get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند خیار و گلابی در گروه میوه های پر آب تلقی می شوند که خواص بسیاری برای پوست و از بین بردن لاغری صورت دارند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 استفاده از این دو  میوه و ماساژ مداوم پوست با این دو میوه طلایی از لاغری موضعی در ناحیه صورت جلوگیری کرده و باعث می شود صورت پرتر به نظر برسد.
 
بررسی ها نشان می دهند نوشیدن مقدار مناسبی از آب نیز باعث تأمین آب میان بافتی صورت شده و صورت پر حجم و عضلات آن قوی می شود.
 
گنجاندن میوه هایی مانند خیار و گلابی در وعده های غذایی تأثیر زیادی در شادابی و نشاط پوست و چاق تر به نظر رسیدن آن می شود.
 
گفتنی است که مصرف پودر جوانه گندم همراه با ماست نیز بعد از غذا می تواند به چاقی موضعی در نقاط مختلف بدن کمک کند.
 
اما اگر می خواهید تنها صورتتان چاق شود به حداکثر دو قاشق جوانه گندم همراه با ماست اکتفا کنید. 
 
مصرف هویج ، میوه و سبزیجات تازه نیز در طول روز باعث می شوند که به سلول های پوست آبرسانی شوند و پوست همیشه پر و شاداب به نظر برسند.
 
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: گلابیخیاررفعلاغریصورت
[ پنج شنبه 4 مهر 1392 ] [ 22:29 ] [ Admin ]

پزشکان به تازگی دریافته اند که برخی میوه های طبیعی نقش بسیار مفید و موثری درکاهش مشکلات دهان و دندان و کاهش پوسیدگی دندان ها دارند، از جمله ی این میوه ها، توت فرنگی است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

میوه ی توت فرنگی منبع غنی از ویتامین ها و مواد مفید از جمله پلی فنون ها است که تنها در قهوه و روغن زیتون یافت می شوند. این ترکیبات مانع از تجزیه  نشاسته در دهان که در نتیجه ی وجود قندهای چسبنده به پایه ی دندان به عنوان پلاک می شود. 

گفتنی است علاوه بر جلوگیری از چسبیدن قندها، توت فرنگی مانع از تشکیل و قدرت یافتن باکتری هایی می شود که عامل پوسیدگی دندان و بروز بیماری های لثه هستند. 

دندانپزشکان از توت فرنگی به عنوان یک سفید کننده ی طبیعی نام می برند که می تواند باعث سفید شدن دندان ها شود. اما در عین حال توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی اسید است و استفاده ی بیش از حد از اين ميوه می تواند باعث آسیب رساندن به مینای دندان ها شود و بافت مینای دندان را متخلخل نماید.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: خوشمزه ترینخوشمزهخمیردنداندنیا
[ چهار شنبه 3 مهر 1392 ] [ 22:9 ] [ Admin ]

سیاه شدن موزهای خرد شده در سالاد اتفاق غم‌انگیزی است که بین همه رنگهای قشنگ داخل ظرف سالاد ممکن است به چشم بیاید اما یک خانه دار یا آشپز ماهر نمی‌گذارد مغلوب سیاه شدن موز‌ها شود. راه و روش جلوگیری از سیاه شدن موزهای درون ظرف سالاد را در ادامه مطلب بخوانید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برای اینکه مانع سیاه شدن موز‌ها شوید می‌توانید از مقداری آبمیوه استفاده کنید. میوه‌های زیادی هستند که اجازه نمی‌دهند موز‌ها تغییر رنگ دهند و بد منظره به نظر برسند. به عنوان مثال لیموشیرین، پرتقال، کنسرو آناناس، گریپ‌فروت و حتی لیموترش را می‌توان ذکر کرد که از میوه‌های اسیدی هستند و به همین دلیل نمی‌گذارند رنگ موز سیاه شود. فقط کافی است که سطح موز‌ها را با مقداری از آب این میوه‌ها آغشته کنید و دیگر نگران سیاه شدنشان نباشید.
 
حتی اگر موز‌ها را خرده کرده‌اید اما حواستان نبوده به آن‌ها آبمیوه بزنید، باز هم راه برگرداندن رنگ روشن به موز‌ها مقداری آبمیوه است: آب کنسرو آناناس یا گریپ‌فروت تا حد زیادی می‌تواند این تغییر رنگ را برایتان جبران کند
 
 
 
 
 
منبع: جام جم سرا

موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیهمتفرقه
برچسب‌ها: جلوگیریسیاهموزآبمیوه
[ چهار شنبه 3 مهر 1392 ] [ 20:51 ] [ Admin ]

مصرف طبی زرشک به دوره های خیلی قبل بر می گردد و می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


زرشک طعم بسیار تلخی دارد اما گاهی اوقات افراد تصور می کنند با خوردن آن می توانند بیماری ها قلبی وعروقی را تسکیم دهند اما چندان موثر نیست.

گفتنی است زرشک اگر چه می تواند فشار خون را کاهش دهد و احساس شادابی بدهد اما این حس موقتی است و پس از مدت کوتاهی بی اثر می شود.

بررسی ها نشان می دهند بدون دستور پزشک نباید به هیچ وجه برای تسکین دردهای قلبی و فشار خون آب زرشک مصرف کرد و حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

بیماران قلبی باید حداکثر دو بار در هفته از این نوشیدنی مصرف کنند اما نباید مصرف روزانه شان باشد زیرا بر عکس باعث ازدیاد بیماری های قلبی و تنگی عروقی می شود.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: آبزرشکآب زرشکنجات
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 16:19 ] [ Admin ]

يافته هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد، خوردن آب،خوردن ترشيجات و آب ميوه هاي طبيعي تا 40 درصد از بروز سرطان پيشگيري مي كنند.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خوردن مكمل هاي دارويي باعث مي شوند تا بدن افراد در مقابل ويروس ها و باكتري ها ايمن شوند. 

گفتني است، آنتي بيوتيك و مسكن ها باعث ضعيف شدن بدن شده از اين رو افراد نبايد به محض احساس درد به سراغ مسكن ها بروند زيرا با اين كار سرطان ها را به خود نزديك تر كرده اند. 

بررسي ها نشان مي دهند، آقايان نبايد سيگار بكشند و اگر اين عادت را دارند هرچه زودتر بايد آن را ترك كنند زيرا به گفته محققان دخانيات ميزان سرطان را در افراد افزايش مي دهد. 

نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند، مصرف ميوه و سبزيجات و غذاهاي پر فيبر و تنفس هواي سالم ، ورزش منظم و پيوسته باعث مي شوند تا سرطان به هيچ وجه به شما نزديك نشوند و از سرطان پيشگيري كنيد.
 
 
 
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 16:2 ] [ Admin ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند افراد از سن 50 سالگی به بعد تشنگی را به میزان بسیار کمی احساس می کند از این رو میل به آب خوردن ندارند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یبوست از شایع ترین مشکلات سالمندان امروزی محسوب می شود که دلیل اصلی آن مصرف نکردن مایعات و نوشیدنی های لازم به میزان کافی است. 

بررسی ها نشان می دهند با افزایش سن تمایل بدن برای جذب آب کم شده از این رو معده ، روده و بافت های بدنی زود ظاهر خود را از دست می دهد و دچار چین و چروک و فرسوده شدن می شوند. 
  
گفتنی است پزشکان معتقدند سالمندان تنها قشری هستند که لازم است حتما روزانه 8 لیوان آب میوه طبیعی بدون قند و یا آب بنوشند. 
  
نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد سالمندان حتی اگر احساس تشنگی هم نداشته باشند حتما به زور  باید آب بخورند در غیر این صورت دچار پیری زودرس و تخریب بافت های بدنی خود خواهند شد. 

توصیه می شود سالمندان هر قرص را حداقل با 2 لیوان آب بخورند تا بدن به راحتی بتواند آنها را حل کند.
 
 
 
 
 
منبع :باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 15:57 ] [ Admin ]

انگور اگر چه ميوه اي است كه از بين برنده التهاب معده و تقويت كننده آن است اما خوردن آب سرد بعد از انگور اصلاً توصيه نمي شود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

انگور ميوه اي است بسيار مغذي كه درمان كننده يبوست و از بين برنده التهاب معده و روده است اگرچه اين ميوه تقويت كننده معده است، اما خوردن انگور هم آدابي دارد كه اگر رعايت نشود به بدن به ويژه معده آسيب مي رساند. 

بنابر اين گزارش، بهتر است انگور بين دو غذا ميل شود حتي خوردن اين ميوه بعد از غذا توصيه نمي شود، زيرا انگور با غذاهاي چرب و گوشت هاي قرمز يا حتي گوشت ماهي سازگاري ندارد حتي كساني كه معده ضعيفي دارند بايد اين ميوه را بدون هسته و پوست بخورند. 

همچنين هيچگاه بعد از خوردن انگور آب سرد نخوريد چرا كه خوردن آب سرد بعد از انگور باعث فساد آن شده و آب موجود در اين ميوه با آبي كه نوشيده ايد مغاير بوده و باعث دل درد مي شود. 
 
 
 
 
source :  Reporters  Club

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 15:29 ] [ Admin ]

تحقیقات نشان می دهد افرادی که دوبار در هفته سیر خام می خورند با احتمال 44 درصد کمتر به سرطان ریه دچار می شوند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مصرف سیر در افراد سیگاری می تواند احتمال رشد تومورهای سرطانی را تا 30 درصد کاهش دهد. 
  
بررسی ها نشان می دهند در سیر ماده شيميايي به نام آیسین وجود دارد که هنگام بریدن آزاد می شود. 
  
بررسی ها نشان می دهند سیر آسیب های وارد شده به رادیکال های بدن را از بین می برد. 

گفتنی است سیر تاثیر شگفت انگیزی در از بین بردن بوی سیگار دارد و بیماری های قلبی و مغزی را از بین می برد. 

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند سیر می تواند تمام سرطان ها را به ویژه سرطان ریه را کاهش دهد و ریه ها را قوی و سالم نگه دارد. 
  
پزشکان به افراد سیگاری همچنین توصیه می هند مصرف 4 حبه سیر خام می تواند به آنها کمک کند تا میل به سیگار را در بدن خود از بین ببرند. 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: جادونجاتجانسیگارسیگاریتوموسرطانآیسینسیر
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 15:25 ] [ Admin ]

 

ما عادت کرده‌ایم از یخچال‌مان به جای کمد استفاده کنیم. هر ماده خوراکی را در یخچال می‌گذاریم برای اینکه بتوانیم زودتر پیدایش کنیم. اما با این کار از انرژی یخچال‌مان بیش از حد استفاده می‌کنیم و انرژی را هدر می‌دهیم. علاوه بر این بعضی از مواد غذایی در یخچال خراب می‌شوند. این 11 خوراکی را می‌توانید به راحتی خارج از یخچال نگه دارید.

1.  سس تند: سس تند اصلا نیاز به سرد نگه داشته شدن ندارد، مگر اینکه رویش نوشته باشد «در یخچال نگهداری شود». سس را می‌توانید بیرون از یخچال معمولا تا سه ماه نگه دارید و اصلا نگران کپک زدن آن نباشید. ترشیجات را هم می‌توانید خارج از یخچال نگه دارید در شرایطی که قاشق کثیف در آن فرو نکنید.


2.  سیب‌زمینی: برودت بر عطر و طعم سیب‌زمینی اثر منفی می‌گذارد، بنابراین بهتر است آن را در یخچال نگهداری نکنید. بهترین شرایط برای نگهداشتن سیب‌زمینی قرار دادن آن در سبد یا پاکت‌ها کاغذی است. نگهداری سیب‌زمینی در کیسه‌های پلاستیکی رطوبت را تشدید می‌کند و باعث زیاد شدن سرعت فساد سیب‌زمینی می‌شود. سیب‌زمینی بیرون از یخچال سه هفته تازه می‌ماند.


3. نان: اگر نان را ظرف 4 روز مصرف می‌کنید، می‌توانید آن را بیرون از یخچال قرار دهید. البته این برای نان‌هایی است که در طبخ آنها از جوش‌شیرین استفاده نشده است، در غیر این صورت به جای یخچال باید نان را در فریزر بگذارید. نان در فریزر سریع یخ می‌زند و رطوبت و تازگی خود را حفظ می‌کند. نگهداری در یخچال نان را بیات می‌کند.

4. پیاز: پیاز را هم درست مثل سیب‌زمینی باید در سبد یا در کیسه‌ای نگهداری کنید که امکان گردش هوا پیرامون آن وجود داشته باشد. یخچال پیاز را خراب می‌کند. به علاوه یادتان باشد پیاز را کنار سیب‌زمینی نگذارید. رطوبت و گازهایی که از سیب‌زمینی منتشر می‌شود، می‌تواند باعث پوسیدگی پیاز شود.

5. باتری: خیلی‌ها معتقدند نگهداری از باتری‌ها در یخچال باعث ماندگاری بیشتر آنها می‌شود. این عقیده درستی نیست. بهترین جا برای نگهداری باتری‌ها دمای اتاق است. گرما یا سرمای بیش ‌از حد می‌تواند عملکرد باتری‌ها را کاهش دهد و باعث فاسد شدن سریع‌تر آنها شود.


6.  سیر: سیر را می‌توانید تا دو ماه بدون نگرانی در دمای اتاق نگهداری کنید. هیچ قارچی جرات نمی‌کند در سیر رشد کند! سیر را هم باید مثل پیاز طوری ذخیره کنید که هوا بتواند از اطراف آن عبور کند. البته می‌توانید سیر له شده را در فریزر هم نگهداری کنید و تا مدت‌ها تازه خواهد ماند.

7.  گوجه‌فرنگی: خیلی از ما گوجه‌فرنگی را در یخچال نگهداری می‌کنیم اما می‌توان گوجه‌فرنگی را خارج از کیسه پلاستیکی روی کانتر آشپزخانه هم نگهداری کرد. مخصوصا اگر گوجه‌فرنگی‌ها کال باشند این کار به روند رسیدن آنها کمک خواهد کرد. آنها را می‌توانید در پاکت کاغذی هم نگهداری کنید.


8.  عسل: عسل هم از موادی است که نگهداری خارج از یخچال برایش مناسب‌تر است. عسل در محیط بیرون و دمای محیط خراب نمی‌شود به شرطی که در شیشه آن را همیشه بسته نگه دارید و چیزی داخلش نریزد. به هیچ‌عنوان قاشق کثیف را داخل آن نزنید چون مواد دیگر مثل خامه، زود فاسد می‌شوند.

9.  قهوه: قهوه در یخچال نم می‌کشد. در واقع رطوبت مواد غذایی یخچال ممکن است به قهوه منتقل شود. بهترین جا برای نگهداری قهوه دمای اتاق است. قهوه را در قوطی‌های دربسته نگهدارید. اگر فضایی که داريد مرطوب است، می‌توانید یک کیسه پلاستیکی روی در قهوه بگذارید و بعد در را ببندید تا کاملا وکیوم شود.


10.  خشکبار: خشکبار هم درست مثل قهوه در یخچال نم می‌کشند. بهترین راه برای نگهداری خشکبار گذاشتن آنها در کیسه پلاستیکی دربسته است. آنها را در پلاستیک بریزید، هوای پلاستیک را خالی کنید و در کمد بگذارید. با این کار می‌توانید آجیل‌ها را تا 6 ماه کاملا تازه نگهدارید.


11. حبوبات: حبوبات ممکن است در یخچال بوی بدی به خود بگیرند. خیلی از کدبانوها حبوبات را می‌خیسانند یا نیم‌پز می‌کنند و در فریزر می‌گذارند. اما اگر می‌خواهید حبوبات را خشک نگه‌ دارید، آنها را در دمای اتاق قرار دهید. بهتر است آنها را در پلاستیک یا ظروف دربسته نگهداری کنید.

منبع: مجله سيب سبز

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: چیزیخچال
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 19:10 ] [ Admin ]

يافته هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد، استفاده از قرص هاي اسفناج ، قرص كرفس و قرص هايي كه فقط مخصوص يك نوع سبزي است تأثير بسزايي در كاهش وزن دارند.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قرص هاي كرفس اگر از روي اصول مصرف شوند تأثير فوق العاده اي در لاغري ايفا مي كنند. 

بررسي هاي دانشمندان نشان مي دهد، اين قرص ها هيچگونه عوارض و ضرري به وجود نمي آورند، اما اگر بيش از حد مصرف شوند باعث تنگي عروق و ايجاد اختلال در سيستم تنفسي مي شوند. 

گفتني است، مصرف اين قرص ها همراه با ورزش هاي منظم روزانه باعث از بين رفتن تجمع چربي ها مي شوند و كمك بسيار زيادي به كاهش وزن مي كند. 

اين قرص ها باعث كاهش حجم چربي ها شده و خاصيت ضد ميكروبي بودن آن از سرماخوردگي ها و بروز بسياري از بيماري ها پيشگيري مي كند.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: قرصشگفت انگیزویژهلاغریکرفساسفناج
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 19:1 ] [ Admin ]

محققان در جديدترين مطالعات خود نشان دادند، امگا 3 منبع غني از ويتامين هاي مورد نياز براي عملكرد بهتر مغز دانش آموزان و دانشجويان است.بررسي ها نشان مي دهد دانش آموزان و دانشجويان اگر مي خواهند قدرت ياديگري را درونشان افزايش دهند و راحت تر مطالب علمي را ياد بگيرند بايد حتما امگا 3 را در رژيم غذايي خود جاي دهند. 

گفتني است، اين مطالعه نشان مي دهد كه امگا 3 خطر سكته را بسيار كاهش مي دهد و خواص فوق العاده اي براي مغز دارد و بسيار براي مغز حائز اهميت است.

همچنين مطالعات دانشمندان نشان مي دهد ماهي سرشار از امگا 3 است و در هفته يك الي دو بار حتماً بايد در رژيم غذايي دانش آموزان باشد. 

امگا 3 نورون هاي مغزي را فعال کرده و جريان خون را در مغز زياد مي كند، امگا 3 تأثير مثبت بر عملكرد مغز و سيستم عصبي دارد و از افسردگي نيز جلوگيري مي كند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 18:49 ] [ Admin ]

سس مایونز دارای ترکیبات شیمیایی مضر و خطرناکی است که امکان ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.سس مایونز به دلیل چربی بسیار بالایی که دارد موجب آسیب رساندن به بدن به ویژه آسیب به سلول های مغزی می شود.
 بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند،سس مایونز چون هنگام تولید در درجه حرارت زیادی قرار می گیرد از این رو بسیار آسیب پذیر  شده و چربی های آن مستقیما در دیواره های قلبی عروقی قلب و مغز رسوب می کنند و خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهند.
 گفتنی است در تهییه سس مایونز ماده ای به نام پراکسید استفاده می شود که این ماده در کاهش قدرت یادگیری و فراموشی تاثیر بسزایی دارد و در سالمندان نیز موجب بروزآلزایمر می شود.
 پزشکان توصیه می کنند مصرف یک قاشق کوچک سس مایونز در روز آسیب زیادی ب  ه بدن وارد نمی کند اما مصرف بیش از حد آن بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگااران


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: سکته مغزیسکته قلبیآلزایمرسس مایونز
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 10:26 ] [ Admin ]

محققان آمریکایی در جدیدترین یافته های خود نشان دادند مصرف فلفل برای کسانی که تحمل غذاهای تند را ندارند سبب بروز آسیب های گوارشی مثل زخم معده و مشکلات کبدی خواهد شد.گرایش به خوردن غذاهای تند با داشتن روحیه ماجراجویانه رابطه مستقیم دارد و افرادی که به غذاهای تند علاقه زیادی از هودشان نشان می دهند از بالا رفتن ادرنالین در خون خود لذت می برند.
 بررسی ها نشان می دهند بالا رفتن ادرنالین در خون باعث کارهای هیجان انگیز و پرخطر می شود و ذائقه علاقه به غذاهای تند برای همیشه باقی نمی ماند و ممکن است بعد از مدتی دیگر علاقه به خوردن غذاهای تند نداشته باشید.
 گفتنی است مصرف غذاهای تند برای افرادی که تحمل خوردن آن را دارند و احساس سوزش در دهان خود ندارند مشکلی ایجاد نمی کند اما افرادی که به فلفل و غذاهای تند حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری این چاشنی را در غذاهای خود استفاده کنند.

 


 source : reporters club

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیه
[ جمعه 29 شهريور 1392 ] [ 10:16 ] [ Admin ]


مطالعات دانشمندان نشان مي دهد، ميزان اشتها و زائقه غذايي طرفداران فوتبال متناسب با برد و باخت تيم محبوبشان متفاوت است.

بررسي ها نشان مي دهند، در واقع افراد هنگامي كه تيم مورد علاقه آن ها مي برد رژيم غذايي سالم خود را حفظ مي كنند بيشتر به سراغ سالاد و غذاهاي كم كالري مي روند و 10 درصد كم تر غذا مي خورند. 
گفتني است هنگامي كه تيم مورد علاقه آن ها مي بازد دست به پرخوري مي زنند و 16 درصد بيشتر از شرايط عادي غذا مي خورند و اين موضوع به تدريج باعث بروز انواع مشكلات و بيماري هاي قلبي و عروقي در طرفداران فوتبال مي شود، بنابراين اگر نمي توانيد جلوي اشتهايتان را بگيرد، سعي كنيد فوتبال نبينيد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ پنج شنبه 28 شهريور 1392 ] [ 20:49 ] [ Admin ]

چیدن نان های داغ بر روی هم، کپک زدگی را تسریع   کرده و مصرف آن موجب بیماری گوارشی می‌شود. 
 
ابتدا نان را باد دهید. بعد آن را داخل سفره پارچه‌ای بگذارید. نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع تر و ماندگارتر خواهد بود. 
 
قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می‌کند و بهترین محل نگهداری نان برای مدت نسبتاً طولانی، فریزر و بهترین روش گرم کردن آن، استفاده از مایکروفر یا توستر است. 
 
باید از نایلون مخصوص فریزر برای نگهداری‌ نان استفاده کنید. نایلون‌ها را مکرر استفاده نکنید.
 
اگر بسته‌بندی نان خوب نباشد یا کیسه پاره شده باشد. باعث می‌شود نان خشک شده و کیفیتش افت کند.


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:16 ] [ Admin ]

اسفناج ، هویج و سایر سبزیجات هنگامی که در کنار گوشت، مرغ، ماهی و سایر پروتئین ها پخته می شوند ارزش غذایی  را پایین آورده و موجب به وجود آمدن میکروب هایی در غذا می شوند  که اين میکروب ها به بافت معده و مخاط روده آسیب های جدی وارد می کنند. 
  گفتنی است، اگر در کنار غذاهایتان تمایل دارید سبزیجات مصرف کنید آن ها را به صورت خام میل کنید در غیر این صورت حتی الامکان حتما باید از یک نوع سبزی در غذای خود استفاده کنید. 
 هنگام پخت غذاهایي مانند آش و سوپ تمام سبزیجات را با هم مخلوط نکنید و به مقدار کمی از آن ها استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:13 ] [ Admin ]
در آلمان یک آشپز با استعداد از طعم دهنده ای پنیر آبی رنگ درست کرده که با رنگ و طعم استثنایی خود بازار لبنی برای خود دست و پا کرده است. 
 
در کالیفرنیا هم پنیری با نمک خالص دریا تهیه شده که فواید آن غیر قابل انکار است و طعم فوق العاده ای دارد این پنیر اگر با سبزیجات تازه میل شود جنبه ی درمانی خواهد داشت. 
 
ایتالیا هم محصول لبنی خود را با عنوان پنیر آبی ترش مزه به فروش رسانده است.آن ها این پنیر را با طعمی متفاوت از گیاهانی ترش مزه تهیه کرده اند. 
 
این پنیرها به غیر از طعم جالب و تازه شان فواید خاصی هم دارند.






موضوعات مرتبط: پزشکیتغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 13:12 ] [ Admin ]

فواید میوه ها زمانی که هنوز کامل و نرسیده هستند حدود 40 درصد بیشتر است هرچه این میوه ها رسیده می شوند از میزان این باکتری های مفید روی آنها کاسته می شود. 
  
میوه ها را نارس تهیه کنید و در یخچال از آنها مراقبت کنید زیرا مطالعات نشان می دهند میزان ویتامین ها، املاح و مواد معدنی میوه و سبزیجات کال و نارس زیاد است و هنگامی که مصرف می شوند این باکتری های مفید، ویتامین های درون میوه را به آسانی جذب بدن می کنند. 
  
نتایج این مطالعات نشان می دهند میوه های کال و نارس همچنین باعث افزایش خون در سیستم گردش خون شده و خون رسانی را در بدن سریعتر انجام می دهند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:50 ] [ Admin ]

كلم، ادويه كاري، اسفناج، ترب و سير و پياز با آنكه ممكن است افراد كمتر از آن ها استفاده كنند اما حتما بايد براي سلامت بدن به عنوان ادويه در ميان غذاها استفاده شوند. 

بررسي ها نشان مي دهند اين خوراكي ها حتماً بايد در كنار غذاها مصرف شوند زيرا باعث از بين بردن باكتري هاي مضر بدن شده و سيستم ايمني بدن را در مقابل ورود هرگونه بيماري يا آلودگي ايمن مي كند. 

همینطور افرادي كه به طور مرتب از ترب، كلم ، پياز و سير در كنار غذا استفاده مي كنند دچار سرطان نخواهند شد و عمر طولاني بسيار دارند.

 

منبع:باشگاه خبرنگارانلبخند


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
برچسب‌ها: خوراکیدرونبدنتانخانه تکانی
[ سه شنبه 19 شهريور 1392 ] [ 12:36 ] [ Admin ]


hمروزه با جوشاندن آب و نگه داري آن در يخچال به مدت دو ساعت مي توان بهترين و سالم ترين آب آشاميدني دنيا را تهيه كرد. 

بررسي ها نشان مي دهند، آب هاي معدني هميشه طعم بهتري نسبت به آب شير دارند اين به اين دليل است كه به آب هاي معدني مواد افزودني اضافه مي كنند تا هنگام حمل و نقل طعم خود را از دست ندهد از اين رو همواره شما مي توانيد با جوشاندن آب شير بهترين آب معدني دنيا را بسازيد. 

جوشاندن آب در مرحله اول تمام باكتري هاي مضر آن را از بين مي برد و باعث ورود باكتري هاي مفيدي به درون آب مي شود كه در بالا بردن كيفت آب بسيار تأثير گذار است.


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 21:0 ] [ Admin ]

تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که صبحانه را از وعده غذایی خود حذف کرده‌اند با احتمال بیشتری از افزایش وزن و اسیدیته شدن رنج می‌برند...

 

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: تغذیه
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 16:28 ] [ Admin ]

 

هر روز قهوه بنوشید

تحقیقات انجمن سرطان امریکا نشان می دهد که بین مصرف قهوه کافئین دار و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان دهان و گلو ارتباط معنی داری وجود دارد. …

 

محققان معتقدند خطر مرگ ناشی از این سرطان کشنده، در افرادی که بیش از ۴ فنجان قهوه در روز می نوشند، یک دوم افرادی است که گاه گاهی قهوه می نوشند و یا اصلا از این نوشیدنی استفاده نمی کنند.مطالعات اپیدمیولوژی قبلی نشان داده بودند که قهوه خطر ابتلا به سرطان های دهان و گلو را کاهش می دهد. در این مطالعات که از سال ۱۹۸۲ آغاز شده بود، ارتباط بین مصرف قهوه کافئین دار، قهوه بدون کافئین و همچنین چای، با سرطان های کشنده دهان و گلو مورد بررسی قرار گرفت.از میان ۹۶۸۴۳۲ مرد و زن سالم، ۸۶۸ مورد مرگ ناشی از سرطان دهان و گلو در طی مدت مطالعه گزارش شد. محققان دریافتند که مصرف بیش از ۴ فنجان قهوه کافئین دار در روز، موجب ۴۹ درصد کاهش در خطر مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو می شود.قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان به شمار می رود و حاوی آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها و بسیاری از ترکیبات فعال است که از ابتلا و پیشرفت سرطان های مختلف پیشگیری می کند.سرطان دهان و گلو جزو ۱۰ سرطان شایع در جهان هستند. این تحقیق نشان داد که مصرف قهوه کافئین دار خطر ابتلا، گسترش و مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 16:22 ] [ Admin ]

 

پیشگیری از سکته مغزی با نوشیدن چای

 

محققان در تلاش برای بررسی ساز و کار مصرف چای سیاه در پیشگیری از سکته های مغزی دریافتند که نوشیدن دست کم ۴ فنجان چای سیاه در روز    می تواند…

 

احتمال ابتلا به سکته های مغزی را به میزان ۲۱ درصد در افرادی که منظم از این نوشیدنی استفاده می کنند، کاهش دهد.

 براساس تحقیقات انجام شده روی ۷۵ هزار زن و مرد، مصرف کمتر از این میزان ممکن است به نتیجه مورد نظر منجر نشود.

آمارها نشان می دهد که سکته های مغزی روزانه جان بیش از ۲۰۰ نفر را در انگلیس می گیرد و نجات یافته‌ها نیز در ترس و نگرانی از تکرار دوباره آن هستند زیرا این سکته ها باعث آثار جانبی منفی نظیر لخته خونی و بسته شدن مسیر جریان خون می شود.

با وجود تحقیقات در گذشته، این تحقیقات اولین تحقیقات از نوع خود است که با ارایه دلیل قاطع بر اهمیت مصرف چای سیاه برای پیشگیری از سکته های مغزی تاکید می کند.


موضوعات مرتبط: تغذیه
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 16:16 ] [ Admin ]

6madeh

همان طور که مصرف بعضی از مواد غذایی دهان و عرق بدن را بدبو می کند، مصرف بعضی از مواد غذایی نیز باعث خوشبو شدن بدن می شود.


موضوعات مرتبط: تغذیه
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 16:8 ] [ Admin ]

namak

بسیاری از مردم اینطور فکر می‌کنند که افزودن نمک به آبی که قرار است بجوشد، باعث سریع تر جوشیدن می‌شود. بهرحال این فکر درستی نیست، ولی نمک آب را در دمای بالاتر به جوش می‌آورد.


موضوعات مرتبط: تغذیه
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 15:23 ] [ Admin ]

سیب باعث می شود تا پوست بهتر و راحت تر تنفس کند.

بررسی ها نشان می دهند ماساژ سیب با پوست باعث می شود تا تمام جوش ها از بین بروند و پوست دچار لطافت و پاکیزگی شود.

گفتنی است سیب زخم های روی پوست را درمان می کنند و آنتی اکسیدان مواد مغذی آن به راحتی جذب پوست می شود.

نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد سیب از میوه هایی است که در تمام فصول سال تقریبا وجود دارد و برای از بین بردن جوش های صورت می توانید از آن استفاده کنید.

منبع :باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیه
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:19 ] [ Admin ]

علي اكبر كمالي كارشناس صنايع غذايي با بيان اينكه مخمرهاي نوشيدني كفير قادر به ساخت اسيدفوليك در بدن  است ، گفت: كمبود اسيدفوليك در زنان باردار بسيار شايع است اما مصرف اين نوشيدني به نحوي معجزه آسا موجب پيشگيري و درمان كم خوني و بسياري از بيمارها  در این افراد مي شود.

 

وي در ادامه در خصوص خواص درماني نوشیدنی كفير خاطر نشان كرد: اصلاح سيستم گوارشي در زمان مصرف داروهاي آنتي بيوتيك، افزايش حركات روده، رفع يبوست، پوكي استخوان، آلرژي، اسهال و ضد عفوني كردن روده از مهمترين خواص اين نوشيدني لبنی مفيد است.بيماراني كه مبتلا به عدم تحمل لاكتوز شير هستند، بايد كفير مصرف كنند چون ارگانيسم هاي آن قابليت تجزيه لاكتوز شير را دارد.بيماراني كه مبتلا به عدم تحمل لاكتوز شير هستند، بايد كفير مصرف كنند چون ارگانيسم هاي آن قابليت تجزيه لاكتوز شير را دارد.

او افزود: درمان اختلالات گوارشي اسهال، فشار خون،‌كنترل بيش فعالي از ديگر خواص مفيد اين ماده غذايي است.كفير، مانع تكثير باكتري هاي ترشح كننده سموم پوست و مو شده و در نتيجه موجب زيبايي پوست و تقويت سيستم ايمني بدن مي شود.مخمرهاي نوشيدني كفير سرشار از ويتامين هاي گروه b، نياسين، پيردوكسين و اسيدفوليك است كه براي زنان باردار معجزه مي كند

شايان ذكر است :نوشيدني كفير سرشار از فيبر، كلسيم و پروتئين است.اين نوشيدني مجموعه باكتريهاي مفيد و زنده است كه در تنظيم فشار خون نيز نقش مهمي دارد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران(با اندکی ویرایش)


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیه
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:0 ] [ Admin ]

از روی ظاهر فلفل هم تا حدی می توانید میزان تندی فلفل را تشخیص دهید .

دانه های فلفل تندترین قسمتهای این گیاه هستند. اما همه فلفل ها مثل هم نیستند برخی از آنها تندی بسیار

کمی دارند و برخی از آنها آنقدر تند هستند که باید با دستکش آنها را برداریم . اگر شما هم جزء کسانی هستید

که دوست دارید تشخیص دهید چه فلفلی تند است و چه فلفلی تندی کمتری دارد می توانید از روشی که در

اینجا ذکر می کنیم استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیه
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 7 شهريور 1392 ] [ 16:45 ] [ Admin ]

آیا می دانید به چه دلیل گفته می شود خوردن آب سرد بعد از غذا خطرناک است؟ خوردن آب سرد بعد از غذا

 یعنی خوش آمدگفتن به سرطان!

 


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیه
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 7 شهريور 1392 ] [ 15:14 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 13 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .