get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

ما عادت کرده‌ایم از یخچال‌مان به جای کمد استفاده کنیم. هر ماده خوراکی را در یخچال می‌گذاریم برای اینکه بتوانیم زودتر پیدایش کنیم. اما با این کار از انرژی یخچال‌مان بیش از حد استفاده می‌کنیم و انرژی را هدر می‌دهیم. علاوه بر این بعضی از مواد غذایی در یخچال خراب می‌شوند. این 11 خوراکی را می‌توانید به راحتی خارج از یخچال نگه دارید.

1.  سس تند: سس تند اصلا نیاز به سرد نگه داشته شدن ندارد، مگر اینکه رویش نوشته باشد «در یخچال نگهداری شود». سس را می‌توانید بیرون از یخچال معمولا تا سه ماه نگه دارید و اصلا نگران کپک زدن آن نباشید. ترشیجات را هم می‌توانید خارج از یخچال نگه دارید در شرایطی که قاشق کثیف در آن فرو نکنید.


2.  سیب‌زمینی: برودت بر عطر و طعم سیب‌زمینی اثر منفی می‌گذارد، بنابراین بهتر است آن را در یخچال نگهداری نکنید. بهترین شرایط برای نگهداشتن سیب‌زمینی قرار دادن آن در سبد یا پاکت‌ها کاغذی است. نگهداری سیب‌زمینی در کیسه‌های پلاستیکی رطوبت را تشدید می‌کند و باعث زیاد شدن سرعت فساد سیب‌زمینی می‌شود. سیب‌زمینی بیرون از یخچال سه هفته تازه می‌ماند.


3. نان: اگر نان را ظرف 4 روز مصرف می‌کنید، می‌توانید آن را بیرون از یخچال قرار دهید. البته این برای نان‌هایی است که در طبخ آنها از جوش‌شیرین استفاده نشده است، در غیر این صورت به جای یخچال باید نان را در فریزر بگذارید. نان در فریزر سریع یخ می‌زند و رطوبت و تازگی خود را حفظ می‌کند. نگهداری در یخچال نان را بیات می‌کند.

4. پیاز: پیاز را هم درست مثل سیب‌زمینی باید در سبد یا در کیسه‌ای نگهداری کنید که امکان گردش هوا پیرامون آن وجود داشته باشد. یخچال پیاز را خراب می‌کند. به علاوه یادتان باشد پیاز را کنار سیب‌زمینی نگذارید. رطوبت و گازهایی که از سیب‌زمینی منتشر می‌شود، می‌تواند باعث پوسیدگی پیاز شود.

5. باتری: خیلی‌ها معتقدند نگهداری از باتری‌ها در یخچال باعث ماندگاری بیشتر آنها می‌شود. این عقیده درستی نیست. بهترین جا برای نگهداری باتری‌ها دمای اتاق است. گرما یا سرمای بیش ‌از حد می‌تواند عملکرد باتری‌ها را کاهش دهد و باعث فاسد شدن سریع‌تر آنها شود.


6.  سیر: سیر را می‌توانید تا دو ماه بدون نگرانی در دمای اتاق نگهداری کنید. هیچ قارچی جرات نمی‌کند در سیر رشد کند! سیر را هم باید مثل پیاز طوری ذخیره کنید که هوا بتواند از اطراف آن عبور کند. البته می‌توانید سیر له شده را در فریزر هم نگهداری کنید و تا مدت‌ها تازه خواهد ماند.

7.  گوجه‌فرنگی: خیلی از ما گوجه‌فرنگی را در یخچال نگهداری می‌کنیم اما می‌توان گوجه‌فرنگی را خارج از کیسه پلاستیکی روی کانتر آشپزخانه هم نگهداری کرد. مخصوصا اگر گوجه‌فرنگی‌ها کال باشند این کار به روند رسیدن آنها کمک خواهد کرد. آنها را می‌توانید در پاکت کاغذی هم نگهداری کنید.


8.  عسل: عسل هم از موادی است که نگهداری خارج از یخچال برایش مناسب‌تر است. عسل در محیط بیرون و دمای محیط خراب نمی‌شود به شرطی که در شیشه آن را همیشه بسته نگه دارید و چیزی داخلش نریزد. به هیچ‌عنوان قاشق کثیف را داخل آن نزنید چون مواد دیگر مثل خامه، زود فاسد می‌شوند.

9.  قهوه: قهوه در یخچال نم می‌کشد. در واقع رطوبت مواد غذایی یخچال ممکن است به قهوه منتقل شود. بهترین جا برای نگهداری قهوه دمای اتاق است. قهوه را در قوطی‌های دربسته نگهدارید. اگر فضایی که داريد مرطوب است، می‌توانید یک کیسه پلاستیکی روی در قهوه بگذارید و بعد در را ببندید تا کاملا وکیوم شود.


10.  خشکبار: خشکبار هم درست مثل قهوه در یخچال نم می‌کشند. بهترین راه برای نگهداری خشکبار گذاشتن آنها در کیسه پلاستیکی دربسته است. آنها را در پلاستیک بریزید، هوای پلاستیک را خالی کنید و در کمد بگذارید. با این کار می‌توانید آجیل‌ها را تا 6 ماه کاملا تازه نگهدارید.


11. حبوبات: حبوبات ممکن است در یخچال بوی بدی به خود بگیرند. خیلی از کدبانوها حبوبات را می‌خیسانند یا نیم‌پز می‌کنند و در فریزر می‌گذارند. اما اگر می‌خواهید حبوبات را خشک نگه‌ دارید، آنها را در دمای اتاق قرار دهید. بهتر است آنها را در پلاستیک یا ظروف دربسته نگهداری کنید.

منبع: مجله سيب سبز

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: چیزیخچال
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 19:10 ] [ Admin ]

يافته هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد، استفاده از قرص هاي اسفناج ، قرص كرفس و قرص هايي كه فقط مخصوص يك نوع سبزي است تأثير بسزايي در كاهش وزن دارند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قرص هاي كرفس اگر از روي اصول مصرف شوند تأثير فوق العاده اي در لاغري ايفا مي كنند. 

بررسي هاي دانشمندان نشان مي دهد، اين قرص ها هيچگونه عوارض و ضرري به وجود نمي آورند، اما اگر بيش از حد مصرف شوند باعث تنگي عروق و ايجاد اختلال در سيستم تنفسي مي شوند. 

گفتني است، مصرف اين قرص ها همراه با ورزش هاي منظم روزانه باعث از بين رفتن تجمع چربي ها مي شوند و كمك بسيار زيادي به كاهش وزن مي كند. 

اين قرص ها باعث كاهش حجم چربي ها شده و خاصيت ضد ميكروبي بودن آن از سرماخوردگي ها و بروز بسياري از بيماري ها پيشگيري مي كند.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: قرصشگفت انگیزویژهلاغریکرفساسفناج
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 19:1 ] [ Admin ]

اختلال وسواسی یک نوع اختلال اضطرابی ناتوان کننده است. در این اختلال مدام افکار مزاحم و ناخواسته ای شکل می گیرند که فرد نمی تواند از دست آنها خلاص شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
علت ایجاد وسواس چیست؟
علت دقیق ایجاد وسواس مشخص نشده است ولی علل مختلفی از جمله علل مربوط به مغز، عوامل ژنتیکی و محیطی بر آن تاثیر دارند. تصویر برداری از مغز در بیماران نشان می دهد که فعالیت مغز این افراد الگوی متفاوتی دارد و فعالیت قسمت خاصی از مغز در آنها غیر طبیعی است. این یافته ها و نیز به هم خوردن تعادل واسطه های شیمیایی خاصی مانند سروتونین ممکن است با بیماری در ارتباط باشد.
 
علائم اختلال وسواسی چیست؟
وسواس یک بیماری مزمن و طولانی مدت است. ممکن است علائم زمانی افزایش و زمانی کاهش یابند. درمان، علائم بیماری را تخفیف می دهد ولی ممکن است برخی از علائم مدتی پس از شروع درمان نیز باقی بمانند. اضطراب شایع ترین علامت این بیماری است. مثلاً ممکن است فرد احساس کند که اگر یک کار خاص را انجام ندهد اتفاق وحشتناکی رخ می دهد. یا ممکن است مکرراً اجاق گاز ، شیر آب، بخاری، قفل در و ... را چک کند و اگر این کار را نکند احساس اضطراب شدید، پریشانی و بی کفایتی به فرد دست می دهد. وسواس چک کردن یکی دیگر از انواع وسواس است.
 
 نشانه های اختلال وسواسی شامل :
١- وسواس :
افکار نا بجا، تکرار شونده، ناخواسته و اجبار کننده ای است که افکار طبیعی فرد را مختل می کند و موجب اضطراب یا هراس می شود. این افکار می توانند فجیع و بیرحمانه، جنسی و یا به صورت ترس از بیماری باشد. و یا مانند ترس زیاد از صدمه دیدن خود یا افراد مورد علاقه ، نیاز شدید به این که باید همه ی کارها کاملاً دقیق و صحیح انجام شوند ، هراس از آلودگی و کثیفی اشیا و...
 
٢- اضطرار و اجبار :
رفتارها یا کارهای عمدی است که برای کنترل افکار وسواسی مکرراً انجام می شوند. فرد به این روش تلاش می کند تا از دست افکار آزار دهنده خود خلاص شود. مانند شستن مکرر یا چک کردن مداوم کاری که انجام شده ، شمردن مکرر یک عمل مانند شمردن مکرر دفعات شستشو ، تکرار کردن کارها مثلاً چیدن مکرر اشیا برای این که منظم شوند ، جمع آوری و انباشتن اشیا خاص و... 
افراد مبتلا در آگاهی از بیماری خود متفاوتند. ممکن است گاهی متوجه باشند که افکارشان صحیح نیست و گاهی عمیقاً به آن معتقد باشند.
 
 چگونه اختلال وسواسی تشخیص داده می شود؟
تشخیص اختلال وسواسی با توجه به علائم آن، تاریخچه بیماری و معاینه توسط پزشک صورت می گیرد. وسواس یا اجبار به انجام کار خاص وقت گیر بوده و معمولاً بیش از یک ساعت در روز طول می کشد. همچنین به میزان زیادی روال عادی زندگی روزمره، کار، روابط اجتماعی یا تحصیل فرد را مختل می کند.
 
اختلال وسواسی چگونه درمان می شود؟
درمان اختلال وسواسی از طریق مشاوره، روان درمانی و همچنین به وسیله داروها صورت می گیرد. داروهای ضد افسردگی خاصی هستند که بر واسطه های شیمیایی مغز مانند سروتونین اثر می کنند. برای تاثیر این داروها بر افکار و رفتارها ممکن است به چند هفته زمان نیاز باشد. روان درمانی نیز از طریق روش رفتار شناختی انجام می شود. با مواجهه تدریجی با عامل هراس و خودداری از انجام کارهای خاص به مرور از اضطراب و هراس فرد کاسته می شود. مثلاً اگر وسواس شستشو دارید مکرراً شیئی را که تصور می کنید آلوده است لمس کنید و پس از آن دستهای خود را نشویید. اگر این کار را تکرار کنید به تدریج از هراس و اضطراب شما کاسته خواهد شد. این کار در مورد افکار نا بجا نیز موثر است. بهترین روش ،استفاده همزمان از دارو و روان درمانی است.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: وسواس
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:56 ] [ Admin ]

پزشکان به افراد سیگاری توصیه اکید دارند که از مصرف سیگار خودداری کرده و هرچه زودتر آن را ترک کنند تا اثرات فوق‌العاده مثبتی را در بدن خود مشاهده نمایند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

براساس جدید‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته بر روی افرادی که استعامل سیگار را ترک کرده‌اند نتایج مثبت زیر بدست آ‌مده است از جمله این افراد دیگر کمتر مبتلا به سردرد و افسردگی می‌شدند زیرا اثر نیکوتین از بدن آنها از بین می‌رود. 

گفتنی است؛ این افراد پس از ترک سیگار کمتر در معرض ابتلا به عفونت‌های دهان و دندان قرار می‌گیرند و درصد ابتلا به سرطان زبان در آنها کاهش می‌یابد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دهان‌‌ها نیز رنگ طبیعی خود را تا حد زیادی به دست می‌آورد و جرم‌های دندان کمتر می‌شوند پوست این افراد رنگ طبیعی خود را به دست می‌آورد و دیگر زرد و کدر نخواهد بود، همین‌طور چروک شدن پوست نیز رشد کندتری پیدا می‌‌کند. 

قطع مصرف سیگار باعث کاهش سرعت ریزش مو با الگوی مردانه می‌شود و حتی باعث رشد مو در نواحی از سر که دچار طاسی شده‌ نیز می‌گردد. 

قطع مصرف سیگار باعث افزایش قدرت باروری بویژه در بانوان می‌شود. 

همین‌طور افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند به دلیل بازگشت توانایی پرزهای چشایی موجود در زبان‌شان قدرت چشیدن و لذت بردن از طعم‌های مختلف غذاها را پیدا می‌‌کنند. 

در نهایت قطع سیگار باعث صرفه‌جویی اقتصادی برای فرد می‌شود. 
 
 
منبع:یاشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: زباندندانتشکر
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:51 ] [ Admin ]

محققان در جديدترين مطالعات خود نشان دادند، امگا 3 منبع غني از ويتامين هاي مورد نياز براي عملكرد بهتر مغز دانش آموزان و دانشجويان است.بررسي ها نشان مي دهد دانش آموزان و دانشجويان اگر مي خواهند قدرت ياديگري را درونشان افزايش دهند و راحت تر مطالب علمي را ياد بگيرند بايد حتما امگا 3 را در رژيم غذايي خود جاي دهند. 

گفتني است، اين مطالعه نشان مي دهد كه امگا 3 خطر سكته را بسيار كاهش مي دهد و خواص فوق العاده اي براي مغز دارد و بسيار براي مغز حائز اهميت است.

همچنين مطالعات دانشمندان نشان مي دهد ماهي سرشار از امگا 3 است و در هفته يك الي دو بار حتماً بايد در رژيم غذايي دانش آموزان باشد. 

امگا 3 نورون هاي مغزي را فعال کرده و جريان خون را در مغز زياد مي كند، امگا 3 تأثير مثبت بر عملكرد مغز و سيستم عصبي دارد و از افسردگي نيز جلوگيري مي كند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:49 ] [ Admin ]

دكتر مسعود شلكتوكي ،متخصص بيماري‌هاي داخلي  گفت: هرگز آنتي‌ بيوتيك‌ها را خود سرانه مصرف نكنيد چون بيمار بايد بداند آنتي‌ بيوتيك را با چه هدفي، چه مقداري و چه زماني مصرف كند.

وي عنوان كرد: بنابراين پزشك بايد تشخيص دهد كه نوع عفونت و نوع آنتي‌بيوتيكي كه بايد مصرف ....

 

برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: میکروب مفید
ادامه مطلب
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:40 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهدکودکانی که پیش فعال هستند در دوره جوانی و بزرگسالی رفتارهای ناهنجاری از خود بروز می دهند. عده ای از والدین حتی از پیش فعالی کودکان خود خبر ندارند و شیطنت و آزار و اذیت آن ها را به حساب دوره سنی آن ها می گذارند اما این باور غلطی است و والدین حتما باید کودکان خود را از همان سنین پایین نزد مشاور و یا راهنمای خانوادگی ببرند.
 دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 50000 کودک و نوجوان دریافتند کودکان پیش فعالی که در دوره کودکی درمان نشده اند در بزرگسالی رفتارهای بسیار ناهنجار انجام داده اند و دردسر های بزرگی را نیز برای خانواده های خود به وجود آورده اند.
 گفتنی است میزان خودکشی در میان افرادی که در دوره کودکی خود پیش فعال بوده اند تا 25 درصد نیز بیشتر است از این رو والدین امروزه باید توجه زیادی به رفتارهای فرزندان خود داشته باشند.
آگاهی والدین نسبت به عوارض بیش فعالی می تواند در افزایش تمایل آن ها به مراجعه به روان پزشک و درمان سریع این اختلال بینجامد.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: خودکشیبیش فعالکودکان
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 10:38 ] [ Admin ]

سس مایونز دارای ترکیبات شیمیایی مضر و خطرناکی است که امکان ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.سس مایونز به دلیل چربی بسیار بالایی که دارد موجب آسیب رساندن به بدن به ویژه آسیب به سلول های مغزی می شود.
 بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند،سس مایونز چون هنگام تولید در درجه حرارت زیادی قرار می گیرد از این رو بسیار آسیب پذیر  شده و چربی های آن مستقیما در دیواره های قلبی عروقی قلب و مغز رسوب می کنند و خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهند.
 گفتنی است در تهییه سس مایونز ماده ای به نام پراکسید استفاده می شود که این ماده در کاهش قدرت یادگیری و فراموشی تاثیر بسزایی دارد و در سالمندان نیز موجب بروزآلزایمر می شود.
 پزشکان توصیه می کنند مصرف یک قاشق کوچک سس مایونز در روز آسیب زیادی ب  ه بدن وارد نمی کند اما مصرف بیش از حد آن بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگااران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: سکته مغزیسکته قلبیآلزایمرسس مایونز
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 10:26 ] [ Admin ]

محققان آمریکایی در جدیدترین یافته های خود نشان دادند مصرف فلفل برای کسانی که تحمل غذاهای تند را ندارند سبب بروز آسیب های گوارشی مثل زخم معده و مشکلات کبدی خواهد شد.گرایش به خوردن غذاهای تند با داشتن روحیه ماجراجویانه رابطه مستقیم دارد و افرادی که به غذاهای تند علاقه زیادی از هودشان نشان می دهند از بالا رفتن ادرنالین در خون خود لذت می برند.
 بررسی ها نشان می دهند بالا رفتن ادرنالین در خون باعث کارهای هیجان انگیز و پرخطر می شود و ذائقه علاقه به غذاهای تند برای همیشه باقی نمی ماند و ممکن است بعد از مدتی دیگر علاقه به خوردن غذاهای تند نداشته باشید.
 گفتنی است مصرف غذاهای تند برای افرادی که تحمل خوردن آن را دارند و احساس سوزش در دهان خود ندارند مشکلی ایجاد نمی کند اما افرادی که به فلفل و غذاهای تند حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری این چاشنی را در غذاهای خود استفاده کنند.

 


 source : reporters club

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیه
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 10:16 ] [ Admin ]

پودرهاي شوينده‌‌اي كه براي شستشوي لباس به كار مي‌روند اگر از استاندارد و كيفيت لازم برخوردار نباشند باعث ايجاد آلرژي و حساسيت‌هاي پوستي مي‌شوند.
 بررسي‌ها نشان مي‌دهند مصرف كمي از شوينده‌ها قادرند كثيفي و چرك‌هاي تعداد زيادي از لباس‌ها را برطرف كنند از اين رو بسيار به مقدار كم بايد از تايد و پودرهاي شوينده استفاده كرد.
 بهترين روش براي شستشوي لباس‌ها استفاده از صابون است زيرا صابون به طور كلي چربي‌ها و آلودگي‌ها را از بين مي‌برد و به هيچ وجه مشكلات پوستي و آلرژي ايجاد مي‌كنند.
 گفتني است؛ آمارهاي جديد نشان مي‌دهند 20 درصد بيماري‌هاي آسم و تنفسي بخاطر استفاده از شوينده‌ها و پودرها است زيرا استفاده بيش از مقدار از آن‌ها به لباس‌ها مي‌مانند و باعث بروز مشكلات بسيار زياد و جدي براي مصرف كنندگانشان مي‌ شوند
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگارن

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیمتفرقه
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 10:6 ] [ Admin ]


مطالعات دانشمندان نشان مي دهد، ميزان اشتها و زائقه غذايي طرفداران فوتبال متناسب با برد و باخت تيم محبوبشان متفاوت است.

بررسي ها نشان مي دهند، در واقع افراد هنگامي كه تيم مورد علاقه آن ها مي برد رژيم غذايي سالم خود را حفظ مي كنند بيشتر به سراغ سالاد و غذاهاي كم كالري مي روند و 10 درصد كم تر غذا مي خورند. 
گفتني است هنگامي كه تيم مورد علاقه آن ها مي بازد دست به پرخوري مي زنند و 16 درصد بيشتر از شرايط عادي غذا مي خورند و اين موضوع به تدريج باعث بروز انواع مشكلات و بيماري هاي قلبي و عروقي در طرفداران فوتبال مي شود، بنابراين اگر نمي توانيد جلوي اشتهايتان را بگيرد، سعي كنيد فوتبال نبينيد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ پنج شنبه 28 شهريور 1392 ] [ 20:49 ] [ Admin ]

از جمله راه هاي تقويت ذهن و مغز مشاهده چند منظره به صورت موازي و همزمان است و دقت بيشتر بر روي اشياء و منظره ها و تفكر، در باره آن ها به اين وسيله سلول هاي مغزي بيشتري كار بكنند. 

گفتني است به خاطر سپردن شعرها و سرودها نيز مي تواند به تقويت حافظه و ذهن كمك فراواني كند تمرين مداوم آن هابه صورت دوره اي موجب مي شود تا فرد دچار فراموشي نشود. 

بررسي ها نشان مي دهند ياد گرفتن كار با اشياء جديد مانند تلفن هاي همراه، تبلت ها وسايل برقي و ساير وسايل مرتبط با فناوري هاي نوين نيز مي تواند باعث تقويت نيروي ذهن و حافظه شود. 

پزشكان هشدار مي دهند تنها جدول حل كردن نمي تواند باعث جلوگيري از زوال مغزي در افراد شود و انجام كارهاي ديگر نيز لازم است. 

پايين كشيدن صداي راديو و تلويزيون و تمركز بر صداي پايين افراد و حدس زدن اتفاقات و مكالمات فيزيكي از ابتكارات نو در زمينه تقويت ذهن است. 

استفاده و تلاش براي كار كردن با دست متضادي كه افراد با آن مي نوسيند مي تواند باعث تقويت قواي مغزي افراد شود. 

بر روي سطوح غير هم سطح و شيب دار و فاقد تعادل خوب راه رفتن باعث افزايش هوشياري و تمركز در افراد با كنترل شرايط ايمني براي جلوگيري از صدمه ديدن مي شود. 

حل پازل نيز مي تواند باعث درگيري فكري و افزايش خورساني به سلول هاي مغزي در افراد شود.


موضوعات مرتبط: پزشکیروانشناسی
[ چهار شنبه 27 شهريور 1392 ] [ 18:58 ] [ Admin ]

در تهیه و ساخت این خمیر دندان ها مواد جادویی و شگفت انگیز و نادری به کار رفته است که باعث افزایش استحکام و قدرت دندان ها می شود. 
 
در اینجا تصویری از جالب ترین و شگفت انگیز ترین خمیر دندان ها را برای شما به نمایش گذاشته ایم.











موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:19 ] [ Admin ]

چیدن نان های داغ بر روی هم، کپک زدگی را تسریع   کرده و مصرف آن موجب بیماری گوارشی می‌شود. 
 
ابتدا نان را باد دهید. بعد آن را داخل سفره پارچه‌ای بگذارید. نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع تر و ماندگارتر خواهد بود. 
 
قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می‌کند و بهترین محل نگهداری نان برای مدت نسبتاً طولانی، فریزر و بهترین روش گرم کردن آن، استفاده از مایکروفر یا توستر است. 
 
باید از نایلون مخصوص فریزر برای نگهداری‌ نان استفاده کنید. نایلون‌ها را مکرر استفاده نکنید.
 
اگر بسته‌بندی نان خوب نباشد یا کیسه پاره شده باشد. باعث می‌شود نان خشک شده و کیفیتش افت کند.


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:16 ] [ Admin ]

شما در مرحله اول باید خاطرات شیرین و تلخي که در آن بازه ی زمانی بوده است را روی یک کاغذ یادداشت کرده و با متنفر شدن از اتفاقات و رویدادها تمام آسیب هایی که به روح و روان وارد شده است را فراموش کرد. 
  
فریاد زدن در طبیعت افکار منفی را کاهش می دهد و به دنبال آن افکار مثبت جایگزین آن می شوند. 
  
یکی دیگر از راهکارها برای فراموشی خاطرات تلخ از بین بردن یادگاری هاست که این کار باعث می شود تا حدود 80 درصد احساس خلاء کنید و قدم های بزرگی برای فراموشی خاطرات تلختان بردارید. 
  
سعی کنید با افراد با تجربه و کاردان زیاد مشورت کنید و نقاط مثبت و قوی درون خود را پرورش دهید با این کار افزایش اعتماد به نفس را در خود خواهید دید و افزایش اعتماد به نفس باعث فراموشی خاطرات تلخ شما خواهد شد.

 

 

منبع:باشگاه خببرنگاران


موضوعات مرتبط: روانشناسی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:14 ] [ Admin ]

اسفناج ، هویج و سایر سبزیجات هنگامی که در کنار گوشت، مرغ، ماهی و سایر پروتئین ها پخته می شوند ارزش غذایی  را پایین آورده و موجب به وجود آمدن میکروب هایی در غذا می شوند  که اين میکروب ها به بافت معده و مخاط روده آسیب های جدی وارد می کنند. 
  گفتنی است، اگر در کنار غذاهایتان تمایل دارید سبزیجات مصرف کنید آن ها را به صورت خام میل کنید در غیر این صورت حتی الامکان حتما باید از یک نوع سبزی در غذای خود استفاده کنید. 
 هنگام پخت غذاهایي مانند آش و سوپ تمام سبزیجات را با هم مخلوط نکنید و به مقدار کمی از آن ها استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:13 ] [ Admin ]
در آلمان یک آشپز با استعداد از طعم دهنده ای پنیر آبی رنگ درست کرده که با رنگ و طعم استثنایی خود بازار لبنی برای خود دست و پا کرده است. 
 
در کالیفرنیا هم پنیری با نمک خالص دریا تهیه شده که فواید آن غیر قابل انکار است و طعم فوق العاده ای دارد این پنیر اگر با سبزیجات تازه میل شود جنبه ی درمانی خواهد داشت. 
 
ایتالیا هم محصول لبنی خود را با عنوان پنیر آبی ترش مزه به فروش رسانده است.آن ها این پنیر را با طعمی متفاوت از گیاهانی ترش مزه تهیه کرده اند. 
 
این پنیرها به غیر از طعم جالب و تازه شان فواید خاصی هم دارند.






موضوعات مرتبط: پزشکیتغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:12 ] [ Admin ]

براساس جديدترين پژوهش هاي انجام شده افرادي كه به ميگرن مبتلا مي شود و در هنگام حمله ي ميگرن نسبت به نور حساسيت زيادي پيدا مي كنند تا 21 درصد در معرض ريسك خطر بروز سكته ي مغزي قرار دارند. گفتني است علت اين امر فشار بر مغز است كه سبب لخته شدن خون در بخشي از مغز و يا بروز خونريزي در رگهاي مغزي شده در اينصورت فرد دچار سكته ي مغزي مي شود. بررسي ها نشان مي دهند. اين مطالعه بر روي حدود 19000 زن و مرد در طول 26 سال صورت گرفته است. در موارد بسيار شديد حملات ميگرن حتي مي تواند باعث كوري و از دست دادن بينايي در افراد شود. پزشكان توصيه ي اكيد مي كنند تا افراد به هنگام بروز حملات ميگرن از درمان هاي خود سرانه خود داري كرده و با پزشك متخصص مشورت نمايند.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:1 ] [ Admin ]

برای برطرف کردن بوی بد از محیط خانه از برش‌های لیمو و چند عدد گیاه تازه رزماری استفاده کنید. 


برای این کار به : 
2 عدد لیمو برش خورده 
2 عدد ساقه رزماری دارای برگ 
و 4 پیمانه آب  نیاز دارید. 
 
تمام مواد را داخل تابه متوسط ریخته، با حرارت کم آن را به جوش آورید. بگذارید بوی خوش خانه را فرا گیرد.

نکته : دقت کنید آب داخل تابه خشک نشود. چون لیمو و رزماری سوخته بوی بدی به جا می‌گذارند. 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: نکته های خانه داری
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:59 ] [ Admin ]

بررسی محققان آلمانی نشان می دهد کیف پول ها بعد از 6 ماه حاوی 48 میکروب خطرناک و بیماری زا هستند. 
  و همینطور میزان آلودگی دسته های کیف و کیف پول را می توان با سرویس بهداشتی برابر دانست. 
 به گفته محققان 72 نوع بیماری از طریق کیف پول و کارت های عابر بانک منتقل می شود  و دست به دست شدن میان افراد در مشاغل مختلف احتمال ابتلا به این بیماری ها را تا 50 درصد افزایش می دهد. 
 گفتنی است دسته کیف ها و حتی عابر بانک ها را حتما باید هفته ای یک بار با دستمال مرطوب تمیز کرد تا میکروب ها انتقال پیدا نکند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:56 ] [ Admin ]
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد شستشوی بدن با آب داغ یا ولرم باعث شل شدن پوست و آسیب به بافت های زیر پوستی می شود. 

بررسی های دانشمندان نشان می دهد شستشوی سر و بدن با آب یخ و سرد نقش مهمی در سلامت بدن و افزایش انرژی دارد. 
 
هنگامی که در  مرحله آخر می خواهید موهایتان را آبکشی کنید حتما این کار را با آب سرد انجام دهید زیرا آب سرد تمام چربی ها را به يکباره از موها دور کنید و قطر موها را افزایش می دهد در نتیجه موهای پرپشت تری خواهید داشت. 
 
گفتنی است آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست سر و بدن شده و از ورود چربی ها و آلودگی ها به بدن جلوگیری می کند در نتیجه سر و بدن شما دیرتر کثیف خواهد شد.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران 

موضوعات مرتبط: متفرقه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:53 ] [ Admin ]

فواید میوه ها زمانی که هنوز کامل و نرسیده هستند حدود 40 درصد بیشتر است هرچه این میوه ها رسیده می شوند از میزان این باکتری های مفید روی آنها کاسته می شود. 
  
میوه ها را نارس تهیه کنید و در یخچال از آنها مراقبت کنید زیرا مطالعات نشان می دهند میزان ویتامین ها، املاح و مواد معدنی میوه و سبزیجات کال و نارس زیاد است و هنگامی که مصرف می شوند این باکتری های مفید، ویتامین های درون میوه را به آسانی جذب بدن می کنند. 
  
نتایج این مطالعات نشان می دهند میوه های کال و نارس همچنین باعث افزایش خون در سیستم گردش خون شده و خون رسانی را در بدن سریعتر انجام می دهند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:50 ] [ Admin ]

 

گیم استیک گجت کوچکی تحت اندروید است که در جیب جا می ‏شود و می‏ توان با وصل کردن آن به تلویزیون‏ های یو اس بی خور آن را تبدیل  به یک کنسول بازی کرد. شرکت سازنده گیم استیک گفته این گجت تا 29 اکتبر(7 آبان) امسال به بازار می‏ آید. 

چندوقتی است که خبر می ‏آید قرار است کنسول بازی اندروید به بازار بیاید اما حالا به نظر می‏رسد که تا 29 اکتبر(7 آبان) واقعا قرار است این کنسول به بازار بیاید. بعد از کلی تاخیر کنسول کوچک اندرویدی قرار است تا آخر ماه سپتامبر امسال راهی ویترین‌ها شود. طبق آخرین خبرهایی که از شرکت سازنده این کنسول و گروه سازنده Playjam  مخابره شده قرار است این کنسول تا 29 اکتبر امسال عرضه عمومی شود. گیم استیک نسبت به نمونه مشابه ‏اش اویا، کار حمل کنسول را ساده تر کرده، هم کوچک تر است و هم یک دانگل HDMI دارد که به راحتی به کنترولر کنسول وصل می‏ شود. قیمت این گجت هم تنها 80 دلار است که در شمال امریکا و انگلستان فروخته می‏ شود. رئیس گروه Play jam گفته که می‏خواهد کاربری این کنسول را فراتر ببرد و حتی به اسمارت تی وی ها هم وصل شود. Jasper Smith رئیس این گروه گفته:«کاری که می خواهیم انجام دهیم وصل کردن این کنسول به همه اسمارت تی‏ وی‏ هاست. برای این کار هم می خواهیم تا می توانیم بازار را گسترش دهیم و به ده‏ها میلیون کاربر این کنسول را بفروشیم.»

منبع:.مایکت دات آی آر


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اساندروید (گوگل)
برچسب‌ها: کنسولگیم استیکاندرویدبازار
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:46 ] [ Admin ]
چند وقتی است که خبر آمدن آیفون ۵ اس در بازار دیجیتال جهان می‌پیچد، اما حالا اولین تصاویر این اسمارت فون بر روی اینترنت قرار گرفته است

سایت TechCrunch اولین تصاویر اسمارت فون تازه آیفون را با رنگ‌های تازه‌اش پخش کرده. تا به حال گوشی‌های اپل تنها در رنگ‌های مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شد اما حالا رنگ طلایی را هم باید به آن اضافه کرد. گفته می‌شود رنگ طلایی این گوشی به سادگی با لایه گذاری آلومینیوم درخشان روی آن به دست آمده. اما آنهایی که می‌خواهند آیفونشان از طلای خالص درست شده باشد و روی آن جواهرکاری شده باشد دستشان باز است که سفارش دهند. همچنین بابت رنگ تازه اپل که آن را به نوعی فشن کرده است و مد روز کرده کار‌شناسان معتقدند در بازارهای کشورهای آسیایی هم با بازار خوبی روبرو خواهد شد. گفته می‌شود تا دهم سپتامبر یعنی دو هفته دیگر این گوشی رسما وارد بازار می‌شود. این گوشی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد و برای آن دکمه خانه تازه‌ای در نظر گرفته شده. همچنین سیستم عامل آیفون تازه مثل آیفون ۵ که قابل ارتقاست iOS۷ است.

 منبع:مایکت دات آی آر


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اسآي او اس (اپل)
برچسب‌ها: اولینتصاویرآیفونآیفون5اسپخش
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:45 ] [ Admin ]

در یک سوی میدان iOS از شرکت اپل و در سوی دیگر اندروید از کمپانی گوگل ایستاده‌اند. بیایید با استناد به آمار و ارقام دریابیم کدام یک از آنها در بازار دستگاه‌های قابل‌حمل, یعنی انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر گجت‌ها پیروز بوده‌اند. می‌خواهیم با استناد به آمار و اعداد ببینیم که برنده‌ی رقابت نفس‌گیر میان سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS کدام است؟!

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اساندروید (گوگل)آي او اس (اپل)
برچسب‌ها: سیستم عاملاندرویدآی او اس
ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:39 ] [ Admin ]
اندروید با هر بار به روز شدن و هر بار که نسخه تازه‌ای از این سیستم عامل به بازار می‌آید نام شیرینی تازه‌ای به خود می‌گیرد. مثلا اندروید 4.4 که آخرین نسخه تا به امروز است شده کیت کت. اما حالا بعدی را هندی‌ها قرار است انتخاب کنند.

به نظر شما اسم اندروید بعدی چیست، باز هم حتما اسم یک شیرینی تازه قرار است داشته باشد. در هندوستان گروهی تشکیل شده که دارند تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا نام اندروید بعدی را بگذارند Ladoo به معنی نوعی شیرینی هندی. شایعه شده بود که آخرین ورژن اندروید قرار است Key Lime Pie نام بگیرد که نام دسری امریکایی است، اما بعد از قراردادی با شرکت نستل قرار شد اسم ورژن جدید اندروید را بگذارند کیت کت که شکلاتی است ساخت این شرکت. همین گروه هندی که حالا می‌خواهند اسم ورژن جدید را انتخاب کنند قبل تر نیز گروهی راه انداخته بودند تا اسم اندروید 4.4 را بگذارند Kaju Katli که شیرینی معروف دیگری در هندوستان است. ورژن های مختلف اندروید از نظر انتخاب نام سرنوشت جالبی داشتند. انوع و اقسام نام شیرینی‌ها روی ورژن‌های مختلف اندروید قرار داده شده‌اند. اولین اندروید در سال 2007 به بازار آمد. بعد از ورژن یک در سال 2009 ورژن‌های تازه‌ای به بازار عرضه شد. اندروید 1.5 Cupcake نام داشت، اندروید 1.6 را دونات صدا می‌کردند. اسم های خوردنی‌های دیگری Eclair، Froyo، Gingerbread، Honeycomb، Ice cream sandwich، Jelly Bean و حالا هم KitKat نام‌های اندروید تا به امروز بوده‌اند.

موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اس
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:7 ] [ Admin ]
دستگاه‌های اندرویدی این روزها در جهان دارند فرمانروایی می‌کنند و پرفروش‌ترین گوشی‌ها و دستگاه‌ها تحت سیستم عامل اندرویداند. اما یکی از دلایل این اتفاق ممکن است اپلیکیشن آی سینکر باشد که دارد کاربران آیفون را به اندروید علاقه مند می کند.

همین هفته پیش که کنفرانس اپل برپا شده بود و کلی سیستم‌های جدید از این شرکت بیرون آمد خیلی‌ها با دیدن iOS7 تصمیم گرفتند بیایند سراغ اندروید که انعطاف پذیر تر و شکل و شمایل بهتری دارد. در واقع اپل در ورژن جدید سیستم‌عامل‌اش تغییر چندانی نداده بود و فقط کمی از نظر ظاهری آن تغییرات جزئی داده شده بود.  این روزها که 79 درصد بازار فروش اسمارت‌فون‌ها تحت سلطه اندروید است به نظر می‌آید این سیستم‌عامل سورس باز مناسب حال خیلی‌ها قرار گرفته و آنهایی که تنوع و زیبایی را بیشتر می‌پسندند به سراغ اندروید می‌آیند. اما اینکه چطور کاربران اپل به سمت اندروید کشیده شده‌اند جای سوال دارد. به نظر می‌آید این اتفاق با استفاده از اپلیکیشن تازه‌ای پیش آمده که اجازه می‌دهد کاربران آیفون فایل‌های آی تونز خودشان را به راحتی به اندروید و گوگل پلی که کاربردی شبیه آی تونز دارد منتقل کنند. این نرم افزار که آی سینکر نام دارد این اجازه را به کاربران می‌دهد تا فایل‌های آیفون خودشان را با اندروید همگام سازی کنند و به سادگی در اندروید بتوان آنها را اجرا کرد. آی سینکر یکی از 50 نرم افزار برتر سال 2013 است و کاربران زیادی با استفاده از این نرم افزار تا به حال فایل های مدیای خود را از آی‌تونز به اندروید منتقل کرده‌اند. 

 

 

منبع:مایکت


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اس
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 11:52 ] [ Admin ]

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ چهار شنبه 20 شهريور 1392 ] [ 21:19 ] [ Admin ]

برخی آدم‌ها واقعا جز مزاحمت کار دیگری بلد نیستند، اما بعضی دیگر می‌توانند بهترین دوستان شما شوند. در اینجا هشت ترفند آموزش می‌دهیم تا در برخورد با مزاحمان و آنها که روی اعصاب هستند به کار ببرید.

 
 

1ـ نظرات درست را از نادرست تشخیص دهید

خرید آنلاین عالی است. راحت، بدون این‌که در این ترافیک و شلوغی بیرون بروید می‌توانید به وسیله کامپیوتر و اینترنت براحتی و بدون دردسر خرید کنید، بویژه اگر حال خواندن نظرات در مورد هر محصول را داشته باشید. البته برخی سازندگان با گذاشتن نظرات درباره محصول خود، برای خوب نشان دادن آن، شما را به اشتباه می‌اندازند. خب چطور باید تشخیص دهید نظرات در مورد یک محصول واقعی است یا نه؟ زیاد سخت نیست، فقط باید کمی در اینترنت گشت بزنید تا بفهمید اصغرآقا همیشه دارد از یک نام تجاری خاص حمایت می‌کند. شک نکنید این اصغرآقا آخر هر ماه از آن شرکت حقوق می‌گیرد. خیلی ساده نظرات او را برای همیشه فراموش کنید. در ضمن آدم‌های صادق معمولا با نام و مشخصات کامل نظرات خود را ابراز می‌کنند. آنها که فقط نکات منفی یا فقط نکات مثبت را هم می‌گویند، زیاد جدی نگیرید.

 


2ـ به متقلبان در بازی‌های آنلاین شلیک کنید

اگر تا به حال آنلاین بازی کرده باشید، دیده‌اید برخی بازیکنان برای پیروزی حاضرند هر کاری بکنند. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که گزارششان را به مدیران سرور منتخب خود بدهید. هرچند می‌توانید مطمئن شوید بازی کردن شما در سرور منتخبتان دارای مقیاس‌های ضد تقلب است یا نه. البته به خاطر داشته باشید قبل از این‌که به مردم تهمت بزنید، مطمئن شوید خودتان جر نزده باشید!

 


3ـ مراقب فریب‌ها باشید

مزاحمان آنلاین همیشه با روش‌های جدیدی سعی می‌کنند شما را فریب دهند. هیچ‌گاه پسوردتان را جایی ننویسید، هیچ‌گاه چیزی را از ایمیلی که ناخواسته بهتان رسیده نخرید و نیز هیچ‌گاه روی لینک‌هایی از بانک یا موسسه مالی خود کلیک نکنید. هر چیزی را که خواستید خودتان روی نوار آدرس تایپ کنید. اگر چیزی را از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی مثل تخفیفان یا دیجی کالا می‌خرید یا خودتان روی سایت‌های آگهی کالایی می‌فروشید، مراقب افرادی که پیشنهاد معامله مستقیم خارج از حلقه وب‌سایت را می‌دهند، باشید. فریب چند تومان گران فروختن یا ارزان خریدن جنس نباشید. به وقتی فکر کنید که کل حساب بانکیتان را خالی کرده‌اند.

 


4ـ ایمیل‌های فورواردی آزاردهنده را محدود کنید

برخی ایمیل‌های اسپم شاید اسپم واقعی نباشند، اما بعضی نزدیکان و دوستان شما آنقدر ایمیل جورواجور می‌فرستند که این ایمیل‌ها دست‌کمی از اسپم ندارد. اگر از دریافت جوک‌ها، بیهوده‌گویی‌های سیاسی یا عکس حیواناتی که عمه و خاله‌تان برایتان می‌فرستند، خسته شده‌اید، باید قبل از هر اقدام خصمانه‌ای از آنها بخواهید این ایمیل‌ها را برایتان فوروارد نکنند و توضیح دهید چرا، اما اگر حرفتان را گوش نکردند یا اصلا روی‌تان نشد بگویید، یک راه حل ساده و موثر وجود دارد. خودتان یک سیستم فیلترینگ دستی بسازید و به سرویس‌دهنده ایمیلتان بگویید هر نامه الکترونیکی حاوی کلمات بخصوص را برای شما نفرستند. سرویس جیمیل آخر این کار است. اگر مشکلی داشتید می‌دانید ما همیشه در کلیک آماده پاسخگویی هستیم.

 


5ـ پخش بدافزار را متوقف کنید

کاربران فنی شاید در اجتناب از بدافزار بلد باشند چه کنند (روی لینک‌های مشکوک دوستانتان کلیک نکنید. نرم‌افزار ضدویروس خوبی اجرا کنید). متاسفانه دوستان کمتر فنی‌تان تشخیص نمی‌دهند چه وقت بدافزاری را پخش یا چه وقت آن را متوقف می‌کنند. می‌توانید با آموزش دوستان کمتر فنی‌تان از پخش بدافزار جلوگیری کنید. به آنها کمک کنید کامپیوترشان را تمیز کنند و از فرصت‌ استفاده کنید و به آنها یاد دهید بهترین راه برای اجتناب از بدافزار چیست. همیشه به یاد داشته باشید تنها کسی نیستید که ایمیل‌های مشکوک دریافت می‌کنید.


6ـ سر و کار داشتن با خوره‌های شبکه های اجتماعی

چه بهترین دوستان شما باشند چه مشترکانی مزاحم، بعضی اوقات بحث‌هایی که در شبکه های اجتماعی اتفاق می‌افتند خارج از کنترل می‌شود. اگر یکی از دوستان شما واقعا دارد با کامنت‌ها و پست‌هایش برایتان مزاحمت درست می‌کند می‌توانید روی پست‌های خودتان محدودیت بگذارید تا کامنت‌هایی را که حاوی کلمات بخصوصی است اصلا نشان ندهد. مثلا خیلی با حال بود یا این جمله کلیشه‌ای ببین من دارم می‌رم سفر. چیزی خواستی اس بده! پست مزاحم یا مراحم چه فرقی دارد؟ خب، یک بحث هوشمندانه راجع به موضوع بخصوصی خوب است اما این‌که من دارم می‌رم سفر برای بقیه جذابیتی ندارد که! دارد؟


7ـ کلاس بدنسازی برای پسوردهای شما

پسوردهای ضعیف همیشه در معرض هک شدن هستند، فقط داشتن یک پسورد قوی و خاص راه‌حل نیست. روش‌های زیادی مثل انتخاب سوالات سخت برای ریکاوری پسورد یا بک‌آپ گرفتن از داده خود و... هستند تا بتوانید از پسورد خود محافظت کنید. یادتان باشد تاریخ تولد یا اسم مامان و بابا یا برادر و خواهر کوچک‌تر برای انتخاب پسورد دیگر خیلی خز شده است. برای تولید پسوردهای قوی تلاش کنید ترکیبی از حروف، اعداد و علامت‌هایی مثل $ و ^ و & یا @ به کار ببرید. در ضمن پسوردی هم اختراع نکنید که بعدا خودتان هم یادتان نیاید چه بوده است.

 


8 ـ نادیده انگاشتن مزاحمان

بهترین راه برای خلاصی از دست آدم‌های مزاحم بخصوص از نوع گیر سه پیچشان، این است که به کل نادیده‌شان بگیرید. آنها خسته‌تان می‌کنند و انرژیتان را می‌گیرند. پس بسادگی فقط نادیده‌شان بگیرید. در بیشتر سرویس‌های اینترنتی راه‌حل ساده‌ای به نام Ignore وجود دارد. یک کلیک ساده، شما را برای عمری راحت خواهد کرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: دانستنیهامطالب علمیفناوری IT
[ چهار شنبه 20 شهريور 1392 ] [ 20:49 ] [ Admin ]


دانشمندان اخیرا یافتند که در مهمانی و مراسم ها  افراد دچار 1 الی 2 کیلو  افزایش وزن می شوند که برای جلوگیری از این افزایش وزن راهکارهای زیادی را به شما توصیه می کنیم. 
 
 طبق بررسی های انجام شده ورزش کردن وقت و زمان خاصی نیاز دارد و در هر لحظات حتی در مهمانی ها هم می توان ورزش کرد. 
 
 گفتنی است، با فرستادن شکم به داخل به مدت 7 دقیقه می توانید کالری زیادی بسوزانید و این  ورزش به نوبه ی خود باعث جلوگیری از پرخوری نیز می شود همچنین با راه رفتن سریع حتی در مهمانی و تحرک و جنب و جوش می توان کالری های اضافی که ممکن است در طول مهمانی وارد بدن  شود را از بین ببریم.


موضوعات مرتبط: پزشکیورزشی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 12:47 ] [ Admin ]

براساس جديدترين پژوهش ها دانشمندان دريافته اند مادراني كه در دوران بارداري هر روز به طور متوسط يك ليوان شير نوشيده اند فرزندان قد بلندتري به دنيا آورده اند. 
گفتني است در كنار بلند شدن قد كودك رشد و افزايش وزن كودك نيز سريعتر به نسبت ديگر نوزادان خواهد شد. 
اين تحقيق كه بر روي حدود 809 زن باردار صورت گرفته در فاصله سال هاي 1988 تا 1989 نشان داده است كه فرزندان متولد شده از اين مادران كه هر روز شير مي خوردند قد بلندتري به نسبت ديگر همسالان خود داشته اند. پزشكان هشدار مي دهند كه عدم مصرف مواد لبني در حين بارداري مي تواند سبب كم شدن ضريب هوشي و همينطور كاهش توانايي درس خواندن كودك در آينده شود.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: پزشکی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 12:43 ] [ Admin ]

 كفش هاي كتاني حتماً بايد در رويه خود سوراخ هاي ريزي داشته باشند كه هوا به درستي در آن ها جريان داشته باشد و رد و بدل شود. 
همچنین كفش هاي كتاني براي آنكه به راستاي ستون فقرات آسيب وارد نكنند و به مهره هاي كمر ضربه اي وارد نشود حتماً بايد 5 الي 6 سانتي متر داشته باشند تا فشارهاي ناشي از راه رفتن را كاهش دهد. 
كفش هاي كتاني حتماً بايد نرم و انعطاف پذير باشند تا فرد به هنگام راه رفتن سختي و اصطكاك احساس نكند. 
لطفا كفش هاي كتاني تنگ انتخاب نكنيد و تا جايي كه ممكن است بايد فضاي آزاد در آن باشد تا پا به راحتي بتواند در آن حركت كند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: پزشکیورزشی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 12:40 ] [ Admin ]

كلم، ادويه كاري، اسفناج، ترب و سير و پياز با آنكه ممكن است افراد كمتر از آن ها استفاده كنند اما حتما بايد براي سلامت بدن به عنوان ادويه در ميان غذاها استفاده شوند. 

بررسي ها نشان مي دهند اين خوراكي ها حتماً بايد در كنار غذاها مصرف شوند زيرا باعث از بين بردن باكتري هاي مضر بدن شده و سيستم ايمني بدن را در مقابل ورود هرگونه بيماري يا آلودگي ايمن مي كند. 

همینطور افرادي كه به طور مرتب از ترب، كلم ، پياز و سير در كنار غذا استفاده مي كنند دچار سرطان نخواهند شد و عمر طولاني بسيار دارند.

 

منبع:باشگاه خبرنگارانلبخند


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: خوراکیدرونبدنتانخانه تکانی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 12:36 ] [ Admin ]

دانشمندان و پزشکان اخیرا یافتند که رنگ های زرد و سفید، نارنجی برای درمان افسردگی بسیار مفیدند و پزشکان توصیه می کنند حتما مردان برای کنترل میزان خشم و عصبانیت های خود از پوشیدن این رنگ لباس ها کمک بگیرند.
 
 گفتنی است، ذهن زنان بسیار خلاق تر از مردان است و 80 درصد اینخلاقيت به دلیل استفاده از رنگ های شاد است از این رو رنگ ها می توانند تاثیر بسزایی حتی در سلامتی نیز ایفا کنند.
 
همچنین رنگ های تیره و مشکی باعث افسردگی و  تغییر خلق و خود می شوند و بر روی سلامت روح و روان جنبه های منفی بازی کنند.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)

موضوعات مرتبط: روانشناسی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 11:55 ] [ Admin ]

 قرار است به تازگي شركتي در سنگاپور به نام نيو نوكيا گوشي هاي نوكيا با سيستم عامل اندرويد را روانه بازار كند، اين خبر پس از آن منتشر شد كه شركت مايكروسافت به تازگي بخشي از نوكيا را خريداري كرد، حال معلوم نيست در ذهن مديران كمپاني توليد گوشي هاي محبوب نوكيا چه مي گذرد!

 

 


موضوعات مرتبط: فناوری ITتکنولوژِی
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 21:31 ] [ Admin ]

پیش از این بیشترین ظرفیت حافظه های میکرو اس دی که این روزها در لوازم الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرند  سی و دو گیگابایت بود.اما اخیرا شرکت اسکن دیسک یک مموری کارت میکرو اس دی با ظرفیت دو برابر ساخته است.
 این حافظه 64 گیگابایت ظرفیت دارد و رکورد بیشترین ظرفیت مموری کارت های میکرو اس دی را از آن خود کرده است.اما نکته ی دیگر در مورد این حافظه سرعت بسیار بالای آن است.طبق ادعای شرکت سازنده سرعت خواندن اطلاعات از این مموری بیش از 80 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات در آن بیش از 50 مگابایت بر ثانیه می باشد.
 این سرعت بالا امکان پخش فیلم های فوق اچ دی ذخیره شده در این مموری کارت را به کاربران می دهد.مموری کارت 64 گیگابایتی جدید می تواند در دمای منفی بیست و پنج تا هشتاد و پنج درجه سانتی گراد کار کند و 199 دلار قیمت دارد.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)

موضوعات مرتبط: فناوری ITتکنولوژِی
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 21:27 ] [ Admin ]


اگر جزو مشتريان قديمي شرکت نوکيا بوده باشيد حتما در هنگام خريد گوشي‌هاي اين شرکت به يک نکته مهم توجه مي‌کرديد که برخي از دوربين‌هاي گوشي‌هاي اين شرکت با لنز "کارل زايس" است که از کيفيت و محبوبيت بسيار بالايي برخوردار است. کيفيت عکس‌هاي گرفته شده با اين دوربين‌ها به گونه‌اي است که شما به هيچ وجه متوجه نمي‌شويد که عکس‌ها با استفاده از يک گوشي تلفن‌همراه گرفته شده است و حتي مي‌توانيد بسياري از عکس‌هاي خود را چاپ کنيد و از کيفيتي که دارند لذت ببريد.


موضوعات مرتبط: فناوری IT
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 21:24 ] [ Admin ]

 شرکت اپل را می توان یکی از اولین شرکت های سازنده دوربین دیجیتال در جهان دانست و اما همین شرکت در آینده ای نزدیک قرار است اولین دوربین ترنسپرنت خود را به بازار عرضه کند.
 در این محصول که iCamera نام دارد هیچگونه سنسور نوری وجود نداشته و صفحه نمایش کاملا شفاف است. در این طرح دو عدد پنل وجود دارد  که یکی در قسمت بالای صفحه نمایش واقعی قرار گرفته و یکی در قسمت پایین که به عنوان حسگر نوری عمل کرده و نظارت بر میزان سطح نور را کنترل می کند.
 در این فناوری کاربر هر آن چه را که مشاهده می کند می تواند با میدان دید بسیار بزرگ عکسبرداری کند
 
منبع باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: تکنولوژِیآندروید و آی او اسآي او اس (اپل)
برچسب‌ها: icameraدوربینشفافسیب!
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 21:23 ] [ Admin ]

اینبار پاناسونيک در هفته اخير جديدترين اسپيکر اين شرکت را که SC-NT10 نام دارد، به بازار عرضه کرد. اين محصول داراي بدنه بسيار سخت و محکم بوده و بسيار در برابر ضربات مقاوم است. 
 به علاوه ضد آب و ضد خاک نيز مي‌باشد؛ به طوري که کاربر در هر جا مي‌تواند از آن استفاده کند. SC-NT10 مجهز به فناوري بلوتوث و NFC مي‌باشد. از آن به عنوان هندزفري براي گوشي موبايل نيز مي‌توان استفاده نمود.
کيفيت بسيار بالاي صدا و اندازه کوچک از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين بلندگو مي‌باشد که قيمت آن 100 دلار گزارش شده است.

 


موضوعات مرتبط: فناوری ITتکنولوژِی
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 21:21 ] [ Admin ]

از طریق این سرویس نه‌تنها می‌توان جستجو به صورت تک‌واژه انجام داد، بلکه می‌توان یک جمله را از گوگل پرسید و در حقیقت با گوگل صحبت کرد؛ برای نمونه می‌توان سن یا قد یک بازیگر یا خواننده را از گوگل بپرسید. 
 اما حالا گوگل با توجه به اطلاعات زیادی که درباره شخصیت، عادت‌های رفتاری، تکیه‌کلام‌ها و محل زندگی یا کار کاربران خود می‌داند سرویس عجیبی راه‌انداخته است تا کاربران انگلیسی‌زبان گوگل بتوانند در مورد خودشان با موتور هوشمند گوگل صحبت کنند. برای نمونه پروازم سر موعد خواهد بود؟ بسته پستی‌ام کی به دستم خواهد رسید؟ برنامه‌های فردایم چیست؟ یا می‌توانید به گوگل بگویید عکس‌های سفرتان را به فلان جا نشان دهد. در این حالت اگر داخل حساب کاربری خود در گوگل شده باشید، گوگل می‌داند چه شخصی در حال پرسیدن است. از همین رو اگر اطلاعات مربوط به پرواز و کد ردیابی بسته پستی را در حساب گوگل خود داشته باشید، گوگل آن را استخراج می‌کند و اطلاعات لازم را حتی بدون پرسش در اختیارتان قرار می‌دهد.
 این سرویس برای کاربران رایانه‌های رومیزی، تبلت و گوشی هوشمند در دسترس است. از سویی اگرچه این سرویس هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، ولی سرویسی کاربردی برای همه مردم نیست، زیرا کم نیستند کاربرانی که علاقه‌ای به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود با گوگل ندارند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اساندروید (گوگل)
برچسب‌ها: گوگلدرد و دلدرددل
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 21:18 ] [ Admin ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 369
بازدید کل : 50386
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .