get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





می‌دانیم که گوگل یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو است که قابلیت‌های زیادی دارد. تبدیل واحدهای مختلف اندازه‌گیری یکی از قابلیت‌های این موتور جستجو است.

______________________________________________________________________________________________________________________

برای دسترسی به قابلیت تبدیل واحدهای مختلف اندازه‌گیری کافی است عبارت UNIT CONVERSION را در گوگل جستجو کرده تا ابزار تبدیل واحدها را مشاهده نمایید.

 
اکنون از منوی کشویی موجود می‌توانید، واحد اندازه‌گیری و مقیاس‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده تا تبدیل واحد انجام شود.
 
از این پس و با استفاده از این روش ساده می‌توانید واحدهای اندازه‌گیری مختلف را به یکدیگر تبدیل نمایید.
 
 
باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیگوگلترفندواحداندازه گیریمقیاسقابلیتجستجوموتورموتور جستجوUNIT CONVERSION
[ پنج شنبه 16 مرداد 1393 ] [ 13:23 ] [ Admin ]

تحقیقات اخیر نشان می دهند سالمندانی که در رژیم غذایی روزانه خود به میزان زیادی از قند و انواع مواد نشاسته ای استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و اختلال ادراکی هستند.

متخصصان مرکز علوم پزشکی مایو کلینیک آمریکا در این مطالعه دریافتند سالمندان بالای 70 سالی که به جای کربوهیدرات بیشتر از پروتئین و چربی های سالم استفاده می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به ناتوانی های ذهنی قرار دارند.

متخصصان تغذیه معتقدند مصرف متعادل تمام گروه های مواد غذایی شامل پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها برای بدن ضروری است اما افراط در مصرف کربوهیدرات ها به ویژه قندهای ساده، تاثیر منفی بر روی توان ذهنی بر جای می گذارد.

این بررسی ها نشان داد سالمندانی که بالاترین میزان مصرف مواد قندی را دارند، 1.5 برابر بیشتر مستعد زوال عقل هستند اما آنهایی که در رژیم غذایی خود بالاترین میزان مصرف چربی های مفید و پروتئین را دارند در مقایسه با سالمندانی که کمترین میزان مصرف را دارند به ترتیب 42 و 21 درصد کمتر با خطر نارسایی های ادراکی و کاهش توان ذهنی مواجهند.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیپروتئینقندذهنمغزکاهشموادغذاییمواد غذاییکربوهیدرات
[ یک شنبه 12 مرداد 1393 ] [ 22:4 ] [ Admin ]

برای انجام هر فعالیتی اعم از بلند شدن از روی صندلی، کار در آشپزخانه یا راه رفتن در خانه انرژی لازم است و سوزاندن این انرژی در افراد چاق آداب و اصول خاصی دارد.

___________________________________________________________________________________________________________________________________

"شنا” یکی از ورزش‌هایی است که موجب انعطاف بدن شده و سالمندان حتما باید آن را جزو ورزش‌های اصلی در برنامه خود قرار دهند و مطالهات اخیر محققان نشان می دهد راه رفتن در آب 12 برابر پیاده روی کالری می سوزاند.

بررسی ها نشان می دهند، پیاده روی کم و انجام کارهای خانه فعالیت به حساب می آیند و انجام هر فعالیتی در کاهش وزن موثر است اما اگر بخواهیم برای سیستم تنفسی یا تقویت قلب و عروق ورزش کنیم باید طی زمان خاصی ضربان قلب بالا برود.

پزشکان به سالمندانی که دچار ضعف عضلانی، آرتروز و درد در ناحیه زانو های خود هستند توصیه می کنند با شنا کردن در آب و راه رفتن آرام در آب می توانند علاوه بر تقویت عضلات خود وزن خود را نیز کاهش دهند.

 

yjc.ir


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیورزشی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیswimmingswimgrannygrandpagrandmaشنامادربزرگپدربزرگآرتروز
[ یک شنبه 12 مرداد 1393 ] [ 15:56 ] [ Admin ]

زعفران حاوی ترکیب فعالی به نام کروسین است که از سلول‌های مغزی در برابر بیماری ام اس محافظت می کند.


این ماده در واقع از آسیب دیدن سلول‌هایی که غلاف میلین را در مغز تولید می‌کنند، جلوگیری می‌نماید. میلین لایه‌ای است که مانند عایقی محافظ در اطراف نورون‌ها (سلول‌های مغزی) قرار دارد.


بیماری ام اس در اثر التهاب سلول‌های مغزی ایجاد می شود. در حقیقت در این بیماری سلول‌های مغزی این لایه محافظتی خود را از دست می‌دهند. 

نتایج این پژوهش که در نشریه ایمونولوژی امریکا به چاپ رسید، امیدهای تازه ای را در جهت تولید داروهای جدید برای درمان بیماری ام اس به همراه داشته است.

 

 

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیsaffronflowerزعفرانگل زعفرانام اسمیلینمغزگلکروسین
[ یک شنبه 12 مرداد 1393 ] [ 15:29 ] [ Admin ]

هرچه روزهای تابستان طولانی تر و گرمتر می شوند، خنک ماندن در این هوا سخت تر و سخت تر می شود. برای خنک ماندن فقط نوشیدنی های یخی و خنک و کولر کافی نیست، غذاهایی که مصرف می کنید هم می توانند در این زمینه به کمکتان بیایند.

____________________________________________________________________________________________________________________________

در ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺳﺒﺰﯼ ﻫﺎﯼ ﺳﺮﺩ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﺳﻨﯽ ، ﺧﺮﻓﻪ ، ﺷﯿﺮ ﺧﺸﺖ ، ﻣﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺗﺮ ، ﮔﻮﺷﺖ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ ﺩﻭ ﺳﺎﻟﻪ ﻭ ﮔﻮﺷﺖ ﻣﺮﻍ ، ﺩﺭﺍﺝ ، ﻣﺎﻫﯽ ﺗﺎﺯﻩ ﯼ ﺑﯽ ﻧﻤﮏ ﻭ ﺷﯿﺮ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻮﯾﯿﺪﻥ ﻣﺸﮏ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﻨﯿﺪ (ﺳﺒﺐ ﺩﺭﺩ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺯﮐﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ) ﻣﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺗﺮ ﺭﻓﻊ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻭ ﺗﺮﺷﯽ ﺭﻓﻊ ﺻﻔﺮﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.

بررسي ها نشان مي دهند،ﻣﺎﻫﯽ ﺗﺎﺯﻩ ﯼ ﺑﯽ ﻧﻤﮏ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﮔﻮﺷﺖ ﻫﺎ ﺳﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﻊ ﮔﺮﻣﯽ ﻫﻮﺍ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﯿﺮ ﻭ ﻣﺎﺳﺖ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺭﺍ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ و پزشکان توصيه مي کنند مصرف 3 ليوان شير و يا ماست در طول روز مانع ايجاد گرمازدگي و تشنگي در شما مي شود.

گفتني است،هر روز صبح را با یک لیوان آب لیمو تازه شروع کنید. این نوشیدنی که کمی اسیدی است، به پاک کردن سیستم بدنتان و بالا بردن سطح انرژیتان کمک میکند و نوشيدن آن در سحر در روزهاي ماه رمضان انع تشنگي و احساس گرما در شما مي شود.

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیتابستانخنکمیوهکولرنوشیدنیشیرگوشتمرغزکام
[ چهار شنبه 1 مرداد 1393 ] [ 22:36 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد با خوردن برخی مواد غذایی می توان سنگ کلیه را از بین برد.

______________________________________________________________________________________________________________________________

پژوهشگران دانشگاه خنکن تایلند با بررسی وضعیت 31 بیمار مبتلا به سنگ کلیه دریافتند افرادی که روزانه 100 گرم الوئه ورای تازه در دو نوبت و هر بار 50 گرم مصرف کنند دچار سنگ کلیه نمی شوند.

بررسی ها نشان می دهند، مصرف روزانه یک یوان آب پرتقال و کلم و کاهو و اسفناج مانع از تشکیل سنگ کلیه می شوند.دلیل این ویژگی نیز ویتامین c موجود در آن هاست.آب پرتقال حاوی ترکیب نارنجین است که این ترکیب برای عملکرد کلیه ها مناسب است.

گفتنی است، کلسیم از منایع گیاهی باعث بروز سنگ کلیه نمی شود بنابراین مصرف برگ گل قاصدک ، اسفناج و گیاهان دیگر حاوی کلسیم به مقدار مشخص باعث بروز سنگ کلیه نمی شود و سبزیجاتی که دارای آب هستند مانند کلم و کاهو باعث تامین آب مورد نیار بدن شده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را به طور چشم گیری کاهش می دهند.

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیسنگکلیهپتکغذا
[ چهار شنبه 1 مرداد 1393 ] [ 22:28 ] [ Admin ]

تلفن همراه جدید ال جی به طور رسمی توسط این شرکت در تهران رونمایی شد.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

مدتی پیش بود که ال جی اولین تلفن همراه دنیا با نمایشگری که رزولوشن آن چهار برابر اچ دی یعنی 1440 در 2560 است را رونمایی کرد و حالا این محصول رسما توسط شرکت سازنده وارد ایران شد.

 
مراسم رونمایی از G3 امروز سی و یکم تیرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و این گوشی جدید با حافظه 16 گیگاباتی در معرض نمایش قرار گرفت تا بزودی وارد بازار سراسر کشور شود.
 
بر اساس اطلاعات دریافتی LG G3 با حافظه 16 گیگابایتی قیمتی در حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان دارد و تا یکماه دیگر مدل جدید آن با حافظه 32 گیگابایتی وارد بازار خواهد شد.
 
 
باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِیآندروید و آی او اساندروید (گوگل)
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیال جیجی 3گوشیهوشمندموبایلتلفنهمراهتلفن همراهگوشیهوشمندگوشی هوشمندایرانرسمی
[ چهار شنبه 1 مرداد 1393 ] [ 22:16 ] [ Admin ]

گران‌ترین تلویزیون دنیا با اندازه نمایشگر 105 اینچی منحنی که رزولوشن آن فوق اچ‌دی یا 4K است توسط سامسونگ ساخته شده و این تلویزیون غول پیکر حالا آماده فروش است.

 
 
بر اساس گزارش‌های دریافتی پیش فروش این محصول آغاز شده است.رزولوشن تصویر این تلویزیون 5120 در 2160 بوده که این عدد بیانگر آن است که صفحه این تلویزیون 11 میلیون پیکسل را در خود جای داده است.
 
بر اساس آخرین شنیده ها قیمت تلویزیون 105 اینچی منحنی سامسونگ یکصد و بیست هزار دلار اعلام شده است.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزی4kفور کافور کیسامسونگتلویزیوننمایشگراینچ105105 اینچیمنحنیگرانقیمتگرانقیمت
[ چهار شنبه 1 مرداد 1393 ] [ 22:10 ] [ Admin ]

اطلاعات موجود نشان می دهند که سونی پس از گذشت شش ماه از رونمایی تلفن همراه قدرتمند Xperia Z2،قصد دارد تا محصولاتی تازه را بر........

 

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیsonyxperia z 3سونیاکسپریااکسپریا زد321کامپکتاسنپ دراگون
ادامه مطلب
[ شنبه 21 تير 1393 ] [ 15:37 ] [ Admin ]

همه ما زمانی را برای گشت و گذار در دنیای وب اختصاص می‌دهیم، برای گذراندن این زمان لازم است مرورگری مناسب به همراه داشته باشیم چرا که مرورگر خراب باعث کاهش مصرف وقت و انرژی شما خواهد شد.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیموزیلاکروماینترنتاکسپلورراینترنت اکسپلوررسافاریمرورگرمناسب
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 تير 1393 ] [ 19:59 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 167
بازدید ماه : 1301
بازدید کل : 49951
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .