get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اگر می خواهید در ماه رمضان تشنگی و کم آبی اذیت تان نکند این نوشیدنی را حتما امتحان کنید.

___________________________________________________________________________________________________________________________________

برای کاهش عطش و تشنگی، در ایام روزه داری ۱۴ عدد آلو بخارا را در یک پارچ آب بریزید و یک قاشق غذاخوری خاکشیر و نصف لیوان لیموترش را در آن حل و میل کنید.
 
روزه، خانه تکانی برای جسم و روح است که در بعد جسمی باعث نظافت سلول های بدن می شود. روزه گرفتن، باعث از بین رفتن اضطراب، دلهره و افسردگی می شود و حس اعتماد به نفس و اعتدال عصبی را در انسان تقویت می کند. روزه زمانی باعث جلوگیری از امراض خواهد شد که در زمان سحری و افطار به میزان صحیح و کامل غذا خورده شود و فرد کم خوری یا پرخوری نکند.
 
زمان افطار نیز حتما از آب گرم، شیر گاو تازه کم چرب، خرما و حلوای خرمایی استفاده کنید.خوردن خربزه و سیب شیرین به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد.

 

 

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیروزهماهرمضانعطشتشنگیآلو بخاراآلوخاکشیرلیمونوشیدنی
[ پنج شنبه 19 تير 1393 ] [ 15:42 ] [ Admin ]

با توجه به سازمان بهداشت جهانی (WHO) مقاومت آنتی بیوتیکی در حال حاضر یک تهدید عمده برای سلامت عمومی است.


بنا به گزارش ها در اروپا بیش از 25000 نفر در سال بر اثر باکتری های مقاوم به دارو از بین می روند از این رو همواره محققان به دنبال دارویی برای از بین بردن تمام باکتری های مقاوم به ویروس ها هستند.

محققان در حال حاضر در کانادا و ویلز یک جایگزین در قارچ به طور طبیعی پیدا کرده اند. مولکول قارچ قادر به خلع سلاحیکی ازخطرناک ترین ژن مقاوم در برابر دارو های آنتی بیوتیکی است، NDM یک آنزیم است که می تواند باکتری های مقاوم در برابر بسیاری از انواع آنتی بیوتیک ها را از بین ببرد. برای اولین بار در سال 2008 این آنزیم در هند کشف شده است، NDM-نیز در آب آسیای جنوبی یافت شده است و توسط بسیاری از موجودات مقاوم به دارو که در حال حاضر باعث بسیاری از بیماری شده است، انجام می شود.

نتایج مطالعات نشان می دهند، قارچ می تواند تحولی نوین در داروها به وجود آورد و تمام بیماری ها را در کوتاه ترین زمان ممکن و با بیشتریت نثر از بین ببرد و طول دوره درمانی با آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد.

 

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیقارچداروآنتی بیوتیک
[ پنج شنبه 19 تير 1393 ] [ 15:37 ] [ Admin ]

سحري مهمترين وعده غذايي در ماه رمضان به شمار مي رود چرا که طولاني ترين فاصله غذايي تا افطار دارد و با مصرف غذاهای پر انرژی می توان از بی حالی و کسالت جلوگیری کرد.

_______________________________________________________________________________________________________________________

نداشتن انرژي، آسيب هاي داخلي مانند زخم معده و مشکلات دستگاه گوارش و آسيب هاي فکري مانند نداشتن انرژي براي فعاليت فکري را به همراه دارد. 

عده ای بر این باورند که مصرف مواد پرچرب مانند خامه، کله پاچه و آبگوشت در وعده سحري مانع از گرسنگي در طول روز مي شود اما اين مواد چرب نيازمند آب است و فرد را تشنه و کم طاقت مي کند و توصيه نمي شود اما مطالعات جدید نشان می دهند غذا اگر از روی اصول و با قوانینی مانند نمک کم و روغن مناسب تهیه شوند می توانند انرژی زیادی را برای افراد فراهم کنند.

گفتنی است، چربی و غلات و حبوبات موجود در آبگوشت آرام آرام در بدن آزاد می شود و باعث می شوند تا فرد در طول روز انرژی زیادی داشته باشد و یک باره انرژی خود را از دست ندهد و متخصصان تغذیه توصیه می کنند با مصرف آبگوشت در ماه رمضان هر چند وقت یک بار انرژی از دست رفته تان را تجدید کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: آبگوشتدیزیغذاانرژیبدنروغنآبگوشتخوراکغذاسنتی
[ پنج شنبه 12 تير 1393 ] [ 19:2 ] [ Admin ]

هر میوه ای خواص و فواید خاص خود را دارد ، اما خوردن بعضی از میوه ها نسبت به دیگر میوه ها باعث بهبود بیماری های خاص می شود.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

برای سنجش ارزش و اهمیت هر چیزی معیارهایی وجود دارد. مهم ترین معیار سنجش ارزش میوه ها نیز میزان آنتی اکسیدان های آنهاست. البته میوه ها معمولاً خیلی دست پر هستند و فواید زیادی برای سلامتی ما دارند.  

 
بررسی ها نشان می دهند، اگراعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید.موز منبع فوق العاده پتاسیم می باشد. مصرف پتاسیم در کنار مصرف کم سدیم (نمک) به کاهش فشارخون بالا کمک می کند و برای همین هم بیماری های قلبی عروقی از شما دور می شود. خبر خوب دیگر اینکه برخلاف باورهای رایج موز باعث بروز یبوست نمی شود. 
 
 اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید.  
 
اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید.  
 
 اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید. 
  
اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید.  
 
اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید.  
 
اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید.  
 
اگر مشكل یبوست دارید، انجیر بخورید.  
 
اگر دارای مشکلات گوارشی هستید، ریحان بخورید.  
 
اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید.  


موضوعات مرتبط: دانستنیهامطالب علمیپزشکیتغذیه
[ پنج شنبه 12 تير 1393 ] [ 16:32 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد داروهای ضد آلرژی می توانند از گسترش سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کنند.

___________________________________________________________________________________________________________________________________

برای کسانی که از خارش چشم ها و آب ریزش بینی در طول فصل بهار و تابستان رنج می برند آنتی هیستامین ها به احتمال زیاد مانند بهترین دوست آنها به سلامتی شان کمک می کند.

بررسی ها نشان می دهند،یک
تیم تحقیقاتی گروه میکروب شناسی و ایمنی شناسی در دانشگاه ویرجینیا به تازگی یافته های خود را در مجله لکوسیتی زیست شناسی منتشر کرده اند که نشان می دهند آنتی هیستامین ها  داروهای مورد استفاده برای جلوگیری یا تخفیف علایم آلرژی، از جمله تب یونجه، اگزمای آتوپیک و واکنش های از گزش حشرات و کهیر است.

محققان دریافتند که  آنتی هیستامین با عملکرد سلول های سرکوبگر-میلوئید مشتق شده ارتباط مستقیم دارند و مطالعات اخیر نشان می  دهندآنتی هیستامین ها نقش زیادی در از بین بردن تومورهای سرطانی دارند و باعث توقف گسترش سرطان در بدن می شوند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیداروآنتی هیستامینسرطانضدآلرژیضد آلرژی
[ سه شنبه 10 تير 1393 ] [ 23:8 ] [ Admin ]

هیچ‌گاه با افزودن نمک یا شکر به آب پرتقال طبیعی باعث کاهش ارزش تغذیه‌ای و افزایش کالری آن نشوید.

______________________________________________________________________________________________________________________________

این روزها وقتی به رستوران‌های بزرگ و کوچک غذاهای سنتی یا حتی فست‌فودها می‌رویم، دیگر با منوی محدود آب معدنی و نوشابه در فهرست نوشیدنی‌ها مواجه نمی‌شویم؛‌ بلکه نام نوشیدنی‌های طبیعی‌تر، تازه‌تر و سالم‌تری مانند آب انار، آب پرتقال، شربت آبلیمو، خاکشیر یا حتی آب کرفس را هم می‌بینیم. به‌نظر شما، کدام‌یک از این نوشیدنی‌ها مناسب‌تر هستند و کدام گروه افراد، باید کدام‌یک از آنها را همراه غذای خود سفارش بدهند؟

 

 

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید
 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزینوشیدنیمیوهانارکرفسطعمکالری
ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 تير 1393 ] [ 22:51 ] [ Admin ]

مطالعات جديد دانشمندان نشان مي دهد مصرف غذاهاي سرخ شده در ماه رمضان موجب آسيب هاي کبدي مي شود.

_________________________________________________________________________________________________________________________

بسیاری از افراد تمایل زیادی به خوردن غذاهای فست فود به ویژه غذا های سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و یا دیگر مواد دارند. اما بد نیست اندکی در مورد مضرات مواد سرخ شده بدانید.


بررسي ها نشان مي دهند، غذاهای پرچربی که از چربی های اشباع شده سرشارند، تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بالا نمی برند بلکه باعث آسيب هاي کبدي مي شوند و مصرف آن ها زماني که معده ساعت ها از هرگونه مواد غذايي خالي مانده است باعث ايجاد بيماري هاي گوارشي زيادي مي شود.

نتايج مزالعات نشان مي دهند، پيراشکي و مواد غذايي سرخ کردني بايد حداقل 3 بار در هفته مصر شوند و براي پخت آن ها حتما از روغن هاي مرغوب استفاده کرد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیسرخکردنیسرخ کردنیسیبزمینیسیب زمینیماهرمضانماه رمضانمرگ
[ یک شنبه 8 تير 1393 ] [ 22:38 ] [ Admin ]

اگر احساس می کنید انرژی محدودی دارید و باید آن را تقویت کنید می توانید با مصرف سبزیجات معطر انرژی بدنتان را افزایش دهید.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

مصرف سبزیجات معطر از جمله ترخون و جعفری انرژی بدن را چندین برابر می کنند و باعث می شوند  دهانتان در طول روز معطر و خوشبو  باقی بماند.

بررسی ها نشان می دهند، مزیتی که این سبزیجات دارند این است که می توانید در همه غذاها و سوپ ها از آن ها استفاده کنید و از نظر طب سنتی محدودیتی در مصرفشان وجود ندارد.

گفتنی است،ترخون تولید صفرا به وسیله ‏ی كبد را افزایش می‏ دهد و به این ترتیب به هضم و گوارش غذا كمك می‏كند و موجب افزایش سرعت فرایند سم ‏زدایی در بدن می‏ شود.

افرادی كه فشار خون بالایی دارند می‏توانند از این سبزی به جای نمك در غذا استفاده نمایند.ترخون توانایی بسیار زیادی برای مبارزه با كرم‏های روده‏ای نیز دارد.

نتایج مطالعات نشان می دهند مصرف این سبزیجات همراه با غذا باعث می شود چربی های مضر آن جذب بدن نشوند و انرژی زیادی به دست آورید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیماهرمضانترخونجعفریسحریروزه
[ یک شنبه 8 تير 1393 ] [ 22:21 ] [ Admin ]

ام اس یکی از بیماری های شایع این روزها شده است که از آن به عنوان مرگ خاموش یاد می کنند.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

علائمی مانند بی حسی، خستگی و در نوع شدید آن  اختلال راه رفتن به طرز محسوسی زندگی بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد.

وب سایت بین المللی بیماری ام اس اخیرا به این بیماران توصیه کرده است غذاهایی انتخاب کنند که اسیدهای چرب اشباع کمی داشته و در عوض سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 باشد.

بررسی ها نشان می دهند، نتایج تحقیقی 2 ساله روی 312 بیمار مبتلا به ام اس نشان داده نشانه های  بیماری افرادی که روزانه حدود 10 گرم روغن ماهی مصرف می کنند به طور محسوسی کاهش پیدا می کند گردو و روغن دانه کتان و روغن کاهی جزء منابع غنی اسید های چرب امگا 3 هستند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، روغن ماهی سبب شل شدن عضلات و بهبود در اوضاع بیماران ام اس می شود و قادر است از پیشرفت بیماری در آنها جلوگیری کند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیامگا3امگا 3اماسام اسماهیبیماری
[ چهار شنبه 4 تير 1393 ] [ 15:13 ] [ Admin ]

برخی از مواد غذایی سبب ایجاد مسمومیت می شوند و افراد حین مصرف آن ها باید مراقب باشند و احتیاط کنند.

ريواس : 
اگرچه ساقه آن سرشار از آنتي اکسيدان و کلسيم است اما ريشه و برگ هاي آن حاوي اسيداکساليک است که حتي مصرف کم آن حالت تهوع، استفراغ و ضعف ايجاد مي کند. مصرف آن به کبد و کليه آسيب مي رساند. بنابراين ريشه و برگ هاي آن را مصرف نکنيد و ساقه آن را کاملا بپزيد.

سيب زميني : همه انواع سيب زميني مسموم کننده نيست اما وقتي سيب زميني خام بيش از حد در معرض نور قرار مي گيرد، ماده شيميايي سمي به نام سولانين توليد مي کند که باعث حالت تهوع مي شود. «سولانين» باعث سبز شدن لايه سطحي سيب زميني مي شود. با کندن جوانه ها و برداشتن قسمت سبز سيب زميني، مصرف آن اشکالي ندارد. سيب زميني ها را در يک مکان خنک نگه داريد.

دانه بعضي از ميوه ها : برخي دانه ها و تخم ها از جمله سيب درختي، گلابي، انبه، زردآلو، شليل و گيلاس حاوي ماده شيميايي و سمي به نام آميگدالين است که به ماده سمي ديگري به نام هيدروژن سيانيد تبديل مي شود. مقدار زياد اين سم مي تواند ناراحتي هاي متعددي از جمله سردرد، صرع، حالت تهوع، استفراغ، افزايش ضربان قلب و فشارخون ايجاد کند. البته در صورت نجويدن و باز نشدن هسته خطر مسموميت ايجاد نمي کند و دفع مي شود. در صورت مصرف يک يا ۲عدد جاي نگراني وجود ندارد.

قارچ هاي وحشي : اگرچه قارچ هايي که در سوپرها عرضه مي شود کاملا بي ضرر است اما آن نوعي که به صورت وحشي در محيط زيست رشد مي کند،ممکن است سمي باشد. هزاران نوع مختلف از اين قارچ ها وجود دارد و به سختي مي توان قارچ هاي مضر را تشخيص داد. اين قارچ هاي سمي، باعث اسهال و استفراغ مي شود.

لوبياقرمز : لوبياي خام حاوي سمي به نام لکتين است که باعث ناراحتي معده ومسموميت مي شود. بنابراين قبل از پخت، لوبيا را به مدت ۵ساعت در آب خيس کنيد و آب را دور بريزيد. سپس به مدت ۱۰دقيقه بجوشانيد و آب آن را نيز دور بريزيد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیاراد
[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 11:14 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد با تغییرات ژنتیکی در میوه ها می توان مقدار آن ها را بزرگ کرد و میزان ویتامین های آن ها را افزایش داد.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

سالانه 700،000 کودک در سراسر جهان  به علت  کمبود ویتامین A می میرند. بسیاری از این کودکان در کشورهای شرق آفریقا مانند اوگاندا زندگی می کنند و دانشمندان با ساخت نوعی موزهای رنگی زرد رنگ که گوشت آنها نارنجی رنگ است توانستند میزان ویتامینA را در برخی از میوه ها افزایش دهند.

از آنجا که موز در حال حاضر بخش مهمی از رژیم غذایی در بسیاری از کشورهای آفریقایی شرق به حساب می آید بنابراین بهبود در موز  می تواند  تاثیر گذار بر سلامت مردم باشد.

گفتنی است،دانشمندان با تزریق مایعاتی به درون درختچه های این میوه ها و با تغییر ژن آن ها توانستند میوه هایی در سایز و ابعاد مختلفی به وجود آورند که میزان ویتامین های آن ها بالاتر از میوه های عادی و معمولی است.

این دانشگاه انتظار دارد که دولت اوگاندا با تصویب قانون اجازه  دهد با تجاری سازی محصولات اصلاح شده ژنتیکی در ظرف شش سالآینده بتوانند میزان ویتامین های میوه ها را افزایش دهند.

 

 









موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیاراد
[ پنج شنبه 29 خرداد 1393 ] [ 11:53 ] [ Admin ]

براساس تحقیقات انجام شده مردان در مقایسه با زنان به اثرات کافئین حساس ترند و بدنشان بیشتر به آن واکنش نشان می دهد.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

اگرچه مقدار متوسط کافئین ضرر خاصی ندارد اما مصرف بیش از حد آن تأثیرات ناخوشایندی برای زنان به همراه دارد و موجب نرمی استخوان ها و ضعف و لرزش اندام های بدن می شود.

بررسی ها نشان می دهند کافئین موجب می شود خون بیشتری در بدن مردان به گردش دربیاید و میزان رشد موها چندین برابر شود این در حالی است که کافئین موجود در قهوه و نوشیدنی ها موجب تداخل در هورمون های زنان می شود و اثرات نامطلوبی را به همراه دارد.

گفتنی است،دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی زنان و مردان دریافتند مغز مردان هنگام نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار تا حد زیادی آرام می شود در حالیکه میزان خشونت ها و حالت های عصبی در زنان افزایش می یابد.

نتایج مطالعات نشان می دهند،میزان نوشیدن مواد کافئین دار نباید بیشتر از 8 لیوان در روز باشد زیرا موجب به وجود آمدن مشکلاتی از جمله تپش قلب،خستگی طولانی مدت،بی خوابی و حمله های میگرنی خواهد شد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادCaffeineکافئیناعصاب
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 20:16 ] [ Admin ]

مطالعات جدید نشان می‌دهد گیلاس و زردآلو از میوه‌های پرطرفدار تابستانی محسوب می‌شوند که مصرف زیاد آنها باعث بالا بردن ناگهانی قند خون می‌شود.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

تحقیقات جدید نشان می‌دهند مصرف 6 عدد گیلاس در روز باعث می‌شود پوست سلامت و شادابی خود را حفظ کند اما مصرف زیاد آن به ویژه برای دیابتی‌ها و سالمندان موجب حال تهوع، دل پیچه خواهد شد. 
 
گفتنی است، مصرف گیلاس و زردآلو برای کودکان بسیار باید کم باشد زیرا برای هضم و دفع آنها افراد نیازمند سیستم گوارشی بسیار قوی هستند و از آنجاییکه کودکان سیستم گوارشی ضعیفی دارند نمی‌توانند به راحتی آنها را هضم کند. 
 
همچنین مطالعات جدید نشان می‌دهند، مصرف روزانه تعداد مشخصی از این میوه‌ها در کودکان و بزرگسالان هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌کند اما زیاده‌روی در مصرف آنها موجب کم آبی بدن و دفع مواد مغذی از درون بدن می‌شود. 
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند، دیابتی‌ها و افرادی که سابقه مشکلات گوارشی دارند باید از حداقل این میوه‌ها در طول روز استفاده کنند.
 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادfruitcherryApricothospitalبیمارستانخونقندقند خونزردآلوزرد آلوگیلاس
[ چهار شنبه 28 خرداد 1393 ] [ 20:4 ] [ Admin ]

مطالعات جدید نشان می دهد ورزشکاران می توانند برای تسکین و آرامش عضلات خود آب هندوانه بنوشند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

دکتر علی رادمرد متخصص طب ورزشی و داخلی گفت: آب هندوانه با خواص آنتی اکسیدانی بالا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و حجم پروتئین در ماهیچه ها را افزایش می دهد 

که مصرف آن برای بهبود عملکرد ورزشکاران بسیار مفید است. 

 
وی افزود: همچنین این نوشیدنی مفید،درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش و انر‍ژی می دهد. 
 
 این متخصص طب ورزشی اظهار داشت: ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می شوند و در نتیجه باید آن را تازه میل کرد.

 

 

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیهورزشی
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادآبهندوانهآب هندوانهورزشکارورزشکارانآنتیاکسیدانآنتی اکسیدانسیستمایمنیسیستم ایمنیعضلات
[ سه شنبه 27 خرداد 1393 ] [ 12:16 ] [ Admin ]

اگر چه پختن غذا برخی مواد سمی را کاهش می دهد اما در صورتی که از روش های نادرست طبخ استفاده کنیم مواد سمی زیادی ایجاد می شود.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

روغن های متفاوت دارای نقطه دود تفاوتی نیز هستند نقطه دود که بوی تندی دارد روغن شروع به تجزیه خون نی کند و گلیسرول اسیدهای چرب موجود در روغن به آکرولیئن تبدیل می شود. 
 
بررسی ها نشان می دهند، روغن زیتون به دلیل اینکه نقطه دود نسبتا پایینی دارد برای سرخ کردن مناسب نیست و از روغن کنجد نیز بهتر است برای پخت های سطحی، انواع سالاد و... استفاده کنیم. 
 
در هنگام سرخ کردن مواد غذایی در داخل روغن نمک اضافه کنیم چرا که موجب کاهش نقطه دود روغن شده و سبب ایجاد مواد سمی و سرطان زا می شود. 
 
 نتایج مطالعات نشان می دهند، هنگامی که نمک به غذای هنگام سرخ کردن اضافه می کنیم نقطه و دود آن بسیار بالا می برد و در حین آشپزی باعث سوخته شدن چشم ها می شود و از این درجه حرارت مطلوب سرخ کردن مواد غذایی 170 تا190 درجه سانتی گراد است و بهتر است نقطه دود روغنی که مصرف می کنیم حدود 20 دقیقه بالاتر از درجه مطلوب سرخ کردن باشد. 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادروغنسرخکردنیسرخ کردنینمکسم
[ سه شنبه 27 خرداد 1393 ] [ 10:46 ] [ Admin ]

اگر خودتان و قیافه تان را دوست دارید شب ها قید نوشیدنی های دارای مواد افزودنی، نوشابه و امثال اینها را بزنید و به جای آن ها تا می توانید آب بخورید.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________-


برای بهتر شدن قیافه این روزها به جز انواع و اقسام جراحی ها از کوچک کردن گوش گرفته تا جلو آوردن فک و عقب بردن چانه و از این دست ماجراها،آب را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید.

بررسی ها نشان می دهند، اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون،و کمبود آب به معنای نرسیدن اکسیژن به اعضای بدن به ویژه پوست و مو است.

 مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.زمانی که پوست شما آب دار باشد، شما جوانتر به نظر خواهید رسید. آب کمک می کند که بافت های پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستیسیته آن افزایش یابد.

نتایج مطالعات نشان می دهند، آبی که وارد بدن می شود، باعث می شود که مواد سمی و مواد زائد از بدن شسته شود و از بدن خارج گردد. اگر بدن شما دچار کمبود آب شود، پس کلیه ارگان های حیاتی بدن شما خسته خواهند شد و در نهایت شما نیز خسته می شوید و چهره تان جوانی قبل را نخواهد داشت.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادآب
[ دو شنبه 26 خرداد 1393 ] [ 19:28 ] [ Admin ]

عده زیادی از باغداران برای افزایش مدت ماندگاری توت فرنگی ها به آن سم می زنند و معمولا چنین توت فرنگی هایی باعث به خطر افتادن سلامتی می شوند.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

توت فرنگی از میوه هایی است که برای جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن محصول به ان سم و مواد قارچ کش می زنند و 

سپس روانه بازار می کنند این در حالی است که این سم ها و کود های شیمیایی باعث می شود سلامت مصرف کنندگان آن به خطر بیفتد..

بررسی ها نشان می دهند، از آنجا که سطح توت فرنگیدارای خلل و فرج فراوانی است و پوست یکنواختی ندارد، سموم دفع آفاتی که برای پرورش این میوه به کار برده می ‌شود، به راحتی در آن نفوذ کرده و باقی می ‌ماند و به راحتی نیز از آن خارج نمی ‌شود. از این رو، شستن این میوه با آب خالی نمی‌ تواند سموم را از روی آن پاک کند، لذا باید باغداران و تولید کنندگان این میوه استانداردهایی را همواره مد نظر داشته باشند.

گفتنی است، شاید فکر کنید می ‌توان با استفاده از مواد ضد عفونی‌ کننده در هنگام شست و شوی میوه ها ، تا حدودی از میزان این سموم کاست، اما  مواد شوینده و ضد عفونی‌ کننده برای از بین بردن میکروب‌ها و انگل‌ها مفید هستند و نمی ‌توانند سمومی ‌را که تا حدودی در بافت میوه نفوذ کرده است، از بین ببرند. علاوه بر این، استفاده از این ترکیبات و یا قرار دادن طولانی مدت توت فرنگی ‌ ها در آب به دلیل نداشتن پوست محافظ، می‌ تواند بافت میوه را متلاشی کرده و این ترکیبات شیمیایی نیز به بافت میوه نفوذ کنند،

نتایج مطالعات نشان می دهند، در میان میوه های تابستانی توت فرنگی جزو میوه هایی است که باید در نگهداری و هنگام مصرف آن توجه بسیاری کرد و در شست و شوی آن حتما نکات زیادی را رعایت کرد. 

 

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادتوتفرنگیتوت فرنگیسمخوشمزه
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 21:5 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد مصرف یک لیوان آب ولرم همراه با عسل و لیمو برای حفظ سلامتی بسیار مفید است.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________



برخی معتقدند که مصرف این نوشیدنی جادویی سبب شکسته شدن توده های چربی در بدن می شود و به نوعی این محصول  تصفیه کننده سیستم لنفاوی بدن است. 

 
بررسی ها نشان می دهند، با مصرف این نوشیدنی به صورت ناشتا در جمع می توانید سیستم ایمنی را بهبود بخشید زیرا لیمو حاوی آنزیم هایی است که باعث هضم تمام مواد باقی مانده از روز قبل از درون بدنتان می شود. 
 
گفتنی است، همچنین در مواقعی که احساس خستگی و کسالت می کنید از این محصول استفاده کنید زیرا حاوی مواد انرژی دهنده بدون کالری است. 
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، موجود در این محصول سیری در شما ایجاد می کند و مخلوط عسل با آب در کاهش وزن بسیار موثر است. 
 
آب لیمو خون را تصفیه می کند و قدرت پاکسازی پوست را نیز افزایش می دهد و در تقویت کلاژن نیز موثر است. 

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادلیموآبولرمآب ولرمعسلسلامتیخونتصفیه
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 13:25 ] [ Admin ]

با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری کنکور سراسری و ایام امتحانات دانستن نکات تغذیه ای ضروری کمک می کند تا این روزها را بهتر سپری کنید.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

متخصصان تغذیه توصیه می کنند در ایام امتحانات، به مواد غذایی سرشار از ویتامین b,c,d عنایت ویژه ای شود. سبزیجات ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ، فلفل فرنگی و مرکباتی مانند پرتقال،لیمو

شیرین و ترش، توت فرنگی، و کیوی به علت داشتن ویتامین c در تقویت قدرت فکری و آرامش اعصاب نقش به سزایی دارد و باعث ثبات مغز و بهبود سیستم مغز و اعصاب می شود.

بررسی ها نشان می دهند دانش آموزان در این روزهای پایانی باید با کم کردن ساعات مطاله خود و افزایش ساعات استراحت خود آرامش اعصاب و روح و روان خود را تقویت کنند زیرا این کار باعث ثبات دروس یادگیری شده در مغز می شود.

مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین در این روزها سبب می شود تا دانش آموران راحت تر مطالب یادگیری شده را در ذهن خود مرور کنند از این رو مصرف گوشت و غذاهای فیبری و به ویژه ماهی در اولویت است.

گفتنی است،لبنیات را فراموش نکنید،مخصوصا ماست و مطالعات اخیر نشان می دهند مصرف روزانه یک لیوان شیر برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

کمبود آب بدن، عملکرد مغز را کند می‌کند و مطالعات جدید نشان می دهند برای افزایش کارایی مغزتان با نوشیدن آب می توانید آن را بهبود ببخشید.

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادکنکورمغزشیرسبزیجاتویتامینbcdگوجه فرنگیفلفل دلمهفلفل فرنگیمرکباتپرتقاللیموترشلیمو شیرینتوت فرنگیکیویاعصابروان
[ یک شنبه 25 خرداد 1393 ] [ 13:16 ] [ Admin ]

همه داشتن موهایی پرپشت و درخشنده به عنوان عنصری در زیبایی اهمیت می دهند و اگرچه افراد اغلب نکات بهداشتی را رعایت می کنند همچنان موهایی شکننده و کم پشت دارند.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

با مصرف برخی از مواد غذایی سرشار از ویتامین b,c می توان علاوه بر پرپشت کردن ودرخشان شدن موها شفاف و صاف داشته باشیم کمبود ویتامین B یکی از عمده ترین وسایلی است که موجب نازک شدن تارهای مو و کم پشتی موها می شود و مصرف سویا،‌موز، حبوبات، تخم مرغ منبع خوبی برای این ویتامین هستند و حتی ماساژ مو با این خوراکی ها سبب افزایش حجم موها می شود. 

 
بررسی ها نشان می دهند مصرف اندازه این ویتامین از شکسته شدن و خورد شدن موها جلوگیری می کند و ید موجود در این مواد غذایی  باعث رشد و درخشان شدن موها می شود. 
 
نتایج مطالعات نشان می دهند برای افزایش حجم موهایتان کافی است در حمام به کمک تخم مرغ و ماساژ 1 دقیقه ای آن با پوست سر و سپس شست و شو با آب سرد از فواید آن بهره مند شوید و در هفته تنها مجاز به 1 بار استفاده از  تخم مرغ طبیعی در حمام هستند زیرا مصرف زیادی آن باعث خشک و شکننده شدن موها می شود. 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادمورژیمپرپشت
[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 22:1 ] [ Admin ]

در این مطلب می توانید با انواع نان ها خواص و مضرات و بسیاری از سوالاتی را که گه گاه ذهن را مشغول می کند،آشنا می شوید.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

نان های فانتزی که انواع و اقسام نان های حجیمی است که در نانوایی هی فانتزی تهیه می شوند و آردی که در تهیه آن ها استفاده می شود، هیچ تفاوتی با نان های مسطح (لواش،تافتون،بربری) ندارد. 

اگر قرار باشد بین نان قهوه ای (سبوس دار)و نان سفید(بدون سبوس)یکر را انتخاب کنید،ترجیح با نان های قهوه ای است البته باید حواس تان باشد که هر نان قهوه ای نان سبوس دار نیست. 

از بین نان های حجیم نهایتا نان های ساندویچی و نان بورکی فرانسوی جای زیادی بین خانواده ها پیدا کرده و باقی نان های فانتزی و سرد شاید بیشتر در شهر های بزرگ و میان خانواده های شاغل مرسوم شده باشد. از آنجا که هردوی این نان ها،سنتی و فانتزی را می توان با آرد سبوس دار تهیه کرد و با توجه به توضیحاتی که داده شد،نان مسطح و نان حجیم هیچ برتری از نظر تغذیه ای نسبت به یکدیگر ندارند.

آرد سبوس دار دارای ماده ای است بنام فی تین كه مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و یا كلسیم را جذب كرده و مانع استفاده بدن از آنها می شود.اگر برای تهیه سریع نان از خمیر مایه و جوش شیرین استفاده شود، تجزیه فی تین انجام نمی شود، در نتیجه مانع جذب آهن، منیزیوم و كلسیم می شود. به همین دلیل گفته می شود استفاده از جوش شیرین در تهیه نان در نانوایی ها، باعث كمبود آهن در بدن به خصوص در مردان میشود.

 

باشگاه خبرنگاران

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: AradNorooziaradnoroozinorouziNorouziآرادنوروزیارادنانسبوسبازارخواصلواشتافتونبربری
[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 21:17 ] [ Admin ]

پژوهش دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد روزه گرفتن برای دو روز و بیشتر می‌تواند به ارتقای سیستم ایمنی کمک کند، بویژه اگر بدن در اثر پیری یا درمان سرطان آسیب دیده باشد.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

برای خواندن بقیه جستار به ادامه رجوع کنید!


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: آرادنوروزیروزهماهرمضانآبغذاارتقاسیستمیسیستمایمنیبدنگرفتن
ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 خرداد 1393 ] [ 14:6 ] [ Admin ]

همین چند وقت پیش فقط یک سس مایونز سفید و یک سس کچاپ قرمز بود و هر غذا یا سالادی که درست می کردیم، در نهایت با همین 2 نوع سس طعم دار می شد اما این روزها تنوع سس ها آنقدر زیاد شده که یک سالاد فصل ساده را با چندین طعم مختلف می توان امتحان کرد.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 
 
به عقیده دانششمندان ، نه تنها میزان کالری و چربی این سس ها با هم متفاوتند که سس مخصوص هر غذا هم تولید شده؛سس ساندویچ، سس سیب زمینی...اما این سس ها تا چه حد باید در سبد غذایی روزانه ما مصرف شوند؟

بررسی ها نشان می دهند، سس انار از آن سس هایی است که 3 سال است وارد بازار شده است و برای انواع غذاهای گوشتی و دریایی و جوجه کباب مناسب است.این سس از ترکیب پوره انار، نمک ،شکر و آب تولید شده و از آسیب های عصبی و پیری ،پیشگیری از ابتلا به آلزایمر،پیشگیری و جلوگیری از سرطان و تنظیم هورمون های بدن نقش زیادی دارد. 
 
گفتنی است، برخی از شرکت های خوش ذوق آمده اند ماست پاستوریزه،سرکه،سبزیجات معطر،روغن مایع،شکر و نمک را با پودر خردل را مخلوط کرده اند و سس خوشمزه ای به اسم سس ماست درست کرده اند که از سس های ماستی خانگی بسیار بسیار خوشمزه ترند. 

نباید فکر کنیم سس لیمو یا سس ماست چون از لیمو و ماست تهیه شده اند،بهتر از مایونز معمولی بوده و کم ضرر ترند.ماده موثره موجود در این سس ها هم آنقدر ها نیست که بخواهیم مجوزی در زیاده روی مصرفشان باشد اما باید یادمان نرود همان طور که بخشی از جامعه دچار چاقی است،بخش دیگری هم دچار کمبود وزن است و اگر این سس ها با تنوعی که دارند،بتوانند اشتها را برای غذا خوردن باز کنند جای تقدیر دارند. 

نتایج مطالعات نشان می دهند، سس چیلی تای(سس تند)، سس مخصوص ساندویچ  حاوی ماده ایی به نام کسپیسین هاست که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای کاهش وزن خوب است  اما برای فردی که دچار زخم معده یا زخم اثنا عشر است، همچنین  فردی که دچار مشکلات شبکیه است ،مضر است.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: آرادنوروزیسسفروشگاهزنجیره ایمخصوصسیب زمینیکچاپمایونزسفیدقرمزتند
[ جمعه 16 خرداد 1393 ] [ 15:55 ] [ Admin ]

مصرف مواد یخی مانند بستنی‌های یخی و شربت‌های خانگی که به صورت یخی تهیه می‌شوند، عطش ناشی از گرمای تابستان را از بین می‌برد.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

دکتر خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: بر خلاف تصور علوم، مصرف نوشابه عطش موجود در بدن را از بین نبرده، بلکه آن را تشدید می‌کند. 
 
وی با اشاره به یخ بودن موادی مانند شربت آبلیمو و یا شربت آلبالو که به طور خانگی تهیه شده است، افزود: مصرف این نوع مواد در کاهش عطش ناشی از گرمای تابستان بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود افراد به جای استفاده از انواع بستنی و نوشابه‌های خنک، خود اقدام به تهیه مواد یخی خانگی کنند. 
 
وی همچنین در خصوص مصرف بستنی در فصل تابستان خاطرنشان ساخت: حالت یخ بودن بستنی خوب است، اما نباید در مصرف آن افراط نمود و به طور معمول هفته‌ای یک یا دو بار مصرف بستنی توصیه می‌شود تا چربی‌ها و مواد قندی موجود در آن به سلامت بدن آسیب نرساند. 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: آرادنوروزیبستنییخیخیعطشتابستانخوراکی
[ جمعه 16 خرداد 1393 ] [ 15:41 ] [ Admin ]

بسیاری بر این باورند که مصرف ماءالشعیر در هر صورت باعث چاقی می شود اما این باور درست نیست و به نوع و میزان آن بستگی دارد.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ماءالشعیر دارای مقدار قابل توجهی کالری است با این حساب اگر خوردن ان به صورت یک عادت روزانه دربیاید،فرد بخشی از کالری خود را از راه مصرف ان به دست می اورد اما چون ماءالشعیر باعث سیری نمی شود، فرد برنامه تغذیه روزانه اش را ادامه می دهد. 
بررسی ها نشان می دهند، این کالری های اضافه باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و کمر شده و باعث چاقی موضعی می شوند. 

گفتنی است، با مصرف روزانه ماءالشعیر بین 120 تا 150 کالری انرژی اضافی وارد بدن می شود که در ماه به رقم خطرناک و ترسناک یک کیلوگرم چربی اضافه می رسد. 

اگر مصرف ماءالشعیر به صورت عادت درنیاید و فرد هر از گاهی از آن استفاده کند تاثیری روی اضافه وزن فرد ندارد.البته مصرف هر نوع خوراکی پر کالری که باعث دریافت کالری اضافه شود، می تواند به بروز چاقی موضعی در ناحیه شکم و کمر منجر شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: نوشیدنیچاقیماءالشعیرآراد نوروزی
[ دو شنبه 12 خرداد 1393 ] [ 11:25 ] [ Admin ]

برخی از خوراکی‌ها در صورت ترکیب بامواد غذایی دیگر می‌توانند خواص درمانی چندین برابر کسب نمایند.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

برخی از مواد غذایی برای اثربخشی بهتر و تأثیر بالاتر خواص درمانی لازم است درهنگام مصرف با همدیگر ترکیب شوند، از جمله این خوراکی‌ها اسفناج و لیمو می باشند.
 
گفتنی است، اسفناج دارای مقدارقابل توجهی آهن است که مصرف لیمو در غذا به همراه آن سبب جذب بیشتر آهن توسط بدن فرد می‌گردد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، یکی از سبزی‌های بسیار مفید برای بدن گوجه فرنگی است که  دارای خواص ضد سرطانی فراوانی است، پزشکان توصیه می‌کنند برای افزایش خواص ضد سرطانی گوجه فرنگی افراد آن را به همراه روغن زیتون مصرف نمایند.
 
مصرف روغن زیتون به همراه گوجه فرنگی سبب کاهش "کلسترول بد خون"، "کاهش فشار خون " وهمین طور جلوگیری از رشد "سلول‌های سرطانی "می شود.
 
پژوهشگران در یک تحقیق منحصر به فرد همچنین دریافته‌اند که مصرف ماهی و پودر کاری به همراه همدیگر نیز می‌تواند سبب افزایش سلامت قلب و "جذب امگا سه "بیشتر ماهی توسط بدن شود این ترکیب همینطور می‌تواند سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان در افراد شود.
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: ماهیگوجه فرنگیآهنفشارخونکلسترولاسفناج
[ جمعه 23 اسفند 1392 ] [ 18:32 ] [ Admin ]
دانشمندان خوردن دارچین را با برخی خوراکی‌ها به نسبت برخی دیگر برتر می‌دانند زیرا معتقد هستند در این حالت خواص دارچین چندین برابر می‌شود.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

مصرف دارچين از قديم در طب سنتي رايج بوده و در درمان بسياري از مشكلات مانند فشار خون، قندخون بالا و همينطور مشكلات مربوط به كليه مورد استفاده قرار مي گرفت.
 
گفتني است، امروزه دارچين به انواع حالات مصرف مي شود، مانند خميردندان دارچيني، آدامس، انواع شيريني ها، خرما با طعم دارچين و ساير مواد غذايي اما بهترين نوع براي خوردن، چاي دارچيني است.
 
بررسي‌ها نشان مي دهند، چاي دارچيني به دليل سهولت هضم در بدن مي تواند حجم بيشتري از دارچين را به بدن برساند و به همين دليل توصيه مي شود افراد از چاي با طعم دارچين در رژيم غذايي خود بهره ببرند.
 
دانشمندان براي استفاده‌ي موثرتر از خواص دارچين مصرف تازه آن را توصيه مي كنند.
 
گفتني است، افراد باردار، مادران شيرده و افراد مبتلا به مشكلات "دستگاه گوارش" بايد براي مصرف دارچين با پزشك مشورت نمايند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: دارچينگوارشرژيم غذاييآدامس
[ سه شنبه 22 بهمن 1392 ] [ 22:15 ] [ Admin ]
اگر قصد باردار شدن دارید برای تقویت خود بدون تجویز پزشک مولتی ویتامین مصرف نکنید زیرا تبعات سوء برای شما دارد.
______________________________________________________________________________________________________________________________________

زنانی که در آستانه بارداری قرار دارند و  هم زمان قرص مولتی ویتامین مصرف می کنند خطر سقط جنین در آنها بیشتر است مصرف قرص مولتی ویتامین به صورت منظم در 6 هفته قبل از بارداری تا 32 درصد خطر سقط جنین را افزایش می دهد.
 
بررسی ها نشان می دهد، دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی زنان  توانستند خطرات مولتی  ویتامین ها را بر روی  جنین ها دریابند اما هنوز نمی دانند چرا مولتی ویتامین ها به این اندازه تاثیر منفی روی جنین ایجاد می کنند.
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، نادیده گرفتن بهداشت دهان و دندان نیز در زنان باردار به اندازه مصرف مولتی ویتامین ها باعث سقط جنین می شود از این رو زنان باردار نباید بدون اجازه پزشک آنها را مصرف کنند.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنکاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: بارداريمولتي ويتامينسقط جنین
[ سه شنبه 22 بهمن 1392 ] [ 22:12 ] [ Admin ]
قبل از آنکه به سراغ درمان های گران قیمت برای زیبایی پوست صورتتان بروید می توانید مصرف این میوه ها و سبزیجات و تاثیر معجره آسای آن بر پوست صورتتان را امتحان کنید.
___________________________________________________________________________________________________________________________________

انواع میوه ها دارای خواص درمانی مختلف و منحصر به فرد برای سلامت پوست هستند اما برخی به صورت منحصر به فرد شادابی و طراوت را به پوست صورت باز می گردانند.
 
گفتنی است، از جمله میوه های موثر در کاهش "چین و چروک های صورت" اسفناج، گوجه فرنگی، هویج، خیار و پرتقال خونی است.
 
بررسی ها نشان  می دهند، این میوه ها همگی دارای ترکیبات خاصی هستند که می تواند مانع از پیر شدن سلول های پوستی، تاثیر "نور ماورای بنفش خورشید" بر پوست، لکه های ایجاد شده در اثر چین و چروک و همینطور آبرسانی بافت های دچار چروک شوند.
 
پزشکان در عین حال خواص درمانی فراوان دیگری را در این میوه ها تشخیص داده اند و افراد را به وارد کردن این مواد غذایی به رژیم غذایی هفتگی خود توصیه اکید می کنند.
 
خواص این میوه ها و سبزیجات بر پوست تا به آن حد قوی و تاثیر گذار است که برخی از پزشکان متخصص پوست و مو آنها را با انجام درمان های دوره ای با اشعه لیزر برای جوانسازی پوست یکسان می دانند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: پوستجوانسازيليزردرمانيرژيم غذايي
[ سه شنبه 22 بهمن 1392 ] [ 22:4 ] [ Admin ]

درست است که چای شیرین در وعده صبحانه مزه خوب و دلچسبی دارد اما شکر برای مغزتان مفید نیست و سلامت شما را تهدید می کند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

شکر همراه با چای می تواند سلامت دندان ها و کبد را به خطر بیاندازد و وزن را بالا ببرد. 
 
بررسی ها نشان می دهند مصرف مداوم شکر در وعده صبحانه روی عملکرد مغز هم تاثیر گذاشته و کارایی آن را کاهش می دهد و دانشمندان در این زمینه پژوهش های مختلفی را انجام داده اند. 
 
گفتنی است آن دسته از رژیم های غذایی که فقط شامل قند و "فروکتوز" هستند فعالیت های مغز را تحت تاثیر قرار می دهند چون توانایی انسولین را برای کمک به سلول های مغز مختل می کند. 
 
قند فروکتوز در میوه ها نیز یافت می شود اما قند آن برای بدن مشکل زا نیست و مشکل زمانی ایجاد می شود که شکر همراه با نوشیدنی های داغ به ویژه در وعده صبحانه مصرف شود و متخصصان توصیه می کنند برای سلامت تان مصرف شکر را محدود کنید و به جای آن از "اسید های چرب امگا 3" در وعده صبحانه استفاده کنید زیرا مصرفشان باعث افزایش هوش و حواس می شود.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: چای شیرینمغزصبحانهشکرچای
[ شنبه 19 بهمن 1392 ] [ 15:42 ] [ Admin ]

اگر برای لاغر شدن به سراغ این نوشیدنی می روید باید بدانید این نوشیدنی اشتهایتان را تحریک می کند و باعث گرسنگی شما می شود.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



محققان بر این باورند نوشابه و آب مبوه های رژیمی هیچ تاثیری در لاغری ندارند و این نوشابه ها کلید کاهش وزن نیستند. 
 
از نظر آن ها کسانی که نوشابه های رژیمی می خورند درست است که از نوشیدن آن کالری کمتری می گیرند اما میل شان به هله هوله خوری بیشتر می شود و تا پایان روز بیشتر از حد
 
نیازشان کالری دریافت می کنند. 
 
شیرین کننده های مصنوعی که از آن ها در نوشابه ها استفاده می کنند مراکز پاسخگویی بیشتری را در مغز فعال می کنند و با این کار ظرفیت جذب انرژی در مغز را بالا می برند. 
 
اگر دنبال لاغری هستید باید مصرف هر نوع آب میوه و نوشیدنی های رژیمی را قطع کنید و آن ها را از منزلتان خارج کنید تا هوس خوردنشان به سرتان نزند. 

 

 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: نوشابهرژیمکالریوزن
[ شنبه 19 بهمن 1392 ] [ 15:38 ] [ Admin ]

بیسکوئیت‌های بسیاری با طعم‌های متفاوت وجود دارد؟ آیا می‌دانید کدام یک از آن‌ها سالم‌تر و بهتر هستند؟

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

اولین بیسکوئیتی را که خورده‌اید، آن هم با شیر، یادتان هست؟! بله،‌‌ همان بیسکوییت‌های مادر معروف که این روز‌ها جای خود را به نسل تازه‌ای از بیسکوییت‌ها داده‌اند که به ویفر (البته با طعم‌های مختلف) شهرت یافته و در دسترس‌اند..... 
ویفر از جمله بیسکوییت‌هایی است که معمولا به دلیل آنکه راحت‌تر خورده می‌شود، والدین آن را برای فرزندانشان بیشتر خریداری می‌کنند. 
 
برخی معتقدند ویفر بر سایر بیسکوییت‌ها ارجحیت دارد و سالم‌تر است؛ با این باور که در تولید این بیسکوییت از حرارت کمتری استفاده می‌شود و همین موضوع بر ارزش تغذیه‌ای آن خواهد افزود؛ در حالی که از نظر علمی، این‌طور نیست. 
در واقع، ویفر بیسکوییتی است که بین نان‌های آن کِرِمی وجود دارد که از روغن و شکر تهیه شده. 
 
بنابراین در مقایسه با سایر بیسکوییت‌ها باید گفت روغن و شکر استفاده ‌شده در آن زیاد‌تر بوده و از این نظر نمی‌توان گفت سالم‌تر است. 
 
باید گفت از میان بیسکوییت‌ها، انواع سبوس‌داری که از آرد کامل تهیه شده‌اند بر سایر بیسکوییت‌ها برتری دارند؛ زیرا در این محصولات روغن و شکر کمتری به کار رفته و از این نظر مصرفشان در مقایسه با سایرین به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود. 
 
در کل، باید گفت بیسکوییت محصول نسبتا خوبی است و به عنوان میان‌وعده صبح و عصر مصرف آن همراه با چای کم‌رنگ و یا شیر هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان به ویژه اگر با آرد کامل و روغن و شکر کم تولید شده باشد، توصیه می‌شود. البته این دسته از خوراکی‌ها به دلیل ماهیت پرکالری بودن باید در محدوده مشخصی به مصرف برسند، زیرا حتی یک بیسکوییت اضافی هم می‌تواند اضافه وزن و چاقی به بار آورد.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ یک شنبه 6 بهمن 1392 ] [ 21:49 ] [ Admin ]

6 غذای مغز در وعده صبحانه می‌تواند عاملی برای "ارتقای وضعیت مغزی" فرد در طول روز باشد.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 این 6 ماده غذایی در صورتی که در وعده صبحانه گنجانده شوند تأثیرات بسیاری در عملکرد مغز خواهند گذاشت.

 

بری دیدن بقیه به ادامه ی مطلب بروید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: صبحانهغلاتتخم مرغانگور
ادامه مطلب
[ جمعه 4 بهمن 1392 ] [ 13:23 ] [ Admin ]

اگر رژیم گرفته‌اید و میزان کالری دریافتی‌تان را کاهش داده‌اید باید بدانید که برای لاغر شدن بهتر است شب‌ها غذای سبکی میل کنید.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

محققان، پژوهشی روی خانم‌های چاق با شاخص توده‌ی بدنی 32 که از سندرم متابولیک هم رنج می‌بردند انجام داده و به این نتیجه رسیدند زمانی که فردی رژیم گرفته است بهتر است صبح‌ها بیشتر و شب‌ها کمتر غذا بخورد.
 
در این پژوهش خانم‌هایی حضور داشتند که رژیم غذایی کم کالری داشتند یعنی قرار بود روزانه 1400 کیلوکالری دریافت کنند.
 
گروهی از این شرکت‌کننده‌ها 700 کیلوکالری برای صبحانه، 500 کیلوکالری برای ناهار و 200 کیلوکالری برای شام دریافت کردند در حالی که گروه دوم 200 کیلوکالری برای صبحانه، 500 کیلوکالری برای ناهار و 700 کیلوکالری برای شام مصرف کردند.
 
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد گروهی که صبح‌ها کالری بیشتری دریافت کرده‌اند نسبت به گروه دوم وزن بیشتری از دست داده و لاغرتر شدند. علاوه بر این مشاهده شد که میزان تری گلیسیرید گروه اول در مقایسه با گروه دوم به میزان 33.6 درصد کاهش یافته است.
 
محققان به افرادی که چاق هستند و از سندرم متابولیک (شکم بزرگ) رنج می‌برند توصیه می‌کنند که کالری‌های دریافتی‌شان را در طول روز تقسیم کنند و صبح‌ها بیشتر از شب‌ها غذا بخورند. در این صورت بهتر به هدف خود می‌رسند و لاغرتر می‌شوند.
 
این در حالی بود که میزان "تری گلیسیرید" افرادی که شب‌ها کالری بیشتری دریافت کرده بودند با افزایش 14.6 درصدی همراه بوده است.
 
میزان قند خون، انسولین و احساس گرسنگی در گروه اول کمتر تخمین زده شد و همچنین مشاهده شد که این گروه بیشتر از گروه دوم احساس سیری داشته است.
 
محققان به افرادی که چاق هستند و از "سندرم متابولیک" (شکم بزرگ) رنج می‌برند توصیه می‌کنند که کالری‌های دریافتی‌شان را در طول روز تقسیم کنند و صبح‌ها بیشتر از شب‌ها غذا بخورند. در این صورت بهتر به هدف خود می‌رسند و لاغرتر می‌شوند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 23 دی 1392 ] [ 19:26 ] [ Admin ]

روغن‌های صنعتی كه در تهیه چیپس‌ها و سایر اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شكم و سایر مشکلات گوارشی می‌شود و مصرف آنها باعث می‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی كه پوست را شاداب می‌كنند، بروند.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 متخصصان تغذیه می‌گویند 7 غذا وجود دارد که حتما باید از مصرف آنها اجتناب کرد و مخصوصا سالمندان باید از مصرف آنها خودداری كنند .
 
فست فود : لازم نیست در مورد "غذاهای آماده" زیاد صحبت کنیم، چرا که بیشتر افراد در مورد مضرات آنها زیاد شنیده‌اند. تنها یک جمله کافی است. فست‌فود نخورید.
 
روغن‌های اشباع : از خریدن و خوردن کلوچه‌ها، شیرینی‌ها، فست‌فود و یا هر غذایی که با "روغن‌های اشباع" تهیه شده خودداری کنید تا هم جلوی "بیماری قلبی" را بگیرید، هم جلوی پیری را.
 
روغن‌های صنعتی : روغن‌های صنعتی كه در تهیه چیپس‌ها و سایر اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شكم و سایر "مشکلات گوارشی" می‌شود و مصرف آنها باعث می‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی كه پوست را شاداب می‌كنند، بروند.
 
نیترات‌ها : نیترات‌ها كه به میزان زیاد در هات‌داگ‌ها و گوشت‌های نمک‌سود وجود دارند، سرطان‌زا هستند و توصیه می‌شود اگر غذاهایی که حاوی نیترات‌هاست، مصرف می‌کنید، حداقل از "ویتامین‌ C "بیشتری استفاده کنید تا از تاثیر این مواد روی معده شما کاسته شود.
 
چربی‌های اشباع حیوانی : این چربی اشباع درون برخی گوشت‌های قرمز پرچرب، پوست مرغ و همچنین در "لبنیات پرچرب" موجود است و بهتر است در مصرف آنها حد تعادل رعایت شود.
 
میان‌ وعده‌های شور : مصرف میان‌ وعده‌های شور باعث افزایش فشار خون شده و تحقیقات نشان داده مصرف زیاد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن و همچنین پیری پوست می‌شود.
 
غذاهای فریز شده : این غذاها به‌طور طبیعی برای سلامت بدن مضر نیستند البته اگر به‌ طور مناسب فریز شوند. اما اگر می‌توانید غذاهای تازه مصرف کنید، خوردن گوشت، غلات و "فیبرها" به‌صورت تازه كه حاوی مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری است، توصیه می‌شود.
 
منبع : salamat.ir
 

 
 
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 23 دی 1392 ] [ 19:21 ] [ Admin ]
دانشمندان هشدار می‌دهند که گاهی اوقات بوییدن غذاهای خوشمزه می‌تواند سبب ایجاد سرطان‌های خطرناک در افراد شود.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-

 پژوهشگران در نتایجی تکان‌دهنده دریافته‌اند که بوی گوشت کبابی در محیط بسته می‌تواند به اندازه‌ی استشمام "بوی اگزوز خودرو" برای سلامتی بدن مضر باشد.
 
گفتنی است، دانشمندان ترکیبات سرطان‌زای جدیدی را در دود حاصل از گوشت کبابی به‌دست آورده‌اند که مشابه ترکیبات شیمیایی سرطان‌زا در دود اگزوز خودروها و وسایل نقلیه آلوده‌کننده هوا است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان با مطالعه بر روی افراد مبتلا به سرطان به ویژه "سرطان ریه" دریافته‌اند که این افراد در رژیم غذایی خود از گوشت کبابی بیشتر از سایر افراد استفاده می‌کردند.
 
پژوهشگران هشدار می‌دهند که با وجود مفید بودن کباب‌های پروتئینی به علت عدم داشتن روغن، افراد باید کباب را در محیط باز درست نمایند و یا از وجود یک "سیستم تهویه" مناسب در "محیط آشپزخانه" خود مطمئن باشند.
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
[ دو شنبه 23 دی 1392 ] [ 19:20 ] [ Admin ]
يافته‌هاي جديد دانشمندان نشان مي‌دهد در "مركز خريد" به ويژه فروشگاه‌هاي مواد غذايي قبل از آن كه قيمت كل محصولات خريداري شده را پرداخت كنيد كمي صبر كنيد.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 يافته‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه افراد هنگامي كه از فروشگاه‌هاي بزرگ و مراكز خريد  بسيار بزرگ خريد مي‌كنند و مايحتاج خود را تامين مي‌كنند به ميزان 35 درصد بيشتر محصولات مضر انتخاب مي‌كنند و سلامتي بيشتر در خطر مي‌افتد.
 
گفتني است دانشمندان با انجام آزمايشاتي روي هزاران داوطلب دريافتند كه افراد براي خريد غذا و محصولات غذايي بيشتر پول پرداخت مي‌كنند و سريعتر كارت مي‌كشند اما پژوهشگران معتقدند قبل از كارت كشيدن بايد كمي صبر كنيد و محصولات انتخاب شده را مرور كرد و آن‌هايي را كه مورد نياز نيست و براي سلامتي مضراند جدا كرد.
 
نتايج مطالعات نشان مي‌دهند اگر مي‌خواهيد سلامتي خود را افزايش دهيد و بدن خود را در مقابل بروز بسياري از بيماري‌ها بيمه كنيد بايد از پول نقدي به جاي كارت هنگام بهاي پول استفاده كرد.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیهنکته های خانه داری
[ دو شنبه 23 دی 1392 ] [ 19:6 ] [ Admin ]

مصرف غذاهای سالم‌تر نه تنها به افزایش طول عمر منجر می‌شود بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهد.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

معتقدند زنان میانسالی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند اغلب زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری دارند. زنانی که در اواسط عمر خود "الگوهای تغذیه‌ای" سالم‌تری دارند احتمال اینکه تا سن ۷۰ سالگی و بیشتر عمر کنند به مراتب بالاتر است.

 
مصرف غذاهای سالم‌تر نه تنها به افزایش طول عمر منجر می‌شود بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهد. تغذیه مناسب خطر بروز مشکلات و "ناراحتی‌های جسمی" و روانی و حتی احتمال ضعف حافظه را نیز به میزان چشمگیر کاهش می‌دهد.
 
"رژیم غذایی مدیترانه‌ای" شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، "روغن زیتون" و ماهی است و در عین حال میزان "مصرف گوشت قرمز" و فرآوری شده و همچنین چربی‌ها در این نوع رژیم غذایی کمتر است.
 
منبع: سیمرغ

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: رژیمزنانماهیگوشت
[ جمعه 13 دی 1392 ] [ 15:31 ] [ Admin ]

اگر مثلا وارد آشپزخانه می‌شوید و دور خودتان می‌چرخید که برای چه آنجا رفته‌اید زمان آن رسیده دستی به سر و گوش حافظه‌تان بکشید.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________--

برای دیدن بقیه به ادامه ی مطلب بروید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: حافظهمغزآلزایمر
ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 دی 1392 ] [ 13:58 ] [ Admin ]

تحقیقات کارشناسان تغذیه نشان می‌دهد که مواد نشاسته‌ای می‌توانند باعث افزایش
انرژی بچه‌ها شوند و میزان آزار و اذیت آن‌ها را افزایش دهد.

________________________________________________________________________________________________________________________________

مواد غذایی نشاسته‌ای مانند سیب زمینی سرخ کرده، نان‌های آرد سفید، برنج خارجی و ... باعث تحریک ترشح هورمونی در بدن کودک می‌شود و کودک را بسیار پر جنب و جوش و مضطرب می‌کند. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، خامه‌ها و مواد قندی و بسیار شیرین مانند آب میوه‌ها "سیسنم عصبی" را پیش فعال می‌کند اما مواد غذایی مانند شیر، پنیر، نان جو، سبزیجات سرخ شده، ذرت و ... می‌تواند آرام بخش باشد و باید در "رژیم غذایی" کودکان گنجانده شود. 
 
 نتایج مطالعات نشان می‌دهد آجیل‌ها و پودر شکلات، نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، نسکافه و ... کره و بستنی می‌توانند کودکان را آرام کنند. 
 
مطالعات نشان می‌دهند خوردن تنقلاتی مانند "چیپس" و‌ پفک و آبمیوه‌ها سیسنم عصبی کودکان را دچار اختلال می‌کنند و باعث ایجاد بد خلقی و بهانه جویی در کودکان می‌شوند. 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسیتغذیه
برچسب‌ها: قهوهچیپسرژیم غذایی
[ دو شنبه 2 دی 1392 ] [ 13:55 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 412
بازدید کل : 50429
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .