get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





براساس جديدترين پژوهش هاي انجام شده افرادي كه به ميگرن مبتلا مي شود و در هنگام حمله ي ميگرن نسبت به نور حساسيت زيادي پيدا مي كنند تا 21 درصد در معرض ريسك خطر بروز سكته ي مغزي قرار دارند. گفتني است علت اين امر فشار بر مغز است كه سبب لخته شدن خون در بخشي از مغز و يا بروز خونريزي در رگهاي مغزي شده در اينصورت فرد دچار سكته ي مغزي مي شود. بررسي ها نشان مي دهند. اين مطالعه بر روي حدود 19000 زن و مرد در طول 26 سال صورت گرفته است. در موارد بسيار شديد حملات ميگرن حتي مي تواند باعث كوري و از دست دادن بينايي در افراد شود. پزشكان توصيه ي اكيد مي كنند تا افراد به هنگام بروز حملات ميگرن از درمان هاي خود سرانه خود داري كرده و با پزشك متخصص مشورت نمايند.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:1 ] [ Admin ]

برای برطرف کردن بوی بد از محیط خانه از برش‌های لیمو و چند عدد گیاه تازه رزماری استفاده کنید. 


برای این کار به : 
2 عدد لیمو برش خورده 
2 عدد ساقه رزماری دارای برگ 
و 4 پیمانه آب  نیاز دارید. 
 
تمام مواد را داخل تابه متوسط ریخته، با حرارت کم آن را به جوش آورید. بگذارید بوی خوش خانه را فرا گیرد.

نکته : دقت کنید آب داخل تابه خشک نشود. چون لیمو و رزماری سوخته بوی بدی به جا می‌گذارند. 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: نکته های خانه داری
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:59 ] [ Admin ]

بررسی محققان آلمانی نشان می دهد کیف پول ها بعد از 6 ماه حاوی 48 میکروب خطرناک و بیماری زا هستند. 
  و همینطور میزان آلودگی دسته های کیف و کیف پول را می توان با سرویس بهداشتی برابر دانست. 
 به گفته محققان 72 نوع بیماری از طریق کیف پول و کارت های عابر بانک منتقل می شود  و دست به دست شدن میان افراد در مشاغل مختلف احتمال ابتلا به این بیماری ها را تا 50 درصد افزایش می دهد. 
 گفتنی است دسته کیف ها و حتی عابر بانک ها را حتما باید هفته ای یک بار با دستمال مرطوب تمیز کرد تا میکروب ها انتقال پیدا نکند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:56 ] [ Admin ]
مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد شستشوی بدن با آب داغ یا ولرم باعث شل شدن پوست و آسیب به بافت های زیر پوستی می شود. 

بررسی های دانشمندان نشان می دهد شستشوی سر و بدن با آب یخ و سرد نقش مهمی در سلامت بدن و افزایش انرژی دارد. 
 
هنگامی که در  مرحله آخر می خواهید موهایتان را آبکشی کنید حتما این کار را با آب سرد انجام دهید زیرا آب سرد تمام چربی ها را به يکباره از موها دور کنید و قطر موها را افزایش می دهد در نتیجه موهای پرپشت تری خواهید داشت. 
 
گفتنی است آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست سر و بدن شده و از ورود چربی ها و آلودگی ها به بدن جلوگیری می کند در نتیجه سر و بدن شما دیرتر کثیف خواهد شد.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران 

موضوعات مرتبط: متفرقه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:53 ] [ Admin ]

فواید میوه ها زمانی که هنوز کامل و نرسیده هستند حدود 40 درصد بیشتر است هرچه این میوه ها رسیده می شوند از میزان این باکتری های مفید روی آنها کاسته می شود. 
  
میوه ها را نارس تهیه کنید و در یخچال از آنها مراقبت کنید زیرا مطالعات نشان می دهند میزان ویتامین ها، املاح و مواد معدنی میوه و سبزیجات کال و نارس زیاد است و هنگامی که مصرف می شوند این باکتری های مفید، ویتامین های درون میوه را به آسانی جذب بدن می کنند. 
  
نتایج این مطالعات نشان می دهند میوه های کال و نارس همچنین باعث افزایش خون در سیستم گردش خون شده و خون رسانی را در بدن سریعتر انجام می دهند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:50 ] [ Admin ]

 

گیم استیک گجت کوچکی تحت اندروید است که در جیب جا می ‏شود و می‏ توان با وصل کردن آن به تلویزیون‏ های یو اس بی خور آن را تبدیل  به یک کنسول بازی کرد. شرکت سازنده گیم استیک گفته این گجت تا 29 اکتبر(7 آبان) امسال به بازار می‏ آید. 

چندوقتی است که خبر می ‏آید قرار است کنسول بازی اندروید به بازار بیاید اما حالا به نظر می‏رسد که تا 29 اکتبر(7 آبان) واقعا قرار است این کنسول به بازار بیاید. بعد از کلی تاخیر کنسول کوچک اندرویدی قرار است تا آخر ماه سپتامبر امسال راهی ویترین‌ها شود. طبق آخرین خبرهایی که از شرکت سازنده این کنسول و گروه سازنده Playjam  مخابره شده قرار است این کنسول تا 29 اکتبر امسال عرضه عمومی شود. گیم استیک نسبت به نمونه مشابه ‏اش اویا، کار حمل کنسول را ساده تر کرده، هم کوچک تر است و هم یک دانگل HDMI دارد که به راحتی به کنترولر کنسول وصل می‏ شود. قیمت این گجت هم تنها 80 دلار است که در شمال امریکا و انگلستان فروخته می‏ شود. رئیس گروه Play jam گفته که می‏خواهد کاربری این کنسول را فراتر ببرد و حتی به اسمارت تی وی ها هم وصل شود. Jasper Smith رئیس این گروه گفته:«کاری که می خواهیم انجام دهیم وصل کردن این کنسول به همه اسمارت تی‏ وی‏ هاست. برای این کار هم می خواهیم تا می توانیم بازار را گسترش دهیم و به ده‏ها میلیون کاربر این کنسول را بفروشیم.»

منبع:.مایکت دات آی آر


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اساندروید (گوگل)
برچسب‌ها: کنسولگیم استیکاندرویدبازار
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:46 ] [ Admin ]
چند وقتی است که خبر آمدن آیفون ۵ اس در بازار دیجیتال جهان می‌پیچد، اما حالا اولین تصاویر این اسمارت فون بر روی اینترنت قرار گرفته است

سایت TechCrunch اولین تصاویر اسمارت فون تازه آیفون را با رنگ‌های تازه‌اش پخش کرده. تا به حال گوشی‌های اپل تنها در رنگ‌های مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شد اما حالا رنگ طلایی را هم باید به آن اضافه کرد. گفته می‌شود رنگ طلایی این گوشی به سادگی با لایه گذاری آلومینیوم درخشان روی آن به دست آمده. اما آنهایی که می‌خواهند آیفونشان از طلای خالص درست شده باشد و روی آن جواهرکاری شده باشد دستشان باز است که سفارش دهند. همچنین بابت رنگ تازه اپل که آن را به نوعی فشن کرده است و مد روز کرده کار‌شناسان معتقدند در بازارهای کشورهای آسیایی هم با بازار خوبی روبرو خواهد شد. گفته می‌شود تا دهم سپتامبر یعنی دو هفته دیگر این گوشی رسما وارد بازار می‌شود. این گوشی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد و برای آن دکمه خانه تازه‌ای در نظر گرفته شده. همچنین سیستم عامل آیفون تازه مثل آیفون ۵ که قابل ارتقاست iOS۷ است.

 منبع:مایکت دات آی آر


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اسآي او اس (اپل)
برچسب‌ها: اولینتصاویرآیفونآیفون5اسپخش
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:45 ] [ Admin ]

در یک سوی میدان iOS از شرکت اپل و در سوی دیگر اندروید از کمپانی گوگل ایستاده‌اند. بیایید با استناد به آمار و ارقام دریابیم کدام یک از آنها در بازار دستگاه‌های قابل‌حمل, یعنی انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر گجت‌ها پیروز بوده‌اند. می‌خواهیم با استناد به آمار و اعداد ببینیم که برنده‌ی رقابت نفس‌گیر میان سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS کدام است؟!

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اساندروید (گوگل)آي او اس (اپل)
برچسب‌ها: سیستم عاملاندرویدآی او اس
ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:39 ] [ Admin ]
اندروید با هر بار به روز شدن و هر بار که نسخه تازه‌ای از این سیستم عامل به بازار می‌آید نام شیرینی تازه‌ای به خود می‌گیرد. مثلا اندروید 4.4 که آخرین نسخه تا به امروز است شده کیت کت. اما حالا بعدی را هندی‌ها قرار است انتخاب کنند.

به نظر شما اسم اندروید بعدی چیست، باز هم حتما اسم یک شیرینی تازه قرار است داشته باشد. در هندوستان گروهی تشکیل شده که دارند تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا نام اندروید بعدی را بگذارند Ladoo به معنی نوعی شیرینی هندی. شایعه شده بود که آخرین ورژن اندروید قرار است Key Lime Pie نام بگیرد که نام دسری امریکایی است، اما بعد از قراردادی با شرکت نستل قرار شد اسم ورژن جدید اندروید را بگذارند کیت کت که شکلاتی است ساخت این شرکت. همین گروه هندی که حالا می‌خواهند اسم ورژن جدید را انتخاب کنند قبل تر نیز گروهی راه انداخته بودند تا اسم اندروید 4.4 را بگذارند Kaju Katli که شیرینی معروف دیگری در هندوستان است. ورژن های مختلف اندروید از نظر انتخاب نام سرنوشت جالبی داشتند. انوع و اقسام نام شیرینی‌ها روی ورژن‌های مختلف اندروید قرار داده شده‌اند. اولین اندروید در سال 2007 به بازار آمد. بعد از ورژن یک در سال 2009 ورژن‌های تازه‌ای به بازار عرضه شد. اندروید 1.5 Cupcake نام داشت، اندروید 1.6 را دونات صدا می‌کردند. اسم های خوردنی‌های دیگری Eclair، Froyo، Gingerbread، Honeycomb، Ice cream sandwich، Jelly Bean و حالا هم KitKat نام‌های اندروید تا به امروز بوده‌اند.

موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اس
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:7 ] [ Admin ]
دستگاه‌های اندرویدی این روزها در جهان دارند فرمانروایی می‌کنند و پرفروش‌ترین گوشی‌ها و دستگاه‌ها تحت سیستم عامل اندرویداند. اما یکی از دلایل این اتفاق ممکن است اپلیکیشن آی سینکر باشد که دارد کاربران آیفون را به اندروید علاقه مند می کند.

همین هفته پیش که کنفرانس اپل برپا شده بود و کلی سیستم‌های جدید از این شرکت بیرون آمد خیلی‌ها با دیدن iOS7 تصمیم گرفتند بیایند سراغ اندروید که انعطاف پذیر تر و شکل و شمایل بهتری دارد. در واقع اپل در ورژن جدید سیستم‌عامل‌اش تغییر چندانی نداده بود و فقط کمی از نظر ظاهری آن تغییرات جزئی داده شده بود.  این روزها که 79 درصد بازار فروش اسمارت‌فون‌ها تحت سلطه اندروید است به نظر می‌آید این سیستم‌عامل سورس باز مناسب حال خیلی‌ها قرار گرفته و آنهایی که تنوع و زیبایی را بیشتر می‌پسندند به سراغ اندروید می‌آیند. اما اینکه چطور کاربران اپل به سمت اندروید کشیده شده‌اند جای سوال دارد. به نظر می‌آید این اتفاق با استفاده از اپلیکیشن تازه‌ای پیش آمده که اجازه می‌دهد کاربران آیفون فایل‌های آی تونز خودشان را به راحتی به اندروید و گوگل پلی که کاربردی شبیه آی تونز دارد منتقل کنند. این نرم افزار که آی سینکر نام دارد این اجازه را به کاربران می‌دهد تا فایل‌های آیفون خودشان را با اندروید همگام سازی کنند و به سادگی در اندروید بتوان آنها را اجرا کرد. آی سینکر یکی از 50 نرم افزار برتر سال 2013 است و کاربران زیادی با استفاده از این نرم افزار تا به حال فایل های مدیای خود را از آی‌تونز به اندروید منتقل کرده‌اند. 

 

 

منبع:مایکت


موضوعات مرتبط: آندروید و آی او اس
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 11:52 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 2222
بازدید کل : 52663
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .