" و "سوپرمارکت ها" خریداری می شود حاوی "قند ساده"، "چربی اشباع" و نگهدارنده هستند. حسینی گفت: این شکلات ها که حاوی مواد نگهدارنده هستند بدترین نوع شکلات محسوب می شوند که موجب افزایش وزن، چاقی و مشکلات قلب و عروقی می شود. وی در پایان توصیه کرد: مصرف یکی یا دو بار شکلات در هفته هیچ ضرری ندارد اما اگر افراد هر صبح شکلات استفاده کنند موجب افزایش قند خونشان شده و منجر به بروز "پرخوری" و در نهایت چاقی بیش از حد می شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ جمعه 10 آبان 1392 ] [ 20:20 ] [ Admin ]

محققان آمریکایی در یک آزمایش جدید موفق به تشخیص زود هنگام آلزایمر با استفاده از مقداری کره بادام زمینی و یک خط کش به شیوه ی عجیب اما آسان شده اند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دانشمندان دریافته اند که استفاده از کره بادام زمینی برای آزمایش روی "حس بویایی" روش مناسبی است. 
 
بررسی ها نشان می دهند توانایی برای تشخیص بوها با" اعصاب مغزی" یا جمجمه ای در ارتباط است و اغلب اولین آسیب ها در روند تحلیل رفتن "توانایی ذهنی" افراد آغاز می شود. 
 
گفتنی است در این بررسی محققان از بیماران خواستند در حالیکه چشم ها و دهان و یکی از سوراخ ها بینی شان را بسته اند مقداری از این کره را بو بکشند نتیجه این آزمایش نشان داد افرادی که بوی کره ی بادام زمینی را به راحتی نمی توانند استشمام کنند در معرض ابتلا به "آلزایمر" هستند. 
 
از آنجا که "کره ی بادام زمینی" یک ماده معطر خالص است تنها از طریق "اعصاب بویایی" تشخیص داده می شود و وسیله تشخیص مناسبی برای تعقیب عملکرد این اعصاب است. 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها: تشخیصزو
[ پنج شنبه 2 آبان 1392 ] [ 15:15 ] [ Admin ]

بیسکویت یک مکمل غذایی کامل است که پزشکان به تازه مادران توصیه می کنند حتما به فرزندانشان بدهند.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

افرادی که به خوردن بیسکویت علاقه مند هستند از سطح زیادی از "احساسات" و "عواطف" برخوردارند. 
 
بررسی ها نشان می دهند بیسکویت ها انواع مختلفی دارند بیسکوییت به افراد نوعی حس کودکی تداعی می کند و افراد پس از خوردن آن احساس "آرامش" بیشتری دارند و روحیه شان با کودکی شان تداعی پیدا می کند.
 
گفتنی است افراد پس از خوردن بیسکویت یاد "خاطره های مثبت" خودشان می افتند و به مرور گذشته و یادگاری هایشان می پردازند. 
 
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد بیسکویت به دلیل "رطوبت پایینی" که دارد دچار افزودنی کمتری است از این رو گزینه ای مناسب به عنوان "میان وعده" یا "تغذیه" برای کودکان و تمام گروه های سنی محسوب می شود. 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها: خواصبیسکویتکودکان
[ پنج شنبه 2 آبان 1392 ] [ 15:9 ] [ Admin ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .