get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 بعضی غذاها و نوشیدنی هایی که  ما  از طریق رژیم غذایی روزانه وارد بدن می کنیم تاثیر بزرگی بر سلامتی ما دارد  و همچنین در بوی بدن ما که  از طریق بزاق دهان، عرق، ادرار و مدفوع دفع می شود تاثیر گذار است. 

 
این نوشیدنی سالم بوی  ناخوشایند عرق را از بین برده  و سیستم گوارش را بهبود می بخشد. 
مواد لازم مورد نیاز : 
- 2 عدد سیب 
- 5 برگ کلم پیچ 
- آب  لیمو 
- 1 تکه زنجبیل 
- 1 دسته جعفری 
 
روش آماده سازی : 
مواد تشکیل دهنده  را با استفاده از آب سرد بشویید، و آنها را در مخلوط کن ریخته چند تکه یخ بریزید و بخوبی مخلوط کنید. این مخلوط  را در صبح با معده خالی یا بین وعده های غذایی بنوشید  

 

 

 


 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیهنکته های خانه داری
[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 19:27 ] [ Admin ]

آيا به دنبال رفع چاقي خود تا شب نوروز هستيد؟

آيا از چاقي رنج ميبريد؟

اين روش ها را در ادامه مطلب دريابيد


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیهنکته های خانه داری
ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 19:16 ] [ Admin ]

بررسی‌های جدید حاکی از آن است که جویدن آدامس سلامت دندان را همچون مسواک زدن و استفاده از نخ دندان حفظ می‌کند. به گفته متخصصان، آدامس جویدن برای مدت 10 دقیقه می‌تواند حدود 100 میلیون باکتری یا 10 درصد از حجم میکروبی بزاق دهان را از بین ببرد. 
 
بنابر مطالعه‌ای که در سال 2006 در مجله دنتال ریسرچ منتشر شد، به طور معمول در بیشتر آدامس‌های تجاری این محصول با شیرین‌ کننده‌ها، طعم دهنده‌ها و ترکیبی از دیگر مواد تولید می‌شود اما هم‌اکنون در تولید این آدامس‌ها شیرین کننده‌های مصنوعی مثل زایلیتول یا مانیتول جایگزین قند شده‌اند و جایگزین‌های بدون قند در واقع می‌توانند احتمال تشکیل زیست‌لایه دهانی که عامل رشد بیماری‌های عفونی و پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه است، کاهش دهد. 
 
در مطالعات پیشین همچنین تاثیر جویدن آدامس بر عملکرد شناختی ذهن، بهبود وضعیت روحی، هوشیاری و کنترل اشتها مشاهده شده است. اخیرا گروهی از متخصصان هلندی به بررسی نقش تاثیر جویدن آدامس در از بین بردن باکتری‌های دهان پرداختند. 
 
در این بررسی از تعدادی شرکت کننده درخواست شد در مدت زمان 30 ثانیه تا 10 دقیقه آدامس بجوند. پس از آن نمونه آدامس جویده شده مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد حدود 100 میلیون باکتری روی هر یک از این نمونه‌ها وجود دارد. همچنین آشکار شد تعداد این باکتری‌ها با افزایش مدت زمان جویدن آدامس بیشتر می‌شود. در عین حال متخصصان دریافتند پس از گذشت 30 ثانیه از مدت زمان جویدن، آدامس انسجام خود را از دست می‌دهد و این تغییر به این مفهوم است که در مجموع از تعداد باکتری‌هایی که جذب آدامس شده‌اند، کاسته شده است. 
 
 به گزارش مدیکال دیلی، برخی تولیدکنندگان آدامس عناصر فعالی را در تولید این محصول به کار می‌گیرند تا قابلیت آن را در کاهش پوسیدگی دندان و پلاک‌ها افزایش دهند و به همین دلیل از فلورایدها و ترکیب‌های آنتی میکروبی استفاده می‌کنند که البته بررسی تاثیر آنها بر دهان و دندان به شکل دقیق‌تر ضروری است.

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 19:2 ] [ Admin ]
برای فرونشاندن درد کلیه بر حسب بنیه بیمار در هر روز از پنج تا هفت لیمو خورده شود. در هفته اول هر روز یک لیمو را آب گرفته و با کمی آب، صبح ناشتا، ده دقیقه بعد از حمام 

صبح آن را بنوشید. در هفته دوم آب دو لیمو را باید به همین ترتیب بنوشید. این عمل می‌بایست تا هفته هفتم که تعداد لیمو در هر روز به هفت عدد می‌رسد ادامه پیدا کند.


بررسی ها نشان می دهند مصرف مداوم لیمو باعث تصفیه سیستم گوارشی می شود و سموم را از بدن دفع می کند.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند مصرف مداوم لیمو ترش از بروز سنگ کلیه پیشگیری می کند و باعث از بین بردن دردهای کلیوی و تقویت سیستم مجاری ادرار می شود.

مصرف یک یا دو عدد لیمو در روز می تواند بیماری های کلیوی را درمان کند و اگر با درد ناگهانی در زیر کمر خود مواجه شدید در مراحل اولیه می توانید با مصرف آبلیمو آن را تسکین دهید.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 18:19 ] [ Admin ]

با توجه به آخرین مطالعه نشان داده شده محققان به رهبری دکتر استیون Lipschultz، استاد و رئیس بخش اطفال در دانشگاه ایالتی وین و متخصص اطفال ارشد در بیمارستان کودکان میشیگان در دیترویت براین باورند که تعداد قابل توجهی از کودکانی که از علایم قلبی و عصبی رنج می برند این اختلالات بر اثر نوشیدنی های نامناسب به وجود می آید.
 
 نوشیدنی های انرژی زا کافئین دارویی و کافئین اضافی از منابع طبیعی است که می تواند به افزایش فشار خون و ضربان قلب منجر شود.
 
برخی از نوشابه های انرژی زا حتی تا 400 میلی گرم کافئین در هر قوطی یا بطری دارند و در مقایسه با 100-150 میلی گرم در یک فنجان قهوه می تواند برای بدن کودکان بسیار مضر باشد و آن ها را دچار مسمومیت کند.
 
 نوشیدنی های انرژی هیچ جایی در رژیم غذایی کودکان ندارند، می گوید و والدینی که سابقه بیماری های قلبی و یا عصبی دارند نباید این محصولات را برای کودکان خود خریداری کنند.

ترکیبات در نوشابه های انرژی زا میل به مصرف دخانیات را در بزرگسالی افزایش می تواند و می تواند زمینه ای برای بروز بیماری های قلبی و عصبی و مسمومیت های شدید باشد.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradآرادnorooziنوروزیانرژیانرژی زانوشابهنوشابه انرژی زاکودکانسمکافئینبیماریدخانیات
[ دو شنبه 26 آبان 1393 ] [ 21:17 ] [ Admin ]

همه‌ی ما به نحوی اضطراب و استرس را تجربه کرده‌ایم، از سخنرانی در برابر جمعیت گرفته تا جریمه شدن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل نبستن کمربند ایمنی در ماشین و موارد دیگر در زندگی که امروزه کم هم نیستند اما مطالعات جدید نشان می دهند چک کردن ایمیل هم به نوعی می تواند حالت پریشانی را افزایش دهد.

بررسی ها نشان می دهند، دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از افرادی که در محیط منزل هم مقداری از کارهای اداری را انجام می دهند سطح استرس بالاتری دارند.

گفتنی است، پژوهشگران بر این باورند در زمان استراحت استرس و اضطراب تا حدودی کاسته می شود اما انجام امور کاری می تواند میزان آن را چندین برابر کند و حالت پریشانی را در فرد برای ساعت های طولانی افزایش دهد.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیروانشناسی
برچسب‌ها: ایمیلای میلاضطراباسترس
[ پنج شنبه 1 آبان 1393 ] [ 15:48 ] [ Admin ]

شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد. 
 
شلغم را بدون پوست گرفتن و قطعه قطعه کردن و به صورت پخار پز پخت کنید. شلغم مواد معدنی فراوانی دارد که کلسیم و منیزیم از مهمترین این مواد است و برای رشد و نمو استخوان خصوصاً در نوجوانان، زنان باردار و زنان شیرده توصیه می شود. 
 
مقداری پتاسیم نیز در شلغم وجود دارد که در تنظیم فشارخون نقش دارد و همچنین فسفر و آرسنیک موجود در این گیاه برای تقویت گلبول‌های سفید و سیستم ایمنی مفید است و از همین رو شلغم برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال کاربرد بیشتری دارد. 
 
شلغم سرشار از ویتامین‌های گروهB است که برای درمان و پیشگیری از شوره سر مفید می‌باشد و همچنین اسید فولیک موجود در آن در درمان کم خونی کارآیی دارد. شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد. 
 
گوگرد، ویتامین C و فیبر از دیگر مواد موجود در شلغم است که این کارشناس تغذیه از آنها نام برد و یادآوری کرد: فیبر موجود در این گیاه در کاهش اسید اوریک، تری گلیسرید و کلسترول مفید است و از سرطان روده پیشگیری می کند.ترکیباتی در شلغم وجود دارد که برای کاهش قند خون در افراد دیابتی مفید است و همچنین مدر بودن شلغم می تواند در دفع سنگ مثانه تاثیر گذار باشد. 

موادی که در شلغم وجود دارد برای تسکین سرفه های سرماخورگی و تقویت سیستم تنفسی مفید می باشد.شلغم سبزی کم کالری است و در رژیم‌های لاغری جز سبزیجات آزاد محسوب می شود. 
وی گفت: همچنین در گذشته شلغم را به صورت پخته و له شده به صورت پمادی برای رفع ترک پا به کار می برده اند. 

شلغم را با پوست و بدون اینکه قطعه قطعه شود باید پخت، زیرا قطعه قطعه کردن موجب می‌شود بخش زیادی از مواد مغذی آن وارد آب شود و هدر برود. همچنین بهتر است موقع پخت شلغم از تماس مستقیم آن با آب جلوگیری کرد و شلغم را بر روی توری قرار داد تا با بخار آب قابلمه بخارپز شود. 

منبع: بیتوته


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: شلغمشورهسرشوره سرسرماخوردگیمیوهسبزیسبزیجات
[ پنج شنبه 1 آبان 1393 ] [ 15:45 ] [ Admin ]

موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و یک موز با اندازه متوسط، حدود 100 کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود 22 تا 25 گرم است که از نوع مناسبی است و

کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.

بررسی های اخیر محققان نشان می دهد نوشیدن شیر موز می تواند علاوه بر تامین انرژی اشتها را سرکوب کند و پروتئین موجود در شیر و موز مانع از افزایش اشتها می شوند.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از داوطلبانی که در رزیم غذایی آن ها لبنیاتی همچون شیر و میوه های مغذی و انرژی زا مانند موز و انبه وجود دارد روند عضله سازی در بدنشان بیشتر است و تجمع توده های چربی در بدن آن ها نسبت به سایرین کمتر است.

رژیم شیر و موز برای افرادی که اضافه وزن دارند و می خواهند سموم بدن خود را دفع کنند می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیموزشیرشیرموزشیر موزپروتئینسمومدفعدفع سموم
[ دو شنبه 7 مهر 1393 ] [ 14:9 ] [ Admin ]

اگر از دندان پزشکان بپرسید ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک چگونه باید باشد، احتمالا با این پاسخ مواجه خواهید شد که هیچ مدرک قطعی و محکمی وجود ندارد که ثابت کند بهتر است اول از نخ دندان استفاده کرد یا مسواک. در واقع اهمیتی هم ندارد که اول مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید. آنچه اهمیت دارد این است حتما روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید. بسیاری از مردم از هر دو روش استفاده می‌کنند و نتیجه یکسانی هم داشته است.
 
بیشتر دندانپزشکان معتقدند اگر از هرکدام از این دو روش استفاده می‌کنید و در 10 سال گذشته دندا‌‌ن‌هایتان سالم بوده‌اند لازم نیست روشتان را عوض کنید. به هر حال، استفاده از نخ دندان برای سلامت دندان‌ها و لثه مفید است و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان و از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود اما یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که وقتی از نخ دندان استفاده می‌کنید همه پلاک‌ها از بین نمی‌روند و ممکن است پلاک‌هایی که به نخ دندان چسبیده‌اند در دهان شما باقی بمانند، در حالی که اگر بعد از استفاده از نخ دندان مسواک بزنید همه این پلاک‌ها از بین می‌روند.
 
از دیگر مزایای استفاده از نخ دندان این است که فلوراید موجود در خمیر دندان در بین دندان‌های شما، جایی که قبلا پلاک بوده است، قرار می‌گیرد. پس اگرچه تفاوت چندانی بین ترتیب و توالی استفاده از نخ دندان و مسواک نیست، اما در مجموع می‌توان این‌طور توصیه کرد که مسواک زدن بعد از نخ دندان کشیدن اندکی بهتر از نخ دندان کشیدن بعد از مسواک زدن است.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکی
برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیدندانخمیردندانخمیردندانخمیر دندانمسواکفلورایدسلامتسلامتینخ دندان
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 16:38 ] [ Admin ]

محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین یک مانیتور قادر به ردیابی بیماری قلب و پوست را به طور پراکنده بر روی پوستبه صورتی توسعه داده اند که در صورت کم رنگ شدن به کاربر هشدار می دهد به بیماری فلبی عروقی و سایر بیماری ها مبتلا شده است.


این پچ طراحی شده شامل 3600 کریستال های مایع است که دمای پوست را به طور مدام اندازه گیری می کنند. با ردیابی این تغییرات در درجه حرارت، دستگاه می تواند میزان جریان خون به پوشنده لباس را که نشان دهنده سلامت قلب و عروق است نشان دهد و همچنین نظارت بر هیدراتاسیون پوست را تشخیص دهد. این دستگاه قادر است در کنتر از 30 ثانیه با هشدار دادن و تغییر رنگ بسیاری از بیماری ها را در بدن مشخص کند.

امواج الکترومغناطیسی در نیروی هوایی از سیستم گرمایش بی سیم دستگاه، استفاده شده است که برای ارزیابی خواص حرارتی از پوست است. محققانبا فناوری های پیچیده ای در این دستگاه توانستند تشخیص بیماری ها را برای پزشکان آسان تر کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: aradnorooziAradNorooziArad Norooziآرادنوروزیاراداراد نوروزیآراد نوروزیسرطان:
[ شنبه 5 مهر 1393 ] [ 16:1 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 33 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 327
بازدید کل : 50344
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .