get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 2000 داوطلب زن و مرد دریافتند افرادی که اهمیت و توجه زیادی به سلامتی خود دارند بیشتر در معرض افسردگی هستند این افراد انگیزه خود را برای پرورش روح و جسم خود از دست می‌دهند و تنها به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند.
 بررسی‌ها نشان می‌دهند توجه به ظاهر و زیبایی نباید بیش از حدی باشد که فرد را دچار دغدغه کند و از زندگی خود به خاطر افزایش زیبایی‌اش بگذرد.نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد آینه از وسایلی است که باعث می‌شود فرد دچار افسردگی‌های مزمن شود و سلامتی‌اش به خطر بیفتد و هنگامی که فرد روبروی آینه می‌ایستد و تصویر خودش را در آینه می‌بیند امواجی از مغز ساطع شده که این امواج خود به خود باعث بروز افکار منفی می‌شوند.
 
منبع :باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش

موضوعات مرتبط: روانشناسی
[ جمعه 15 شهريور 1392 ] [ 21:44 ] [ Admin ]

متخصصان روان شناسی دریافته اند تحصيلات زیاد و درس خواند افراطی می تواند تاثیر مخربی روی سلامت روان داشته باشد. 
 
 به گفته این متخصصان هر چند نداشتن تحصيلات دانشگاهی و عالی آینده افراد را تحت تاثیر قرار می دهد اما افرادی که برای رسیدن به مدارج علمی همه وقت و انرژی شان را روی درس خواندن می گذراند به نتیجه ایده آل نمی رسند و در معرض ابتلا به افسردگی قرار می گیرند. 
 
بررسی ها نشان می دهند افراد باید هر چند وقت یک بار به مغز خود استراحت بدهند تا دچار افسردگی های روحی و روانی نشوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسی
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:54 ] [ Admin ]

يکي از بهترين مواد طبيعي براي از بين بردن بوي بد پا شستشو با محلول چاي است.
گفتني است پزشکان توصيه مي کنند تا افراد پس از اينکه کفش خود را از پا در آورند و پس از شستشوي آن با آب و صابون براي مدتي پاي خود را در محلول چاي سياه سرد قرار دهند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داری
ادامه مطلب
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:51 ] [ Admin ]

سیب باعث می شود تا پوست بهتر و راحت تر تنفس کند.

بررسی ها نشان می دهند ماساژ سیب با پوست باعث می شود تا تمام جوش ها از بین بروند و پوست دچار لطافت و پاکیزگی شود.

گفتنی است سیب زخم های روی پوست را درمان می کنند و آنتی اکسیدان مواد مغذی آن به راحتی جذب پوست می شود.

نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد سیب از میوه هایی است که در تمام فصول سال تقریبا وجود دارد و برای از بین بردن جوش های صورت می توانید از آن استفاده کنید.

منبع :باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیه
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:19 ] [ Admin ]

داشتن بدهی باعث افزایش فشار خون، تپش قلب و بروز استرس های ناگهانی می شود. 
  
در عین حال هر چه قدر میزان بدهی افراد بیشتر باشد میزان افزایش اضطراب و افسردگی و ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی  افزایش می یابد و زمینه بروز سکته را فراهم می کند. 
  
بنابر این متخصصان توصیه می کنند تا جایی که می توانید زیر بار قرض نروید تا سلامتیتان به خطر نیفتد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسی
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:16 ] [ Admin ]

دکترعلی ترکمان متخصص ارتوپد گفت: وقتی شکستگی اتفاق افتاد مهم ترين کار گروه درمانی و خود فرد فیکس کردن محل شکستگی با امکانات موجوداست. زمانی که شکستگی اتفاق می افتد که استخوان راستای طبیعی خود را از دست می دهد و اولین علائم شکستگی درد شدید تورم است.

 اگرشکستگی برای استخوان ایجاد شده باشد بو نیاز به انواع فیکساتورها مثل گچ باشد اما فرد به هر دلیل اقدام به دهان نکند و بگذارد گذاشت خود استخوان جوش بخورد ممکن است مشکلاتی برای فرد در آینده ایجاد می کند.اگر در حال شکستگی انجام نشود بعضی از استخوان ها مانند گردن ،استخوان ران اصلا جوش نمی خورد و فورا نیاز به اقلام درمانی لازم دارد.

 وی اشاره کرد: اگر بدون اقدام درمانی بگذاریم خود استخوان روند استحوان سازی و جوش خوردن راادامه دهد ممکن است در راستای طبیعی خود جوش نخورد و امکان ایجاد زائده وجود دارد  که ممکن است استخوان کوتاه تر شود و درنتیجه عملکرد طبیعی عضو ازبین می رود .

منبع:باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:7 ] [ Admin ]

علي اكبر كمالي كارشناس صنايع غذايي با بيان اينكه مخمرهاي نوشيدني كفير قادر به ساخت اسيدفوليك در بدن  است ، گفت: كمبود اسيدفوليك در زنان باردار بسيار شايع است اما مصرف اين نوشيدني به نحوي معجزه آسا موجب پيشگيري و درمان كم خوني و بسياري از بيمارها  در این افراد مي شود.

 

وي در ادامه در خصوص خواص درماني نوشیدنی كفير خاطر نشان كرد: اصلاح سيستم گوارشي در زمان مصرف داروهاي آنتي بيوتيك، افزايش حركات روده، رفع يبوست، پوكي استخوان، آلرژي، اسهال و ضد عفوني كردن روده از مهمترين خواص اين نوشيدني لبنی مفيد است.بيماراني كه مبتلا به عدم تحمل لاكتوز شير هستند، بايد كفير مصرف كنند چون ارگانيسم هاي آن قابليت تجزيه لاكتوز شير را دارد.بيماراني كه مبتلا به عدم تحمل لاكتوز شير هستند، بايد كفير مصرف كنند چون ارگانيسم هاي آن قابليت تجزيه لاكتوز شير را دارد.

او افزود: درمان اختلالات گوارشي اسهال، فشار خون،‌كنترل بيش فعالي از ديگر خواص مفيد اين ماده غذايي است.كفير، مانع تكثير باكتري هاي ترشح كننده سموم پوست و مو شده و در نتيجه موجب زيبايي پوست و تقويت سيستم ايمني بدن مي شود.مخمرهاي نوشيدني كفير سرشار از ويتامين هاي گروه b، نياسين، پيردوكسين و اسيدفوليك است كه براي زنان باردار معجزه مي كند

شايان ذكر است :نوشيدني كفير سرشار از فيبر، كلسيم و پروتئين است.اين نوشيدني مجموعه باكتريهاي مفيد و زنده است كه در تنظيم فشار خون نيز نقش مهمي دارد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیه
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:0 ] [ Admin ]

علي ترکمان، متخصص ارتوپد  گفت: پوکي استخوان در افراد مسن به دليل کاهش استخوان سازي و تغذيه نامناسب ايجاد مي شود که در صورت درمان نشدن مشکلات زيادي را براي افراد ايجاد ميکند.
 
وي افزود: شکستگي استخوان در افراد مسن تنها به دليل ضربه خوردن و افتادن از جايي نيست بلکه در صورت حاد شدن گاهي اوقات شکستگي ها خود به خود و مشکل زا است.
 
وي همچنین افزود: بيش ترين شکستگي هايي که در افرادي که داراي پوکي استخوان هستند ايجاد مي شود در ناحيه لگن و مچ دست است.
 
 وی خاطر نشان کرد: درمان پوکي استخوان با توجه به بالا رفتن سن دقت بيشتري نياز دارد و درمان هاي دارويي و پيشگيري از شکستگي هاي پي در پي تا حدي شدت بيماري را مي کاهد، البته در صورت حاد شدن جراحي اثر بهتري دارد.

 منبع:باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 22:55 ] [ Admin ]

شیرین زمانی فوق تخصص ارتوپد اطفال  گفت: لنگیدن پا در کودکان علل های مختلفی دارد و اغلب این لنگیدن ها در سنین 3 تا 5 سالگی بر اثر ضربه به مفصل لگن را ایجاد می کند و اگر این ضربه ها ایجاد عفونت کند معلمولا باید لگن افراد جراحی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات از نرسیدن خون به استخوان این لنگیدن ها ایجاد می شود و اگر جراحی در سنین زیر 6 سال اتفاق بیافتد با جراحی کردن و بستن، لنگیدن کودک بهبود یافت در سنین بالا تر دچار هیچ نوع مشکلی نمی شود ولی اگر با جراحی وبستن بهبود نیافت اگر در سنین بالاتر دچار مشکل شد بهبودی فرد بسیار سریعا اتفاق نمی افتد.

 

زمانی تصریح کرد: والدین باید این لنگیدن های کودک را جدی بگیرند و اگر مشاهده کردند پای کودک می لنگد او را به پزشک ارتوپد نشان دهند و اغلب این بیماری با جراحی بهبود می یابد.

 منبع:باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)

 

موضوعات مرتبط: دانستنیهامطالب علمی
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 22:42 ] [ Admin ]

 

خلیج فارس (یا شاخاب پارس) آبراهی است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه جزیره عربستان قرار دارد. مساحت آن ۲۳۷٬۴۷۳ کیلومتر مربع است، و پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون سومین خلیج بزرگ جهان بشمار می‌آید.

 

 

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


موضوعات مرتبط: دانستنیها
ادامه مطلب
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 22:28 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 ... 25 26 27 28 29 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 421
بازدید کل : 50438
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .