get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بعضی ها تصور می‌کنند داروخانه‌ها سوپرمارکت است و پزشک معالج هم یک واسطه نه‌ چندان موردنیاز است که تنها هزینه ویزیت را می‌گیرد اما این باور صحیح نیست. در بازار داروی کشور ما، داروهای بسیاری بدون نسخه به فروش می‌رسند اما نباید فراموش کنید دارو ماده‌ای شیمیایی است که در بدن واکنش‌های شیمیایی مهمی به وجود می‌آورد.

 
 اطلاعات شما از داروها تنها در حد اینکه آشناهایتان قبلا چطور آن را مصرف کرده‌اند، خلاصه شده و از تاثیرات آن ماده شیمیایی بر اعضای مختلف بدن بی‌خبرید. والدین معمولا به شیرخواران و نوپایان که قشر آسیب‌پذیری محسوب می‌شوند و نمی‌توانند به درستی علایم خود را توصیف کنند سرخود داروهایی می‌دهند که اصلا کار صحیحی نیست چرا که عوارض داروهای شیمیایی و حتی داروهای گیاهی در کودکان شدیدتر و شایع‌تر است.
 
در ادامه مطلب چند مورد از مهم‌ترین این داروها را برایتان فهرست کرده‌ایم.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآسپرینداروکودکفرزند9خودسرانه
ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 23:44 ] [ Admin ]

مهم نیست پیر ها با خوردن چه غذایی کالری دریافت می کنند بلکه تنها دریافت انرژی و میل شان به خوردن است که می تواند به زندگی آن ها کمک کند.

 
بررسی ها نشان می دهند، خوردن هله هوله هایی مانند پیراشکی، چیپس، بستنی و ... می تواند به نفع سلامت بیماران پیر تمام شود.این پژوهشگران می گویند بیمارام مسن میلی به غذا خوردن ندارند .به همین دلیل هر روز ضعیف تر می شوند.
 
گفتنی است؛ اگر هله هوله ها اشتیاق آن ها را به غذا خوردن بیشتر کند می توانید به جای خورشت قیمه به مادر بزرگ تان چیپس تعارف کنید و اگر از طعم آن خوشش آمد بدون ترس از بیمار شدنش بگذارید سرگرم هله هوله خوری شود.
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیمادر بزرگبستنیدوناتپیراشکیچیپسپفکهلههولههله هوله
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 23:39 ] [ Admin ]

اچ تی سی در حال تلاش برای ساخت اولین اسمارت فون خود با پردازشگر 64 بیتی است.

____________________________________________________________________________________________________________________________

شرکت تایوانی اچ تی سی در تلاش است تا یک تلفن همراه جدید با کد A11 را که در خط تولید تلفن های همراه Desire ساخته می شود را با پردازشگر 64 بیتی راهی بازار کند.

 
این محصول جدید دارای نمایشگر 4.7 اینچید با رزولوشن 480 در 854 پیکسل است و پردازشگر به کار رفته در آن اسنپدراگون 410 بوده که با فرکانس 1.4 گیگاهرتز کار می‌کند.این پردازشگر چهار هسته ای است.
 
همچنین دوربین A11 پنج مگاپیکسلی بوده و اندروید 4.4.2 روی آن نصب خواهد شد.
 
 
 
yjc

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیاچ تی سیبیتبیتی6464 بیتیموبایلگوشیهوشمندتایوان
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 22:58 ] [ Admin ]

زنان بیشتر از مردان در معرض کمر درد هستند و دلیل آن استرس، ضعف ماهیچه های گردن و شانه ها و ضعیف بودن ستون مهره ها، پوکی استخوان و حساسیت به درد است.

بررسی ها نشان می دهند، در طول دوره بارداری تغییرات هورمونی، افزایش وزن و کشیدگی ستون فقرات به سمت جلو و کشیدگی ماهیچه ها هنگام زایمان، باعث می شود خانم هایی که زایمان می کنند درد کمر را بیش از دیگران تجربه کنند.

گفتنی است، در خانم های میانسالی که پوکی استخوان دارند توجه به کمر درد بسیار اهمیت دارد زیرا بعد از 50 سالگی 40 درصد خانم هایی که دچار شکستگی ناشی از پوکی استخوان می شوند شکستگی ستون فقرات را تجربه می کنند.

 

yjc


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیزنانکمردردکمر دردماهیچهشانههورمون
[ یک شنبه 19 مرداد 1393 ] [ 22:12 ] [ Admin ]

اگر شما چربی شکم زیادی دارید، می‌توانید از همان روشهای کلی که برای کاهش وزن بکار می‌بردید، برای آب کردن چربی شکم هم استفاده کنید.

_______________________________________________________________________________________________________________________

داشتن برخی از چربی‌های شکم طبیعی است، و بخشی از اندام طبیعی و سالم شما بحساب می‌آید. اگر شما چربی شکم زیادی دارید، می‌توانید از همان روشهای....

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب رجوع کنید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیهورزشی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیچاقیلاقریروش
ادامه مطلب
[ یک شنبه 19 مرداد 1393 ] [ 21:55 ] [ Admin ]

سامسونگ قصد دارد تا یک ساعت هوشمند جدید را با ویژگی منحصر بفرد رونمایی کند.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

تمام ساعت‌های مچی هوشمندی که تاکنون رونمایی شده‌اند برای ارتباط و برقراری تماس به یک وسیله جانبی مانند تبلت و یا تلفن‌همراه نیاز دارند.

 
اما اخیرا اسناد یکی از پروژه‌های سامسونگ فاش شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال کار بر روی نسل جدید ساعت‌های هوشمند است که بدون نیاز به وسیله جانبی قابلیت اتصال به اینترنت و مکالمه را دارد.
 
این ساعت جدید Gear Solo نام دارد.اگرچه هنوز سامسونگ ساخت این ساعت را تایید یا تکذیب نکرده است.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیgearsologear solosamsungwatchساعتهوشمندسامسونگمکالمهمسیجتماس
[ یک شنبه 19 مرداد 1393 ] [ 21:44 ] [ Admin ]

یکی از عذاب آور ترین اتفاقاتی که طی روز میتواند اتفاق بیافتد وزوز گوش است. وزوز نوعی صدا است که در گوش و گاهی در سر حس میشود بدون اینکه این صدا منبعی خارجی داشته باشد.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

پژوهشگران می گویند نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که این امکان وجود دارد که مصرف قهوه خطر ابتلا به مشکلات شنوايي را کاهش دهد.

بررسي ها نشان مي دهند، محققان دریافتند، که مصرف روزانه چندفنجان قهوه به مدت چند سال، خطر بروز ناشنوايي را کاهش می دهد و وزوز گوش را از بين مي برد.

گفتني است؛ با افزايش سن مشکلات شنوايي به ويژه در آقايان افزايش مي يابد اما آمار ها نشان مي دهند افرادي که سال هاي طولاني حداقل يک فنجان قهوه در روز مصرف مي کردند کمتر با اين مشکل و عارضه هاي گوش دچار شده بودند.

نتايج مطالعات نشان مي دهند، قهوه در مقایسه با بیش‌تر سبزیجات و میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌های بیش‌تری دارد و مي تواند از عفونت گوش و وز وز گوش ها تا ميزان زيادي جلوگيري کند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: cofeeقهوهگوشوز وزمشکلاتشنوایی
[ یک شنبه 19 مرداد 1393 ] [ 13:10 ] [ Admin ]

ساعاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس، سقوط کرد.

_______________________________________________________________________________________________________________________________

لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.

هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد. 
 
بر اساس این گزارش، پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی که گفته می‌شود خلبان آن اوکراینی بوده است، ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند. 

 
این گزارش می‌افزاید: تعداد کشته‌های هواپیمای مسافری 40 نفر مسافر و 8 نفر خدمه بوده است و کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند. 

همچنین ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: بروز این سانحه هواپیمایی به علت از دست دادن یکی از موتورها بوده است.


دکتر امین صابرنیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ؛در خصوص حادثه سقوط هواپیمای تهران، طبس گفت: این هواپیما 40 مسافر و 8 خدمه و تیم پروازی داشته که در اثر سقوط برخی از این عزیزان فوت کرده‌اند ، همچنین در اثر سقوط این هواپیما در محل این حادثه 5 نفر مصدوم شده‌اند.

 
وی با بیان اینکه محل سقوط این هواپیما حوالی ورزشگاه آزادی بوده افزود:ساعت 9:30 صبح امروز این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد که سریعا تیم امدادی اورژانس در محل حادثه اعزام شدند.

صابر نیا ادامه داد: 5 مصدوم محل حادثه با امداد هوایی اورژانس به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شدند.

دکتر داورانی رئیس بیمارستان امام خمینی نیز گفت:مصدومان به بیمارستان امام منتقل شدند و سه نفر از مصدومان به علت سوختگی شدید به بیمارستان مطهری انتقال یافتند.


**5 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند

رئیس امداد و نجات کشور اعلام کرد:  5 نفر از مصدومان به بیمارستان پیامبران منتقل شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: مصدومانی که به بیمارستان منتقل شدند و یکی از مصدومام انتقال یافته به بیمارستان پیامبران فوت شد و 5 نفر بعدی به بخش عمومی منتقل شدند.

اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگار برگزار شده و اجازه حضور هیچ خبرنگاری داده نمی‌شود و نتیجه آن متعاقبا اعلام می‌شود.

سردار شریف:
هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه پاسداران نیست 

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، را تکذیب کرد.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است را تکذیب کرد. 

گفتنی است؛ پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند. 

کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند. 

گفتنی است: در این سانحه 8 کودک و 34 بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون 15 جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

درهمین راستا برخی از سایت‌ها این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که این خبر از سوی سپاه تکذیب شد.

ماموران آتشنشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما برای یافتن اجساد هستند**

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار داشت: در حال حاضر 7 ایستگاه آتش نشانی تجهیزات و خودروهای تنفسی مورد نیاز، جرثقیل، لودر، و همه خودروهای پشتیبیانی در محل حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای آتش نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما هستند تا اگر جسدی مانده تحویل اورژانس دهند.

مدیر عامل فرودگاه طبس : هواپیما هیچ گونه نقص فنی نداشته است

 

مدیر فرودگاه طبس نقص فنی هواپیما در فرودگاه طبس را تکذیب و اظهار کرد: از این هواپیما 4 فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپیمای سقوط کرده امروز هیچ گونه نقص فنی در فرودگاه طبس نداشته و شاید در فرودگاه های دیگر استانها دچار نقص بوده است.

داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی اعلام کرد: درصد سوختگی سه مصدوم منتقل شده به بیمارستان پیامبران بسیار بالا است . به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی بین 50 تا 60درصد سوختگی و نفر سوم دارای بیست درصد سوختگی است 

وی ادامه داد : زنده ماندن دو تن از این مصدومان در هاله ای از ابهام است و هنوز وضعت آنها دارای ثبات است . 

 

**سازمان هواپیمایی کشوری:علت حادثه در دست بررسی است

حمید حبیبی اظهار داشت: یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 صبح امروز در مسیر تهران -طبس دچار سانحه شد. 

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این هواپیما در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.

‌حبیبی اظهارداشت: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.


برچسب‌ها: سقوطهواپیماشهرکآزادیتهرانطبس
[ یک شنبه 19 مرداد 1393 ] [ 13:0 ] [ Admin ]

استفاده از نخ دندان فوایدی فراتر از تمیزی دندان‌ها دارد چرا که این عمل باعث می شود چندین سال به طول عمر شما افزوده شود.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

عده ای فكر می كنند كه نخ دندان برای بیرون آوردن غذاهای بین دندانهاست و لذا اگر غذایی دربین دندانها گیر نكند، احتیاجی به نخ دندان نیست .حال آنكه نخ دندان اصلاَ برای بیرون آوردن غذا از بین دندانها نیست. یعنی اگر هیچ غذایی بین دندانهای شما گیر نكند، بازهم لازم است حداقل یكبار در شبانه روز از نخ استفاده كنید .

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد، لثه ها ارتباط مستقیم و بسیار نزدیکی با طول عمر دارند و سلامت آن ها باع تضمین سلامت قلب و عروق می شود در نتیجه طول عمر نیز افزایش می یابد.

بررسی ها نشان می دهند، تحقیقات جدید باعث شود که شما در استفاده از نخ دندان انگیزه بیشتری داشته باشید. دانشمندان معتقدند کشیدن نخ دندان در طولانی‌مدت تاثیر بیش‌تری نسبت به جراحی پلاستیک در مبارزه با اثرات پیر شدن دارد.

نتایج مطالعات نشان می دهند اگر می خواهید عمر بسیار طولانی داشته باشید باید استفاده از نخ دندان به طور مرتب را جزو برنامه های زندگی تان فرار دهید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: نخدنداننخ دندانسلامتیطولعمرطول عمرلثه
[ جمعه 17 مرداد 1393 ] [ 15:44 ] [ Admin ]

 نزدیک به دو هفته است که ویندوز فون 8.1 به صورت نصفه و نیمه و برای تعداد محدودی از دستگاهها در حال پخش است.

________________________________________________________________________________________________________

برای دریافت ورژن جدید سیستم عامل موبایل مایکروسافت ابتدا باید دستگاه لومیا شما ورژن ویندوز فون 8 با آپدیت....

برای دیدن بقیه به ادامه مطلب رجوع کنید!


موضوعات مرتبط: مطالب علمیفناوری ITتکنولوژِی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیwndowsphone81lomianokiamicrosoftcryanویندوزفونویندوز فونلومیا
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 مرداد 1393 ] [ 13:33 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 374
بازدید کل : 50391
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .