get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانشمندان خوردن دارچین را با برخی خوراکی‌ها به نسبت برخی دیگر برتر می‌دانند زیرا معتقد هستند در این حالت خواص دارچین چندین برابر می‌شود.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

مصرف دارچين از قديم در طب سنتي رايج بوده و در درمان بسياري از مشكلات مانند فشار خون، قندخون بالا و همينطور مشكلات مربوط به كليه مورد استفاده قرار مي گرفت.
 
گفتني است، امروزه دارچين به انواع حالات مصرف مي شود، مانند خميردندان دارچيني، آدامس، انواع شيريني ها، خرما با طعم دارچين و ساير مواد غذايي اما بهترين نوع براي خوردن، چاي دارچيني است.
 
بررسي‌ها نشان مي دهند، چاي دارچيني به دليل سهولت هضم در بدن مي تواند حجم بيشتري از دارچين را به بدن برساند و به همين دليل توصيه مي شود افراد از چاي با طعم دارچين در رژيم غذايي خود بهره ببرند.
 
دانشمندان براي استفاده‌ي موثرتر از خواص دارچين مصرف تازه آن را توصيه مي كنند.
 
گفتني است، افراد باردار، مادران شيرده و افراد مبتلا به مشكلات "دستگاه گوارش" بايد براي مصرف دارچين با پزشك مشورت نمايند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: دارچينگوارشرژيم غذاييآدامس
[ سه شنبه 22 بهمن 1392 ] [ 22:15 ] [ Admin ]
اگر قصد باردار شدن دارید برای تقویت خود بدون تجویز پزشک مولتی ویتامین مصرف نکنید زیرا تبعات سوء برای شما دارد.
______________________________________________________________________________________________________________________________________

زنانی که در آستانه بارداری قرار دارند و  هم زمان قرص مولتی ویتامین مصرف می کنند خطر سقط جنین در آنها بیشتر است مصرف قرص مولتی ویتامین به صورت منظم در 6 هفته قبل از بارداری تا 32 درصد خطر سقط جنین را افزایش می دهد.
 
بررسی ها نشان می دهد، دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی زنان  توانستند خطرات مولتی  ویتامین ها را بر روی  جنین ها دریابند اما هنوز نمی دانند چرا مولتی ویتامین ها به این اندازه تاثیر منفی روی جنین ایجاد می کنند.
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، نادیده گرفتن بهداشت دهان و دندان نیز در زنان باردار به اندازه مصرف مولتی ویتامین ها باعث سقط جنین می شود از این رو زنان باردار نباید بدون اجازه پزشک آنها را مصرف کنند.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنکاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: بارداريمولتي ويتامينسقط جنین
[ سه شنبه 22 بهمن 1392 ] [ 22:12 ] [ Admin ]
قبل از آنکه به سراغ درمان های گران قیمت برای زیبایی پوست صورتتان بروید می توانید مصرف این میوه ها و سبزیجات و تاثیر معجره آسای آن بر پوست صورتتان را امتحان کنید.
___________________________________________________________________________________________________________________________________

انواع میوه ها دارای خواص درمانی مختلف و منحصر به فرد برای سلامت پوست هستند اما برخی به صورت منحصر به فرد شادابی و طراوت را به پوست صورت باز می گردانند.
 
گفتنی است، از جمله میوه های موثر در کاهش "چین و چروک های صورت" اسفناج، گوجه فرنگی، هویج، خیار و پرتقال خونی است.
 
بررسی ها نشان  می دهند، این میوه ها همگی دارای ترکیبات خاصی هستند که می تواند مانع از پیر شدن سلول های پوستی، تاثیر "نور ماورای بنفش خورشید" بر پوست، لکه های ایجاد شده در اثر چین و چروک و همینطور آبرسانی بافت های دچار چروک شوند.
 
پزشکان در عین حال خواص درمانی فراوان دیگری را در این میوه ها تشخیص داده اند و افراد را به وارد کردن این مواد غذایی به رژیم غذایی هفتگی خود توصیه اکید می کنند.
 
خواص این میوه ها و سبزیجات بر پوست تا به آن حد قوی و تاثیر گذار است که برخی از پزشکان متخصص پوست و مو آنها را با انجام درمان های دوره ای با اشعه لیزر برای جوانسازی پوست یکسان می دانند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: پوستجوانسازيليزردرمانيرژيم غذايي
[ سه شنبه 22 بهمن 1392 ] [ 22:4 ] [ Admin ]

درست است که چای شیرین در وعده صبحانه مزه خوب و دلچسبی دارد اما شکر برای مغزتان مفید نیست و سلامت شما را تهدید می کند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

شکر همراه با چای می تواند سلامت دندان ها و کبد را به خطر بیاندازد و وزن را بالا ببرد. 
 
بررسی ها نشان می دهند مصرف مداوم شکر در وعده صبحانه روی عملکرد مغز هم تاثیر گذاشته و کارایی آن را کاهش می دهد و دانشمندان در این زمینه پژوهش های مختلفی را انجام داده اند. 
 
گفتنی است آن دسته از رژیم های غذایی که فقط شامل قند و "فروکتوز" هستند فعالیت های مغز را تحت تاثیر قرار می دهند چون توانایی انسولین را برای کمک به سلول های مغز مختل می کند. 
 
قند فروکتوز در میوه ها نیز یافت می شود اما قند آن برای بدن مشکل زا نیست و مشکل زمانی ایجاد می شود که شکر همراه با نوشیدنی های داغ به ویژه در وعده صبحانه مصرف شود و متخصصان توصیه می کنند برای سلامت تان مصرف شکر را محدود کنید و به جای آن از "اسید های چرب امگا 3" در وعده صبحانه استفاده کنید زیرا مصرفشان باعث افزایش هوش و حواس می شود.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: چای شیرینمغزصبحانهشکرچای
[ شنبه 19 بهمن 1392 ] [ 15:42 ] [ Admin ]

اگر برای لاغر شدن به سراغ این نوشیدنی می روید باید بدانید این نوشیدنی اشتهایتان را تحریک می کند و باعث گرسنگی شما می شود.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



محققان بر این باورند نوشابه و آب مبوه های رژیمی هیچ تاثیری در لاغری ندارند و این نوشابه ها کلید کاهش وزن نیستند. 
 
از نظر آن ها کسانی که نوشابه های رژیمی می خورند درست است که از نوشیدن آن کالری کمتری می گیرند اما میل شان به هله هوله خوری بیشتر می شود و تا پایان روز بیشتر از حد
 
نیازشان کالری دریافت می کنند. 
 
شیرین کننده های مصنوعی که از آن ها در نوشابه ها استفاده می کنند مراکز پاسخگویی بیشتری را در مغز فعال می کنند و با این کار ظرفیت جذب انرژی در مغز را بالا می برند. 
 
اگر دنبال لاغری هستید باید مصرف هر نوع آب میوه و نوشیدنی های رژیمی را قطع کنید و آن ها را از منزلتان خارج کنید تا هوس خوردنشان به سرتان نزند. 

 

 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: نوشابهرژیمکالریوزن
[ شنبه 19 بهمن 1392 ] [ 15:38 ] [ Admin ]

با طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می شود و این دستگاه مهم بدن آمادگی لازم را به دست می آورد.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

اگر از رفتن به سالن ورزشی، دویدن، یا تجهیزات ورزش خانگی خسته شده ‌اید، طناب زدن ورزش کم هزینه ای است که می توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. 
 
به گفته ی پژوهشگران در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می شود و این دستگاه مهم بدن آمادگی لازم را به دست می آورد. کسی که فعالیت خود را بر طناب زدن استوار کند، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می کند و این خود عملی اساسی در جهت تقویت عضلات و قدرت بخشیدن به عضلات بدن است. 
 
محققان معتقد اند هنگام طناب زدن، ضربان قلب افزایش می یابد به گونه ای که می توان ضربان را به ۱۶۰ تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه رساند. میزان اکسیژن مصرفی نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد حداکثر اکسیژن مصرفی و یا بیشتر مشاهده شده است. ۱۰ دقیقه طناب زدن به همان اندازه در بهبودی آمادگی جسمانی مؤثر است که ۳۰ دقیقه انجام فعالیتی به نام جاگینگ (دوی آرام). 
 
به گفته ی محققان البته طناب زدن برای کسانی که وزن بالا یا نرمی و پوکی استخوان و یا مشکلات زانو دارند مضر است.
 
 
 
 
 
 
 
منبع باشگاه خبرنگاران

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: طنابگردش خون
[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 15:34 ] [ Admin ]

هدف ما از گفتن این خبر تنها ترغیب شما برای صرفه جویی نیست بلکه مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد کم کردن دمای خانه تاثیرات زیادی نیز برای سلامتی دارد.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

کم کردن دمای خانه به لاغری شما کمک می کند بدون آنکه با رژیم های سرسخت وزن کم کنید. 
 
بررسی ها نشان می دهند، احساس سرما می تواند وزن را پایین بیاورد این در حالی است که دمای بالای خانه و یا محیط کار باعث افزایش چربی های دور کمر می شود. 
 
گفتنی است محققان معتقدند نزدیک بودن دمای خانه با محیط خارج از خانه روی متابولیسم بدن تاثیرات فراوانی می گذارد و تناسب اندام را حفظ می کند. 
 
نتایج مطالعات نشان می دهند وقتی دمای هوا پایین تر است بدن شما برای گرم کردن خود کالری بیشتری می سوزاند و به همین دلیل از انباشت چربی های مزاحم در بدن جلوگیری می کند. 
 
اگر افراد تنها دو ساعت از روز را در دمای 17 درجه سانتی گراد بگذرانند و 6 هفته این روند را ادامه دهند وزنشان به شکل قابل توجهی کم می شود. 
 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکینکته های خانه داری
برچسب‌ها: بخاریچاقیمتابولیسمچربی
[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 15:31 ] [ Admin ]

بیسکوئیت‌های بسیاری با طعم‌های متفاوت وجود دارد؟ آیا می‌دانید کدام یک از آن‌ها سالم‌تر و بهتر هستند؟

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

اولین بیسکوئیتی را که خورده‌اید، آن هم با شیر، یادتان هست؟! بله،‌‌ همان بیسکوییت‌های مادر معروف که این روز‌ها جای خود را به نسل تازه‌ای از بیسکوییت‌ها داده‌اند که به ویفر (البته با طعم‌های مختلف) شهرت یافته و در دسترس‌اند..... 
ویفر از جمله بیسکوییت‌هایی است که معمولا به دلیل آنکه راحت‌تر خورده می‌شود، والدین آن را برای فرزندانشان بیشتر خریداری می‌کنند. 
 
برخی معتقدند ویفر بر سایر بیسکوییت‌ها ارجحیت دارد و سالم‌تر است؛ با این باور که در تولید این بیسکوییت از حرارت کمتری استفاده می‌شود و همین موضوع بر ارزش تغذیه‌ای آن خواهد افزود؛ در حالی که از نظر علمی، این‌طور نیست. 
در واقع، ویفر بیسکوییتی است که بین نان‌های آن کِرِمی وجود دارد که از روغن و شکر تهیه شده. 
 
بنابراین در مقایسه با سایر بیسکوییت‌ها باید گفت روغن و شکر استفاده ‌شده در آن زیاد‌تر بوده و از این نظر نمی‌توان گفت سالم‌تر است. 
 
باید گفت از میان بیسکوییت‌ها، انواع سبوس‌داری که از آرد کامل تهیه شده‌اند بر سایر بیسکوییت‌ها برتری دارند؛ زیرا در این محصولات روغن و شکر کمتری به کار رفته و از این نظر مصرفشان در مقایسه با سایرین به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود. 
 
در کل، باید گفت بیسکوییت محصول نسبتا خوبی است و به عنوان میان‌وعده صبح و عصر مصرف آن همراه با چای کم‌رنگ و یا شیر هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان به ویژه اگر با آرد کامل و روغن و شکر کم تولید شده باشد، توصیه می‌شود. البته این دسته از خوراکی‌ها به دلیل ماهیت پرکالری بودن باید در محدوده مشخصی به مصرف برسند، زیرا حتی یک بیسکوییت اضافی هم می‌تواند اضافه وزن و چاقی به بار آورد.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ یک شنبه 6 بهمن 1392 ] [ 21:49 ] [ Admin ]

مکانیسم عطسه به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و در اینجا به چگونگی خروج سریع این هوا بازدمی آشنا شوید.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

علی اکبر مرادی، متخصص گوش حلق و بینی گفت: عطسه، خروج سریع هوای بازدمی بر اثر انقباض عضلات تنفسی است و این مکانیسم به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. 
 
وی افزود: مکانیسم عطسه به دلایلی همچون، نسیم هوای سرد، بوی تند، تغییر دمای ناگهانی، نور، و... ایجاد می‌شود. 
 
این متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه جلوگیری از عطسه می‌تواند به پرده گوش صدمه بزند، تصریح کرد: هرگز عطسه‌تان را نگه ندارد ممکن دچار مشکلاتی همچون، تخریب رگ‌های خونی، خونریزی بینی و... شوید. 
 
وی با اشاره به اینکه چگونه باید این مکانیسم را انجام داد، بیان کرد: عطسه باید با بینی باز صورت گیرد تا از این طریق راههای تنفسی تمیز شود، بنابراین هرگز سوراخ‌های بینی را هنگام عطسه نبندید. 
 
وی با اشاره به اینکه عطسه به بهبود سلامت هر فردی کمک می‌کند، عنوان کرد: بستن سوراخ بینی، باعث فشار آوردن به ماهیچه قلب خواهد شد از این رو سلامتتان را به خطر می‌اندازد.
 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: عطسهبینیسلامتتنفسگوش
[ یک شنبه 6 بهمن 1392 ] [ 21:42 ] [ Admin ]

موبایل ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاهای سیار تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر امروز شده اند، به نحوی که تصور زندگی بدون آنها حتی امکان پذیر هم نیست. همواره آنها را با خود به همراه داریم و فعالیتهای متنوع و گوناگونی را به کمک آنها انجام می دهیم. با اینحال، فراگیر شدن هر پدیده ای، رفتارها و قوانین خاص خود را نیز .......

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

برای دیدن بقیه ی مطلب به ادامه مطلب بروید.


موضوعات مرتبط: متفرقه
ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 بهمن 1392 ] [ 19:13 ] [ Admin ]

6 غذای مغز در وعده صبحانه می‌تواند عاملی برای "ارتقای وضعیت مغزی" فرد در طول روز باشد.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 این 6 ماده غذایی در صورتی که در وعده صبحانه گنجانده شوند تأثیرات بسیاری در عملکرد مغز خواهند گذاشت.

 

بری دیدن بقیه به ادامه ی مطلب بروید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: صبحانهغلاتتخم مرغانگور
ادامه مطلب
[ جمعه 4 بهمن 1392 ] [ 13:23 ] [ Admin ]

فناوری نانو، از آغاز تا کنون

 

 
نانو علمی است که در آن به مطالعه خواص نانومواد ، تولید و استفاده از آنها در بهبود بخشیدن خواص و ویژگی های مواد استفاده می شود. چرا که بسیاری از خواص ماده در ابعاد نانومتری، متفاوت از خواص در ابعاد ماکروسکوپی می باشد. با کمک فناوری نانو می توان از طریق کنترل خصوصیات، تغییراتی را در اتمها ایجاد کرد.
علم نانو و علوم مرتبط با آن جدید نیستند. شیمیدانها صدها سال است که از تکنیکهایی در کار خود استفاده می کنند که بی شباهت به تکنیکهای امروزی نانو نیست.
امروزه از فناوری نانو در بسیاری از زمینه ها مانند طراحی تراشه های کامپیوتری، ساخت مواد آرایشی، انواع پوشش ها و روکش های محافظتی و لباسهای مقاوم استفاده می شود.
مقدمه 
علم نانو و علوم مرتبط با آن چندان جدید نیستند، چرا که صدها سال است که شیمیدانان از تکنیکهایی در کار خود استفاده می کنند که بی شباهت به تکنیکهای امروزی نانو نیست . پنجره های رنگارنگ کلیساهای قرون وسطی، شمشیرهای یافت شده در حفاری های سرزمین های مسلمانان، همگی گویای این مطلب هستند که بشر مدت هاست که از برخی شگردهای این فناوری در بهینه کردن فرایندها و ساخت اشیاء با کیفیت بهتر، بهره می برده است؛ اما تنها به دلیل پیشرفت کم فناوری و نبود امکانات امروزی مانند میکروسکوپ نیروی اتمی، میکروسکوپ تونلی پیمایشی و غیره، نتوانسته حوزه مشخصی برای این فناوری تعیین کند. 

تاریخچه 
اولین بار ریچارد فاینمن در سال 1959 طی سخنرانی خود با بیان امکان به راه اندازی فرایندی برای دستکاری اتمها و مولکولها با استفاده از ابزارهای دقیق، سبب شد تا افکار به سمت توسعه چنین امکانی متمایل شوند. در سال 1974، پروفسور نوریو تانیگوچی، مدرس دانشگاه علوم توکیو، نخستین بار واژه "فناوری نانو" را بکار گرفت. او در مقاله ای با نام "مفهوم اساسی فناوری نانو" اشاره می کند که فناوری نانو اساسا مجموعه ای از فرایندهای تفکیک، ادغام و تشکیل مواد در حد یک اتم یا یک مولکول است. در دهه 1980 ، ایده ی این تعریف به طور وسیع تر توسط دکتر درکسلر (نویسنده کتاب موتورهای خلقت) مورد بررسی قرار گرفت.
فناوری نانو و نانوعلوم، در اوایل دهه 1980 با تولد علم کلاستر و اختراع میکروسکوپ تونل زنی پیمایشی آغاز به کار کرد. این توسعه، سبب کشف فولرین در سال 1986 و نانولوله های کربنی طی چند سال بعد شد. 
تحول دیگر این فناوری مربوط به ساخت نانوبلورهای نیمه هادی بود که منجر به افزایش شدید تعداد نانوذرات اکسید فلزی نقاط کوانتوم گردید. میکروسکوپ نیروی اتمی، 5 سال بعد از میکروسکوپ تونل زنی پیمایشی اختراع شد تا با کمک آن بتوان اتمها را بررسی کرد. 

کاربرد 
فناوری نانو یک زمینه بین رشته ای است که در محدوده علوم کاربردی مختلفی نظیر فیزیک، مواد، الکترونیک و غیره وارد شده است. فناوری نانو، خود به تنهایی یک علم نیست؛ بلکه با استفاده از آن می توان به کاربردی کردن علوم مختلف کمک کرد. فناوری نانو به سه صورت تعریف می شود: 
1- فناوری نانو تحقیقات و مطالعه ی مواد و خصوصیات آنها در محدوده 1- 100 نانومتر را در بر می گیرد.
2- با کمک فناوری نانو ساختارهای نانویی را می توان خلق کرد که خصوصیات آنها با ساختارهای ماکروسکوپی همان مواد متفاوت است.
3- با کمک فناوری نانو نمی توان از طریق کنترل خصوصیات، در اتمها تغییراتی ایجاد کرد.
زمانی که مواد در مقیاس نانو مطالعه و بررسی می شوند، واکنش ها و رفتار اتمها در مقایسه با حالتی که مطالعه در سطح مولکولی انجام می شوند کاملا متفاوت است؛ چرا که در این قلمرو خصوصیات فیزیکی مواد تغییر می کند. این درست مانند این است که توپی را در محفظه ای بیندازید و توپ دیگری را از آن محفظه بیرون آورید! تفاوت در قلمرو نانو به اندازه ای است که حتی رنگ، نقطه ذوب، خصوصیات شیمیایی و غیره مواد در خارج از این محدوده کاملا متفاوت است. 
در فناوری نانو، برای ساخت، دو روش در نظر گرفته می شود: روش ساخت پایین به بالا و روش ساخت بالا به پایین. در روش ساخت پایین به بالا، وسایل و مواد از سطح مولکولی بر اساس اصول شیمی مولکولی ساخته می شوند. درست مانند یک دیوار که از روی هم گذاشتن آجر به آجر ساخته می شود. 
در روش ساخت بالا به پایین، اشیاء نانویی بدون کنترل اتمی در مقادیر بزرگتر ساخته می شوند. به این طریق که در ساخت آنها از تجهیزات پیشرفته این فناوری مانند میکروسکوپ اتمی و میکروسکوپ تونلی پیمایشی استفاده می شود تا فرایند دستکاری و ایجاد پدیده ها و خصوصیات جدید در اشیاء نانویی، امکان یابد.
امروزه فناوری نانو، در ساخت پلیمرهایی با ساختار مولکولی و طراحی تراشه های کامپیوتری کاربرد دارد. همچنین از این فناوری در ساخت مواد آرایشی، انواع پوشش ها و روکش های محافظتی و لباسهای مقاوم نیز استفاده می شود.
[ پنج شنبه 3 بهمن 1392 ] [ 11:45 ] [ Admin ]


دانستنی های علمی و جالب انگیز

 

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید یک تکه استخوان به ابعاد یک قوطی کبریت

میتواند وزنی معادل 9 تن را تحمل کند

دانستنی های علمی و جالب

آیا میدانید اولین پمپ بنزین

در سال 1895 میلادى در فرانسه افتتاح شد

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید یک نوع درخت کاج که توسط ساقه هایش

روزانه 300 گالن آب را تا 200 پا بالا میبرد

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید نام قدیمی ژاپن، دنی پالگو بود

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید میانگین قد یا ارتفاع قامت 25 ٪

از آقایان انگلیسی بیش از 180 سانتیمتر است

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید پیکاسو نقاش اسپانیای سال 1970 م

تابلوی معروف زنان جوان اویگنون را نقاشی کرد

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید در مدت 24 ساعت

قلب 15 ساعت استراحت میکند

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید فقط 10 ثانیه لازم است که

یک گلبول قرمز بتواند از قلب به مغز برسد

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید آلودگی هوا

هر 2 ساعت یک نفر را میکشد

دانستنی های علمی و جالب

ایا میدانید طاسی از خانواده مادرى به ارث میرسد

نه از خانواده پدرى

دانستنی های علمی و جالب

 

منبع:نمکستان


موضوعات مرتبط: دانستنیها
برچسب‌ها: دانستنیهاجالبعلمی
[ پنج شنبه 3 بهمن 1392 ] [ 11:36 ] [ Admin ]

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد استفاده‌ی مداوم و طولانی مدت از لنز‌ها به ویژه لنز‌های رنگی باعث نوعی "کوری پنهان" در شما می‌شوند.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

محققان طی بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که لنز‌ها مایع درون چشم را خشک می‌کنند و به مرور باعث از بین رفتن مایع چشم می‌شوند و "مویرگ‌ها" بسیار آسیب می‌بینند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، لنز‌ها مانع از رسیدن اکسیژن به چشم‌ها می‌شوند و هنگام استفاده از لنز میران حواس پرتی شما تا 50 درصد افزایش می‌یابد.
 
گفتنی است لنز‌های رنگی باعث ایجاد زخم در چشم می‌شوند که این زخم‌ها هیچ گونه علائم و نشانه‌آی ندارند و تنها در مراحل پیشرفته خود را به صورت "تاری دید" نشان می‌دهند.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، لنز‌ها میزان "عفونت چشمی" را افزایش می‌دهند و سبب می‌شود عمل‌های "لیزیک و لازک" بیشترین اثر را برای کاهش "نمره‌ی چشم" نداشته باشند.
 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: لنزچشممویرگاکسیژنتاری دیدلیزیکلازک
[ پنج شنبه 3 بهمن 1392 ] [ 10:42 ] [ Admin ]

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد کودکان دختر تنها تایک سن مشخص اجازه بازی با عروسک ها را دارند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

دخترانی که در کودکی به خاله بازی علاقه زیادی دارند و همواره با یک عروسک خاص بازی می کنند در بزرگسالی از "اضطراب و استرس" کمتری برخوردارند و سطح "اضطراب" در آن ها کمتر است. 
 
بررسی ها نشان می دهند کودکانی که علاقه دارند برای عروسک شان نقش مادر را بازی کنند و همواره از او مراقبت می کنند در آینده مادران موفقی هستند و در "زندگی زناشویی" خود و در برخورد با همسر و فرزندانشان بهتر عمل می کنند. 
 
گفتنی است خاله بازی در کودکان نباید بیشتر از سنی مشخص طول بکشد و والدین باید انجام این بازی را بعد از 8 سالگی برای کودکان محدود کنند. 
 
کودکانی که تا 10 الی 11 سالگی خاله بازی می کنند از "روحیه حساسی" برخوردار خواهند شد و آسیب پذیری آن ها بیشتر است از این رو نقش این بازی در بین بازی هایشان از سن 8 سالگی باید کمتر شود. 
 
کودک هنگام بازی کردن می تواند خود و استعداد هایش را بشناسد و کشف کند و شرکت والدین در جریان بازی های آن ها به کودکان نوعی احساس "اعتماد به نفس" و دل گرمی می دهد. 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: بازیکودکعروسکهمسراسترساضطراب
[ چهار شنبه 7 بهمن 1392 ] [ 19:37 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهند این وسیله کاربردی از "پوسیدگی دندان‌ها"جلوگیری می‌کند.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

استفاده از خلال دندان در کنار وسایل جانبی مانند مسواک، "فلوراید"، نخ دندان و ... باعث می‌شود تا تجمع مواد غذایی در بین فاصله‌های دندانی کمتر شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند محققان در جدیدترین آزمایش های خود به این نتیجه رسیده‌اند اگر در یک بازه‌ی زمانی بعد از صرف یک وعده غذایی از خلال دندان یا مسواک استفاده شود میزان وارد شدن آسیب به دندان‌ها کمتر است.
 
گفتنی است افرادی که فاصله‌ی بین دندان‌هایشان کمتر است تجمع مواد غذایی در بین آنها بیشتر است و انباشتگی باقی مانده‌های غذایی باعث ایجاد اسید در بین دندان‌ها شده و میزان" پوسیدگی "افزایش می‌یابد اما با کمک خلال دندان و مصرف منظم آن می‌توان فاصله بین دندان‌ها ر به مرور زمان به تعادل رساند.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: خلالدندانمسواکفلورایدپوسیدگی
[ چهار شنبه 2 بهمن 1392 ] [ 19:34 ] [ Admin ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 372
بازدید کل : 50389
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .