get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اگر شما چربی شکم زیادی دارید، می‌توانید از همان روشهای کلی که برای کاهش وزن بکار می‌بردید، برای آب کردن چربی شکم هم استفاده کنید.

_______________________________________________________________________________________________________________________

داشتن برخی از چربی‌های شکم طبیعی است، و بخشی از اندام طبیعی و سالم شما بحساب می‌آید. اگر شما چربی شکم زیادی دارید، می‌توانید از همان روشهای....

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب رجوع کنید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیهورزشی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیچاقیلاقریروش
ادامه مطلب
[ یک شنبه 19 مرداد 1393 ] [ 21:55 ] [ Admin ]

تحقیقات اخیر نشان می دهند سالمندانی که در رژیم غذایی روزانه خود به میزان زیادی از قند و انواع مواد نشاسته ای استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و اختلال ادراکی هستند.

متخصصان مرکز علوم پزشکی مایو کلینیک آمریکا در این مطالعه دریافتند سالمندان بالای 70 سالی که به جای کربوهیدرات بیشتر از پروتئین و چربی های سالم استفاده می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به ناتوانی های ذهنی قرار دارند.

متخصصان تغذیه معتقدند مصرف متعادل تمام گروه های مواد غذایی شامل پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها برای بدن ضروری است اما افراط در مصرف کربوهیدرات ها به ویژه قندهای ساده، تاثیر منفی بر روی توان ذهنی بر جای می گذارد.

این بررسی ها نشان داد سالمندانی که بالاترین میزان مصرف مواد قندی را دارند، 1.5 برابر بیشتر مستعد زوال عقل هستند اما آنهایی که در رژیم غذایی خود بالاترین میزان مصرف چربی های مفید و پروتئین را دارند در مقایسه با سالمندانی که کمترین میزان مصرف را دارند به ترتیب 42 و 21 درصد کمتر با خطر نارسایی های ادراکی و کاهش توان ذهنی مواجهند.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیپروتئینقندذهنمغزکاهشموادغذاییمواد غذاییکربوهیدرات
[ یک شنبه 12 مرداد 1393 ] [ 22:4 ] [ Admin ]

برای انجام هر فعالیتی اعم از بلند شدن از روی صندلی، کار در آشپزخانه یا راه رفتن در خانه انرژی لازم است و سوزاندن این انرژی در افراد چاق آداب و اصول خاصی دارد.

___________________________________________________________________________________________________________________________________

"شنا” یکی از ورزش‌هایی است که موجب انعطاف بدن شده و سالمندان حتما باید آن را جزو ورزش‌های اصلی در برنامه خود قرار دهند و مطالهات اخیر محققان نشان می دهد راه رفتن در آب 12 برابر پیاده روی کالری می سوزاند.

بررسی ها نشان می دهند، پیاده روی کم و انجام کارهای خانه فعالیت به حساب می آیند و انجام هر فعالیتی در کاهش وزن موثر است اما اگر بخواهیم برای سیستم تنفسی یا تقویت قلب و عروق ورزش کنیم باید طی زمان خاصی ضربان قلب بالا برود.

پزشکان به سالمندانی که دچار ضعف عضلانی، آرتروز و درد در ناحیه زانو های خود هستند توصیه می کنند با شنا کردن در آب و راه رفتن آرام در آب می توانند علاوه بر تقویت عضلات خود وزن خود را نیز کاهش دهند.

 

yjc.ir


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیswimmingswimgrannygrandpagrandmaشنامادربزرگپدربزرگآرتروز
[ یک شنبه 12 مرداد 1393 ] [ 15:56 ] [ Admin ]

شايد از اين عنوان تعجب کنيد و با خودتان بگوييد که مگر مي شود يک بازی پر انرژی هوش کودک را کم کند؟ بله امکان دارد و مطالعات جدید نشان می دهند بازی هایی که مغز و جمجمه در آن در کمین خطر هستند موجب کم هوشی کودکانتان می شود.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند کودکان هنگام بازی فوتبال باید از فشار بیش از اندازه به سر خود یا زدن ضربات زیاد به توپ جلوگیری کنند، زیرا در صورتی که مستعد ناهنجاری‌های عروقی در سیستم‌ مغزی خود باشند دچار عوارض وخیمی خواهند شد.

بررسی ها نشان می دهندففوتبال از بازی های پرخطر برای کودکان سنین پایین است زیرا جمجمه و مغز آن ها به هنگام برخورد با ضربات توپ منجر به آسیب های شدیدی می شود که به نوبه خود سهم زیادی در کاهش هوش کودکان دارد.

گفتنی است، بوالدین باید در نظر داشته باشند کودکانشان از توپ‌ها و وسایل استاندارد در هنگام ورزش استفاده کنند و از تکرار بیش از حد یک حرکت و فشار بیش از اندازه به سر در اثر تکرار یک ضربه خاص جلوگیری کنند تا از آسیب دیدگی‌ آنها مخصوصا از ناحیه حساسی مانند سر جلوگیری شود.

رشته های ورزشی زیادی وجود دارد که کودکان دائما باید با توپ های سنگین ارتباط داشته باشند که والدین قبل از ثبت نام کودکانشان حتما باید سیتم مغزی او را تحت ببرسی قرار دهند و در صورت داشتن هرگونه مشکلی از ثبت نام او در چنین کلاس هایی خودداری کنند.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادفوتبالکلاستابستانی
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 21:18 ] [ Admin ]

مطالعات جدید نشان می دهد ورزشکاران می توانند برای تسکین و آرامش عضلات خود آب هندوانه بنوشند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

دکتر علی رادمرد متخصص طب ورزشی و داخلی گفت: آب هندوانه با خواص آنتی اکسیدانی بالا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و حجم پروتئین در ماهیچه ها را افزایش می دهد 

که مصرف آن برای بهبود عملکرد ورزشکاران بسیار مفید است. 

 
وی افزود: همچنین این نوشیدنی مفید،درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش و انر‍ژی می دهد. 
 
 این متخصص طب ورزشی اظهار داشت: ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می شوند و در نتیجه باید آن را تازه میل کرد.

 

 

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیهورزشی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادآبهندوانهآب هندوانهورزشکارورزشکارانآنتیاکسیدانآنتی اکسیدانسیستمایمنیسیستم ایمنیعضلات
[ سه شنبه 27 خرداد 1393 ] [ 12:16 ] [ Admin ]

اگر این تابستان قصد رفتن به استخر‌های عمومی را دارید و در عین حال نگران بیماری‌های قابل انتقال از آب هستید، حتما این مقاله را بخوانید تا را راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری‌ها آشنا شوید.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

انواع مختلفی از بیماری‌های عفونی مانند "شیگلا وای کولای" از جمله عفونت‌هی میکروبی است که می‌تواند وارد آب شده، شخص را درگیر کند. از طرف دیگر هم اگر شخصی مبتلا به حصبه باشد تا مدت‌ها پس از بهبود می‌تواند این میکروب را از طریق آب استخر به دیگران انتقال دهد، یعنی اگر این میکروب به مقدار کافی از طریق بلعیدن آب وارد بدن شود، می‌تواند شخص را درگیر سازد و این بیماری یکی از شایع ترین بیماری‌های تابستانی است و با مواد ضد عفونی کننده نیز از بین نمی‌رود. 
 
عفونت‌های ویروسی مانند هپاتیت و یا HIV از طریق شنا کردن در آب منتقل نمی‌شود و ثابت شده است این ویروس‌ها در برابر مواد ضد عفونی کننده و اشعه آفتاب بسیار حساس هستند و سریع از بین می‌روند و انتقال آن‌ها از طریق دفع صورت می‌گیرد، بنابراین اگر فرد مبتلا این موارد را رعایت نکند، می‌تواند آن را وارد آب کند و ممکن است شخص با بلعیدن آب یا از طریق جذب مخاط بینی و چشم را وارد بدن خود کند. 

 

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: دفعHIVAradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادشنااستخرحصبهایدزهپاتیت
[ سه شنبه 27 خرداد 1393 ] [ 10:36 ] [ Admin ]

معجون‌ها علاوه بر چاق کنندگی خوراکی کاملا طبیعی و سالم به شمار می‌آیند که تمام ارگان‌های بدن را تقویت کرده و باعث ایجاد یک چاقی سالم طبیعی و یکنواخت در تمام بدن می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهند دانشمندان با انجام آزمایشات روی 1800 فرد لاغر دریافتند افرادی که از چاقی و "ضعف جسمی" و بدنی بسیار گله و شکایت می‌کنند می‌توانند با خوردن معجون "بی‌اشتهایی" را درمان كرده و کم خونی و "کمبود ویتامینی" در بدنشان را جبران نمايند. مخوط شیر و پودر تنقلات (بادام، پسته، بادام زمینی، تخمه آفتاب گردان) کشمش، خرما و "عسل" می‌تواند معجونی سالم به شمار بیاید که انرژی زیادی را به بدن افراد وارد می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند این معجون "آنتی اکسیدان‌هایی" بسیار قوی در برابر"رادیکال‌های آزاد" و مواد سمی دارد و می‌تواند "سيستم ایمني بدن" را در برابر بیماری‌ها تقویت کرده و خوراکی محبوب جهت تقویت عضله‌های بدن به ویژه در بدنسازان است.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیهورزشی
برچسب‌ها: معجونطب سنتيسوپر من
[ چهار شنبه 27 آذر 1392 ] [ 16:22 ] [ Admin ]
بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که ورزش‌های منحصر به فرد عضله‌های صورت باعث می‌شود اعضای صورت عملکرد خود را بهتر انجام دهند.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
همان‌گونه که بدن انسان به انواع ورزش‌ها نیاز دارد عضله‌های صورت به ویژه چشم‌ها نیز به ورزش‌هایی خاص و منحصر به فرد نیاز دارند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند اگر در محیط کار هستید و با رایانه زیاد کار می‌کنید کافی است هر 2 ساعت یکبار چشم‌هایتان را به مدت 5 دقیقه ببندید و دست‌هایتان را بر روی چشم‌هایتان قرار دهید تا شبیکه چشم همه جا را سیاه ببیند این کار باعث تقویت "عضله‌های چشم" می‌شود و بینایی را نیز تقویت خواهد کرد.
 
گفتنی است هنگام انجام کارهای سخت چشم‌هایتان را چند بار محکم و با فشار باز و بسته کنید و گاهی نیز با نگاه کردن به ساعت و دنبال کردن عقربه‌های ساعت با چشم‌هایتان خستگی را از آن‌ها دور کنید.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند ماساژ دادن چشم‌ها قبل از خواب و بعد از بیدار شدن از خواب نیز "خون رسانی" را در چشم‌ها افزایش می‌دهد و بینایی‌تان را تقویت می‌کند.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 14:24 ] [ Admin ]

 

یافتن سالن ورزشی مناسب می تواند به شما در رسیدن به تناسب بدنی یاری برساند. برای یافتن یک سالن ورزشی مناسب که نیازهای شخصی تان را برآورده کند و به شما کمک کند تا انگیزه تان را برای ادامه ورزش حفظ کنید باید یادداشت برداری کنید، به برخی از پرسش های مهم پاسخ دهید و درباره اهدافی که می خواهید به آن برسید واقع گرا باشید...

 


 

 

بقیه را در ادامه ی مطلب بخوانید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: تناسببدنیسالنورزشیمناسب
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:31 ] [ Admin ]

این که همه ما می دانیم برای لاغر شدن و رسیدن به اندام متناسب، تنها رژیم گرفتن کافی نیست و باید ورزش کنیم اما باز هم بسیاری از ما با هر بهانه ای که شده از ورزش کردن دوری می کنیم


بهانه هایی مثل کمبود وقت، دور بودن باشگاه ورزشی، آماده نبودن بدن برای انجام تمرینات ورزشی و ده ها دلیل دیگر باعث می شوند روزبه روز بدنی ضعیف تر و اضافه وزن بیشتری داشته باشیم اما برای ترغیب خود به ورزش کردن چه کاری باید انجام دهیم؟ شاید یکی از راه های موثر، انتخاب یک ورزش جدید و هیجان انگیز باشد. در ادامه مطلب می توانید چند ورزش که شاید کمتر به آن ها فکر کرده باشید، مرور کنید؛ به این شرط که بعد از خواندن آن ها یکی را انتخاب کرده و دست به کار شوید!

 

 

بقیه رادر ادامه ی مطلب بخوانید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیورزشی
برچسب‌ها: هشتورزشیلاغر
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 19:25 ] [ Admin ]

کمر درد اگر بیش از 3 ماه طول بکشد مزمن می شود اما با این 9 را کار خانگی می توانید کمر درد خود را کنترل و درمان کنید

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی گفت: کمر درد مزمن زمانی رخ می دهد که احساس درد در بیمار بیش از 3 ماه طول بکشد که از جمله شایعترین علل آن می توان به عادات نامناسب رفتاری از جمله وضعیت های نامناسب خوابیدن، ایستادن و نشستن های طولانی مدت و عدم انجام فعالیت های ورزشی اشاره کرد.
 
 وی افزود: برای درمان کمر درد خود می توانید 9 راه کار ساده را امتحان کنید: 

1-اضافه وزنتان را کم کنید 

2- کنار دیوار ایستاده و عضلات شکم خود را به مدت 15 ثانیه منقبض کرده و سعی کنيد کمر خود را به دیوار بچسبانید با این کار عضلات کمر خود را تقویت می کنید. 
 
3- روش های مخصوص کمر درد را بیاموزید 

4- بهتر است به تعداد دفعات غذایتان اجابت مزاج داشته باشید 

5- در هنگام خواب روی شکم نخوابید و سعی کنید به پهلو خوابیده و زانوهای خود را خم کرده و بالشی بین آنها قرار دهید. 
 
6- ماساژ عضلات کمر را آموزش ببینید 
 
7- کمک گرفتن از کمپرس سرد( در روزهای اول) و کمپرس گرم( در روزهای بعد) مناسب است 

8- در استخر راه بروید 

9- روی سطح صاف پیاده روی کنید
 
 
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: راه کارکمر دردمزمندرمانخانگی
[ چهار شنبه 3 مهر 1392 ] [ 22:12 ] [ Admin ]


دانشمندان اخیرا یافتند که در مهمانی و مراسم ها  افراد دچار 1 الی 2 کیلو  افزایش وزن می شوند که برای جلوگیری از این افزایش وزن راهکارهای زیادی را به شما توصیه می کنیم. 
 
 طبق بررسی های انجام شده ورزش کردن وقت و زمان خاصی نیاز دارد و در هر لحظات حتی در مهمانی ها هم می توان ورزش کرد. 
 
 گفتنی است، با فرستادن شکم به داخل به مدت 7 دقیقه می توانید کالری زیادی بسوزانید و این  ورزش به نوبه ی خود باعث جلوگیری از پرخوری نیز می شود همچنین با راه رفتن سریع حتی در مهمانی و تحرک و جنب و جوش می توان کالری های اضافی که ممکن است در طول مهمانی وارد بدن  شود را از بین ببریم.


موضوعات مرتبط: پزشکیورزشی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 12:47 ] [ Admin ]

 كفش هاي كتاني حتماً بايد در رويه خود سوراخ هاي ريزي داشته باشند كه هوا به درستي در آن ها جريان داشته باشد و رد و بدل شود. 
همچنین كفش هاي كتاني براي آنكه به راستاي ستون فقرات آسيب وارد نكنند و به مهره هاي كمر ضربه اي وارد نشود حتماً بايد 5 الي 6 سانتي متر داشته باشند تا فشارهاي ناشي از راه رفتن را كاهش دهد. 
كفش هاي كتاني حتماً بايد نرم و انعطاف پذير باشند تا فرد به هنگام راه رفتن سختي و اصطكاك احساس نكند. 
لطفا كفش هاي كتاني تنگ انتخاب نكنيد و تا جايي كه ممكن است بايد فضاي آزاد در آن باشد تا پا به راحتي بتواند در آن حركت كند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: پزشکیورزشی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 12:40 ] [ Admin ]

هر چقدر كه چشمان سیاه ملاك زیبایی محسوب می‌شود (یا می‌شده است، زیرا امروزه دیگر آنچنان طرفداری ندارد) سیاهی دور چشم به عنوان نشانه بیماری و ضدزیبایی محسوب می‌شود كه اغلب خانم‌ها برای رفع آن دست به دامن انواع شیوه‌ها می‌شوند
 
برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

موضوعات مرتبط: پزشکیورزشی
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 16:30 ] [ Admin ]

1

کمردرد یکی از مشکلاتی است که این روزها در میان بسیاری از افراد مشاهده می شود و دلایل بسیار زیادی نیز برای آن تا به حال مطرح شده است.


موضوعات مرتبط: پزشکیورزشی
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 16:21 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .